Back to top

Új stratégiát jelentett be a BASF

Ludwigshafenben ismertette a BASF új stratégiáját dr. Martin Brudermüller, a cég igazgatótanácsának elnöke. A német vegyipari vállalat 2012 óta töretlenül fejlődik, jövedelemnövekedése meghaladta a globális vegyipari termelés évi 3,7%-os növekedését. Az új stratégia legfőbb célja az értékesítés és a volumen növelése.

A gyorsabb növekedés érdekében a BASF még erőteljesebb hangsúlyt fektet ügyfeleire, és személyre szabott ajánlatokat fog kialakítani számukra. A vállalat gyorsabbá és rugalmasabbá válása érdekében jelentősen leegyszerűsíti a struktúrákat és folyamatokat, megnöveli portfólióját és megerősíti a vállalaton belüli együttműködést.

Új telephelyet nyitnak Kínában, és bővítik a meglévőt, hogy kihasználják a rohamosan növekvő vegyipari piacot az országban. Előrejelzések szerint a globális vegyipari termelés fele Kínában talál majd vevőre.

Az új stratégia célja, hogy a BASF értékesítése és jövedelmezősége gyorsabban növekedjen az iparág átlagánál, ehhez 2019-től 2021-ig tartó kiválósági programot vezet be, amely kiterjed a termelés, a logisztika, a kutatás és fejlesztés területére, a digitalizációs és automatizálási tevékenységekre és a szervezeti fejlődésre. A tervek szerint a program 2021-től kezdődően 2 milliárd euróval járul hozzá az éves jövedelemhez.

A cég nem pénzügyi céljai között első helyen az üvegházhatású gázok kibocsátásának szinten tartása szerepel 2030-ig, a jelentős termelésbővítéstől függetlenül.

Martin Brudermueller
Fotó: BASF
Ennek elérése érdekében a BASF javítani fogja üzemei irányítását, hatékonyságát és integrációját, és ahol csak lehetséges, nagyobb arányban vásárol megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát. A BASF üzemei már most is nagyon magas technológiai színvonalon dolgoznak, ennek a célnak a megvalósításához rendkívüli kreativitás szükséges, mondta Martin Brudermüller, és megfelelő szabályozási környezetre van szükség Németországban, Európában és az egész világon. A BASF abszolút értékben az 1990-es szinthez képest 50%-kal csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben megduplázta termelését.

Mindezekhez a munkatársak erőfeszítése is szükséges, ezért a dolgozók elégedettségét is célul tűzték ki: érezzék azt, hogy a BASF-nél a lehető legjobban tudnak fejlődni és teljesíteni.

A szervezet továbbfejlesztésének célja a hatékonyabb működés mellett az, hogy még inkább ügyfélközpontú legyen.

E célból a BASF számos olyan intézkedést vezet be, amelyek többek között növelik az ügyfelek számára az átláthatóságot, továbbfejlesztik az ügyfélszolgálatot és feltárják a közös növekedési potenciált. A BASF a következő cselekvési területekre összpontosít: portfólió, emberek, innováció, fenntarthatóság, műveletek és digitalizálás.

Jövő év elejétől újjáalakul a vállalati szervezet, és a növekvő üzleti területekre koncentrálják az erőforrásaikat. 2019. január 1-jétől a BASF tevékenysége hat szegmenst fed le, amelyek mindegyike két műveleti részlegből áll, kivéve a mezőgazdasági megoldások szegmenst:

Chemicals (Vegyszerek)

petrolkémiai ayagok és intermedierek

Materials (Anyagok)

speciális adalékanyagok és monomerek

Industrial Solutions (Ipari megoldások)

diszperziók, pigmentek és különleges vegyi anyagok

Surface Techologies (Felületi technológiák)

katalizátorok és bevonatok

Nutrition & Care (Élelmezés és gondozás)

ápolószerek és élelmezés és gondozás)

Agricultural Solutios (Mezőgazdasági megoldások)

 

A vállalati szerkezet és együttműködés továbbra is fontos szerepet játszik a hatékonyságban és a célok elérésében, ugyanis az összes szegmensben kihasználhatók a technológiai előnyök.

Az integrált termelésnek köszönhetően a BASF legalább évi 1 milliárd eurós költségmegtakarítást ér el például a nyersanyagok, az energia és a logisztika terén, alacsony károsanyag-kibocsátással.

Közelebb az ügyfelekhez
Fotó: BASF
Ahhoz, hogy közelebb kerüljenek az ügyfeleikhez, a BASF létrehozott egy folyamategyszerűsítési munkacsoportot, amelynek feladata a kulcsfontosságú folyamatok egyszerűbbé tétele. A vállalat leegyszerűsíti és lerövidíti a folyamatokat, és gyorsabb döntéshozatalt tesz lehetővé. Hatékonyabbá szervezik a kutatás és az operatív divíziók munkáját, ami világszerte 20 ezer munkavállalót érint közvetve vagy közvetlenül.

Az üzleti egységek nagyobb vállalkozói szabadságot kapnak, ugyanakkor egyértelmű felelősséget jelölnek ki számukra.

Annak érdekében, hogy minden országban meg tudják ragadni a piaci lehetőségeket, kiegészítő piacfejlesztési modelleket vezetnek be. A műveleti részlegek eldöntik, hogy mely helyi piacot kezelnek kiemelten, amelyet a saját személyzetükkel szolgálnak ki, és melyeken adják át az üzleti lehetőséget helyi szervezeteknek.

Az ügyfelek pontos kiszolgálásához biztonságosan, hatékonyan és megbízhatóan kell működtetni a termelést. A BASF növelni fogja üzemei megbízhatóságát és javítja a rugalmasságot, amire évi 400 millió eurót szán, jóval többet, mint az elmúlt évek átlaga. Kihasználják a digitalizáció adta lehetőségeket is a döntési folyamatokban és a napi műveletek végrehajtásában egyaránt. Világszerte több mint 350 üzemében digitalizálja a folyamatokat, így az a BASF üzleti tevékenységének szerves része lesz.

A kutatás-fejlesztésben Quriosity nevű szuperszámítógépük intenzívebb kihasználására törekszenek.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu/BASF

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

2018 karácsonyán…

Az előzetes adatok alapján megállapítható, hogy a mezőgazdaság jól teljesített: 2018-ban 3,1 százalékkal nőtt az ágazat teljesítménye. Cégünk idei évének mérlegét megvonva a Magyar Mezőgazdaság Kft. ugyancsak jó évet zárhat.

Szőlőtermesztés: tények és tévhitek az öntözésről

"Szőlőtermesztéssel foglalkozunk a Neszmélyi borvidéken. A szőlő öntözésének gondolatával régóta foglalkozunk, és az elképzelést a 2016-ban kiírt vízgazdálkodási pályázat segítségével remélhetőleg sikerül megvalósítani. Ahhoz, hogy a vevőinket mindig ellássuk az elvárt szőlőmennyiséggel, már napjainkban is nélkülözhetetlen az öntözés." - Dr. Mikóczy Nárcisz előadásának szerkesztett változata következik.

Bővült a napi fogyasztási cikkek magyarországi piaca

Európa-szerte stabil a kiskereskedelem teljesítménye: a kontinens 2018 harmadik negyedévi 3,7 százalékos bővüléséhez a töretlen fogyasztói bizalom és az alacsony infláció is hozzájárult. Ehhez az eredményéhez képest a magyar kiskereskedelem több mint kétszer gyorsabb ütemben, 7,6 százalékkal bővült a vizsgált időszakban, ezzel tartja bérelt helyét a top 3-ban.

Le sem szedik a narancsot

Katasztrofálisan rossznak titulálta az idei narancs- és mandarinidény első felét a spanyolországi Murcia tartomány gazdaszervezetének vezetősége, és elsősorban a déli féltekéről, főleg Dél-Afrikából érkező árut tették felelőssé a spanyol citruságazat vergődéséért.

Jó termés piros húsú almákból

Az idei termés különösen jó lett a francia nemesítésű pirosas húsú almafajtákból, jelentette a Kissabel®-családról a forgalmazó Ifored Konzorcium. A védett fajtákat Francia-, Német-, Spanyol- és Olaszországban, valamint Svájcban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban termesztik.

Karácsonykor háromszor annyit vásárolunk

Bár a legerősebb hét most kezdődik az élelmiszerüzletekben, az eddigi tapasztalatok alapján a CBA a decemberi forgalom 3-5 százalékos növekedésére számít az előző év azonos időszakához képest - mondta Fodor Attila, a társaság kommunikációs igazgatója vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóján.

Műanyaghulladékból szintetikus olajok

A BASF az első vállalat, amely kémiailag újrahasznosított műanyagok felhasználásával állítja elő termékeit.

Precíziós vagy sem, működjön a gyakorlatban

Bár az elektronizálás az egyik fejlesztési irány a kertészeti gépek gyártásában, elektromos traktort csak korlátozottan lehet használni a ma ismert akkumulátorok mellett, nagyobb jövő előtt állnak a különböző robotok és önjáró eszközök. Gyümölcsszedő robotok is léteznek mechanikus vagy pneumatikus fogószerkezettel, amelyek fölismerik és leszedik a gyümölcsöt.

Már biotea is van

Zöldségek, tojás, tej és hús után már az élvezeti cikkek piacán is egyre terjednek a bioélelmiszerek, így hamarosan a biotea, valamint a biominősítésű egyéb termékek is az asztalra kerülnek.

Mégsem pusztul ki a banán?

Decemberben megkezdődött a szedés a világ első talaj nélkül nevelt banánállományában, számol be róla a freshfruitportal.com. A holland Wageningen Egyetem és a Chiquita Brands International együttműködésében megvalósuló kísérleti projekt célja, hogy megfékezzék a banánültetvényekben mérhetetlenül nagy károkat okozó ún. Panama-betegség terjedését.