Back to top

Jó piaca lesz Kína a magyar prémium termékeknek

Jó kilátásai vannak a magyar exportáruknak Kínában, mert a kínai középosztály, amely Magyarországnak fontos vásárló lehet, évről évre milliós nagyságrendben gyarapszik - közölte az agrárminiszter csütörtökön a Kossuth Rádió Jó Reggelt, Magyarország! című műsorában.

Nagy István azt mondta, Kína gazdasági fejlődése idén is tíz százalék körüli, a prémiumkategóriás termékekért pedig prémium árat is tudnak fizetni.

Ezek a termékek azért is kelendőek, mert a kínaiak érzékenyek a presztízsre, ha valaki ilyet vásárol, az azt mutatja, hogy a felső-középkategóriába tartozik

- magyarázta a miniszter. Az első Kínai Nemzetközi Import Expón (CIIE) nagy volt az érdeklődés például a borok, a libatoll, a sajtkészítmények, valamint az ásványvizek iránt.

Kitért arra is, hogy a madárinfluenza elleni vétó feloldása elsősorban a vízi szárnyasokat érinti, de szeretné, ha a baromfiágazat egészére kiterjesztenék, és a sertéspestis miatt bevezetett vétót is visszavonnák, mert így még több termék exportjára nyílna lehetőség.

Nagy István arról is beszámolt, hogy egyre nagyobb az igény az online rendelésre, ezért a Cityshop vezetőjével a magyar termékek online áruházakban történő megjelenéséről egyeztetett.

Nagy István Orbán Viktor miniszterelnök kíséretében utazott Kínába, hogy részt vegyen az első Kínai Nemzetközi Import Expón. A sanghaji expóra látogató magyar kormányzati delegáció tagja Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, valamint Palkovics László innovációs és technológiai miniszter is.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Magyar ötlet a világ 20 legígéretesebb franchise koncepciója között

A több száz jelentkező közül a miskolci Creppy franchise koncepciója is helyet kapott a világ legjobb 20 feltörekvő, innovatív franchise vállalkozása között. Jövőre magyar vállalkozásként öregbítheti Magyarország hírnevét az International Franchise Association megmérettetésén Las Vegas-ban az Egyesült Államokban.

Globális márkák a helyiek ellen

A globális márkák igyekeznek a világ minden országában megnyerni a vevőket maguknak. Sikeresen, ahogy azt a Nielsen ez irányú kutatásai mutatják: a fogyasztók néhány kategóriát kivéve általában inkább részesítenek előnyben nagy cégeket, illetve márkákat, mint kisebb belföldi piaci szereplőket.

Mit együnk az egészségünkért?

A rehabilitált élelmiszerek közé nemrégiben a tojás is felkerült, pedig fogyasztása néhány éve még nemkívánatos volt. Antal Emese dietetikus, szociológus, a TÉT Platform szakmai vezetője arról beszélt, ami mindannyiunk számára égető kérdés. Hogy mit is együnk az egészségünkért.

A minőségi, édes pezsgőt keressük

Mindinkább a magasabb árfekvésű, minőségi pezsgők felé fordulnak a magyar fogyasztók – mondta a Világgazdaságnak Kovács György, a Törley Pezsgőpincészet ügyvezető igazgatója.

Olcsóbb banánt enni, mint almát

A gyümölcsök ára átlagosan alacsonyabb, mint tavaly, ám még így is sok hazai fajta drágább, mint több egzotikus gyümölcs.

Jöhet a nemzeti védjegy

Az Agrárminisztérium olyan új, állami minősítési rendszert szeretne létrehozni, amely kiváltja az összes egyéb minőségi emblémát, egyetlen erős védjegyet teremtve - közölte az agrárminiszter szombaton Hévízen.

A marha nem csak steaknek jó

A mázsás állatok nem csak a tányérunkon végezhetik a vágás után. Manapság, a mindennapi élet során használt tárgyaink nagy része mesterséges alapanyagokból készül. Azonban akad néhány olyan termék, amely természetes, állati nyersanyagokat használ fel.

A pálinkafőzés veszélyei

Amennyi örömöt, annyi veszélyt is jelenthet a pálinkafőzés, ha nem szakszerűen járunk el, és nem megfelelően tároljuk és fogyasztjuk ezt a nemes italt. Ezt alátámasztja több, az elmúlt években történt tragédia és baleset is. A Pálinka Nemzeti Tanács és annak elnöke, Mihályi László ezért úgy döntött, hogy listába szedi a leggyakoribb okokat, valamint tanácsokat, megoldásokat is kínál az otthoni párlatbalesetek elkerülésére.

Megméretett piros aranyunk

Nem egymást kell kiütnie a versenyből a szegedi és a kalocsai paprikának. Inkább az olcsó importtal és a tájékozatlansággal kell megküzdeniük a minőségi fűszereknek. A szegedi paprika ellenfele a rossz minőségű import mellett a tájékoztatás hiánya. Mindez akár lehetne az évek óta Szatymazon megszervezett fűszerpaprika – és bor – verseny mottója is.

Genetikától függ, szeretjük-e a kávét

A kávé keserű íze nem finom – mégis emberek milliói fogyasztják naponta mint kedvelt italt. Egy friss kutatás szerint genetikai alapokra vezethető vissza, ki szereti a kávét és ki nem.