Carola Schouten, a világ második legfontosabb agrárexportőrének számító Hollandia agrárminisztere elmondta: hazája agrárkivitele a 2017. évi 90,1 milliárd euróról 90,3 milliárdra emelkedett tavaly, és hogy
a holland agrártermékek elsőszámú felvevőpiacának számító Németország 22,8 milliárd eurós forgalommal 25 százalékos részarányt képvisel a célországaik sorában.
Az ágazat eredményeit kommentálva a miniszter asszony az innováció jelentőségét hangsúlyozta, ugyanis – mint fogalmazott – az „új impulzusokat kölcsönöz a világpiacon elfoglalt pozíció megerősítéséhez”.
Az Agrarmarkt Austria marketingszervezet sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint tavaly folytatódott az osztrák agrár- és élelmiszerexport fellendülése. Az előzetes adatok szerint az alpesi köztársaság agrárkivitele 2018-ban 4 százalékkal, 11,5 milliárd euróra emelkedett. A szállítások több mint egyharmada Németországba irányult, megelőzve Olaszországot és az Egyesült Államokat. Az export legfontosabb termékcsoportjai az alkoholmentes italok, a sajt, az állati takarmányok, a marha- és a sertéshús, valamint a tej és egyéb tejtermékek.
A hosszabb távú visszatekintésben elhangzott, hogy a hagyományos termékeikből, mindenekelőtt a sajtból és húskészítményekből tavaly realizált forgalom az 1995, vagyis az ország uniós csatlakozása előtti évek forgalmának csaknem a hatszorosa.
Makszim Martinyuk mezőgazdasági miniszter elmondta, hogy az ukrán agrárkormányzat osztja az európai elképzeléseket az agrárpolitika jövőjét illetően, és hogy az együttműködés erősítésére törekszik az európai partnerekkel. Az ukrán agrár-külkereskedelem alapvetően sikeres: a viszonylag kedvezőtlen betakarítási eredmények ellenére búzából és kukoricából 120 százalékkal bővült az exportjuk, továbbá marhahúsból, baromfiból és takarmányokból is jelentősen növekedett a kivitel.
A Nemzetközi Zöld Héten Magyarország közösségi megjelenéssel várta a látogatókat. A magyar standot Nagy István agrárminiszter, Györkös Péter Magyarország berlini nagykövete, valamint Ondré Péter, a megjelenést koordináló Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.
„Társaságunk 2019-ben bruttó 600 négyzetméteren szervezett közösségi standot 13 társkiállítóval, amelyben egy magyar bisztró és színpad is helyet kapott. A kiállítás minden napján kóstoltatásokkal, színvonalas kulturális produkciókkal (néptánccal, népzenével, operettel és szalonzenével) maximalizáltuk a magyar stand látogatói számát és erősítettük a német közönség számára Magyarország pozitív imázsát” – mondta el Ondré Péter. A cégvezető hozzátette:
Az IGW minden évben nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében is, hiszen Németország hazánk legjelentősebb külkereskedelmi partnere a mezőgazdaság és élelmiszeripar területén.