Back to top

A gabonatermesztők évindító rendezvénye a Debreceni Egyetemen

2019. január 17 -én a Debreceni Egyetemen folytatja rendezvénysorozatát, a KUKORICA és BÚZA Konferenciasorozatot a szervező Magro.hu mezőgazdasági piactér. Vallják: egy jó kukorica- vagy búzatermesztő folyamatosan képezi magát, tartja a lépést a gabonatermesztés technológiai újdonságaival és tudja, ami tegnap megfelelő volt, az ma már nem biztos, hogy elég, létezhetnek hatékonyabb megoldások.

A profi és a kezdő gabonatermesztőket egyaránt várják az egész napos konferenciára.

Keresi a lehetőségét, hogy az új tudást minél hamarabb megszerezze? Szerencsére most könnyű dolga van. A Magro.hu decemberi eseménye igazi szakmai feltöltődést kínál a tavaszi munkálatok megkezdése előtt a 2019. január 17-én a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán.

A 16 szakmai előadáson rengeteg olyan hasznos információ hangzik el, amit tavasztól a technológiákba építve, garantáltan eredményesebben és hatékonyabban lehet majd termelni. Gyakorló szakemberektől megtudhatjuk például, hogy:

  • Miért termelnek nyugaton másfélszer annyi kukoricát vagy búzát hektáronként, mint itthon? Hogyan lehet elérni azt a hatékonyságot.
  • Hogyan lehet milliók helyett százezrekből precíziós gazdálkodásra képes eszközünk.
  • Mi a globális felmelegedés kezelésének 5 módja.
  • Hogyan lehet megokosítani egy gazdaságot.
  • Mit és mennyit nyer, aki növénykondicionálót használ.
  • Hogyan csökkenthetők a kukoricabetakarítás veszteségei.

A III. KUKORICA és BÚZA Konferenciasorozat a 2 fő szántóföldi növényünk termesztéstechnológiai újdonságait mutatja be a talajelőkészítéstől a betakarításig. Az agrárszakma kiváló eladói adnak tanácsokat a korszerűbb és hatékonyabb termesztéshez, bemutatják a legújabb tudnivalókat, a legfrissebb kutatások eredményeit és gyakorlatba átfordítható információkat.

Részletes szakmai program és jelentkezés az eseményre:

https://www.magro.hu/konferencia/

Szervező és helyszínadó partnere:

és

(x)

 

Forrás: 
Magro.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Teljesen átlátható: a Blockchain technológia az állattenyésztésben

Mind szeretnénk tudni, hogy a megvásárolt hús, tojás vagy tej vajon honnan jött és mennyire jó. A fogyasztói szokások megváltozásával, az egyre tudatosabb vásárlói hozzáállások kialakulása miatt, egyre nagyobb az igény a minőségi termékek iránt. Erre kínál megoldást a Blockchain alapú transzparens nyomon követés, amely az állattenyésztő gazdáknak is számos előnyt biztosít.

Megújult a Magyar Mezőgazdaság

Az idén 74. évfolyamába lépett Magyar Mezőgazdaság küllemében jelentősen megváltozott. Az egyetlen hazai agrárgazdasági hetilap új rovatokkal és még gazdagabb szakmai tartalommal jelentkezik méghozzá jobb minőségű papíron, megújult formában.

Összeállt a borválogatás

Huszonegy magyar bort választottak a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) borválogatásába. A magyar termőhelyek jellegzetességeit jól bemutató borcsomagok Magyarország külképviseletein erősítik majd a magyar borról kialakult képet.

Miről mesélnek a boroscímkék?

Újra két, sokakat érintő téma került terítékre a Magyar Bor Akadémia legutóbbi borklubján. Míg Hegedűs Péter, a BGE Turizmus Tanszékének tanára a magyar bor és a gasztronómia szerepét taglalta az idegenforgalom tükrében, ifj. Vida Péter, a szekszárdi Vida Borbirtok szakembere a boroscímkék értékközvevtítő szerepéről beszélt.

Egri Borműhely: közös célok

Az Egri Borműhelyt tíz egri borász közös gondolkodása, együttműködésre való törekvése hozta létre. Világos volt számukra, hogy egymással összefogva messzebbre jutnak el, és így érhetnek el eredményeket a borvidék ismertségének növelésében.

Történetekkel teli borospalackok Vidáéktól

A szekszárdi családi pincészet és egy spanyol dizájner közös, egyéves munkájával megszületett új címkék, arculat és portfólió egy következő fejezetet nyitnak meg a Vida Borbirtoknál.

Megújul a Borsodi portfólió

Borsodi Szituk platform tavalyi elindítása, valamint a vállalati arculat megújítását követően az idei év első felében a Borsodi márka termékei is új csomagolást kapnak.

Tapolcán találkoznak a díszkertészek

Február 12. és 15. között immár tizedik alkalommal gyűlnek össze a dísznövény ágazat „nehéziparában”, a faiskolai termesztésben, kertépítésben és faápolásban dolgozók a szokásos év eleji szakmai találkozón, amelyre közel 400 szakembert vár a szervező hat szakmai egyesület és szövetség.

Fogyasztjuk az egyre növekvő médiát... de hogyan?

Ma már nem az a kérdés, honnan szerezzük be az információt – ma az jelenti a kihívást, hol találunk hiteles információkat. Milyen szerepet tölt be az életünkben az online tér és ebbe miként illenek bele a nyomtatott magazinok? Merre tart a mezőgazdaság a médiában? Erre keresték a választ az AGROmashEXPO-n megrendezett X. Jubileumi agrármarketing és -média nap előadói.

Spanyol dizájnercímkék a Vida-borokon

Vida Péter 2011-ben nyerte el az év bortermelője címet, azóta megújította ültetvényeit és technológiai fejlesztésbe kezdett, az idén pedig bemutatta új címkecsaládját, amelyet a neves spanyol dizájner, Xavier Bas tervezett. Az új címkékkel az a céljuk, hogy a szekszárdi bor eleganciáját, kedvességét hangsúlyozzák.