0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Új stratégiát jelentett be a BASF

Ludwigshafenben ismertette a BASF új stratégiáját dr. Martin Brudermüller, a cég igazgatótanácsának elnöke. A német vegyipari vállalat 2012 óta töretlenül fejlődik, jövedelemnövekedése meghaladta a globális vegyipari termelés évi 3,7%-os növekedését. Az új stratégia legfőbb célja az értékesítés és a volumen növelése.

A gyorsabb növekedés érdekében a BASF még erőteljesebb hangsúlyt fektet ügyfeleire, és személyre szabott ajánlatokat fog kialakítani számukra. A vállalat gyorsabbá és rugalmasabbá válása érdekében jelentősen leegyszerűsíti a struktúrákat és folyamatokat, megnöveli portfólióját és megerősíti a vállalaton belüli együttműködést.

Új telephelyet nyitnak Kínában, és bővítik a meglévőt, hogy kihasználják a rohamosan növekvő vegyipari piacot az országban. Előrejelzések szerint a globális vegyipari termelés fele Kínában talál majd vevőre.

Az új stratégia célja, hogy a BASF értékesítése és jövedelmezősége gyorsabban növekedjen az iparág átlagánál, ehhez 2019-től 2021-ig tartó kiválósági programot vezet be, amely kiterjed a termelés, a logisztika, a kutatás és fejlesztés területére, a digitalizációs és automatizálási tevékenységekre és a szervezeti fejlődésre. A tervek szerint a program 2021-től kezdődően 2 milliárd euróval járul hozzá az éves jövedelemhez.

A cég nem pénzügyi céljai között első helyen az üvegházhatású gázok kibocsátásának szinten tartása szerepel 2030-ig, a jelentős termelésbővítéstől függetlenül.

Ennek elérése érdekében a BASF javítani fogja üzemei irányítását, hatékonyságát és integrációját, és ahol csak lehetséges, nagyobb arányban vásárol megújuló energiaforrásokból előállított villamos energiát. A BASF üzemei már most is nagyon magas technológiai színvonalon dolgoznak, ennek a célnak a megvalósításához rendkívüli kreativitás szükséges, mondta Martin Brudermüller, és megfelelő szabályozási környezetre van szükség Németországban, Európában és az egész világon. A BASF abszolút értékben az 1990-es szinthez képest 50%-kal csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását, miközben megduplázta termelését.

Mindezekhez a munkatársak erőfeszítése is szükséges, ezért a dolgozók elégedettségét is célul tűzték ki: érezzék azt, hogy a BASF-nél a lehető legjobban tudnak fejlődni és teljesíteni.

A szervezet továbbfejlesztésének célja a hatékonyabb működés mellett az, hogy még inkább ügyfélközpontú legyen.

E célból a BASF számos olyan intézkedést vezet be, amelyek többek között növelik az ügyfelek számára az átláthatóságot, továbbfejlesztik az ügyfélszolgálatot és feltárják a közös növekedési potenciált. A BASF a következő cselekvési területekre összpontosít: portfólió, emberek, innováció, fenntarthatóság, műveletek és digitalizálás.

Jövő év elejétől újjáalakul a vállalati szervezet, és a növekvő üzleti területekre koncentrálják az erőforrásaikat. 2019. január 1-jétől a BASF tevékenysége hat szegmenst fed le, amelyek mindegyike két műveleti részlegből áll, kivéve a mezőgazdasági megoldások szegmenst:

Chemicals (Vegyszerek)

petrolkémiai ayagok és intermedierek

Materials (Anyagok)

speciális adalékanyagok és monomerek

Industrial Solutions (Ipari megoldások)

diszperziók, pigmentek és különleges vegyi anyagok

Surface Techologies (Felületi technológiák)

katalizátorok és bevonatok

Nutrition & Care (Élelmezés és gondozás)

ápolószerek és élelmezés és gondozás)

Agricultural Solutios (Mezőgazdasági megoldások)

 

A vállalati szerkezet és együttműködés továbbra is fontos szerepet játszik a hatékonyságban és a célok elérésében, ugyanis az összes szegmensben kihasználhatók a technológiai előnyök.

Az integrált termelésnek köszönhetően a BASF legalább évi 1 milliárd eurós költségmegtakarítást ér el például a nyersanyagok, az energia és a logisztika terén, alacsony károsanyag-kibocsátással.

Ahhoz, hogy közelebb kerüljenek az ügyfeleikhez, a BASF létrehozott egy folyamategyszerűsítési munkacsoportot, amelynek feladata a kulcsfontosságú folyamatok egyszerűbbé tétele. A vállalat leegyszerűsíti és lerövidíti a folyamatokat, és gyorsabb döntéshozatalt tesz lehetővé. Hatékonyabbá szervezik a kutatás és az operatív divíziók munkáját, ami világszerte 20 ezer munkavállalót érint közvetve vagy közvetlenül.

Az üzleti egységek nagyobb vállalkozói szabadságot kapnak, ugyanakkor egyértelmű felelősséget jelölnek ki számukra.

Annak érdekében, hogy minden országban meg tudják ragadni a piaci lehetőségeket, kiegészítő piacfejlesztési modelleket vezetnek be. A műveleti részlegek eldöntik, hogy mely helyi piacot kezelnek kiemelten, amelyet a saját személyzetükkel szolgálnak ki, és melyeken adják át az üzleti lehetőséget helyi szervezeteknek.

Az ügyfelek pontos kiszolgálásához biztonságosan, hatékonyan és megbízhatóan kell működtetni a termelést. A BASF növelni fogja üzemei megbízhatóságát és javítja a rugalmasságot, amire évi 400 millió eurót szán, jóval többet, mint az elmúlt évek átlaga. Kihasználják a digitalizáció adta lehetőségeket is a döntési folyamatokban és a napi műveletek végrehajtásában egyaránt. Világszerte több mint 350 üzemében digitalizálja a folyamatokat, így az a BASF üzleti tevékenységének szerves része lesz.

A kutatás-fejlesztésben Quriosity nevű szuperszámítógépük intenzívebb kihasználására törekszenek.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/BASF