0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 29.

Sikerjelentések Európából

A Nemzetközi Zöld Hét az idén is jó alkalom volt az európai országok vezető agrárpolitikusai számára, hogy nemzetük termékbemutatóin kívül szakmai fórumokon, sajtókonferenciákon tájékoz­tassák a nagyvilágot országuk mezőgazdaságának eredményeiről és az előttük álló kihívásokról.

Carola Schouten, a világ második legfontosabb agrárexportőrének számító Hollandia agrárminisztere elmondta: hazája agrárkivitele a 2017. évi 90,1 milliárd euróról 90,3 milliárdra emelkedett tavaly, és hogy

a holland agrártermékek elsőszámú felvevőpiacának számító Németország 22,8 milliárd eurós forgalommal 25 százalékos részarányt képvisel a célországaik sorában.

Az ágazat eredményeit kommentálva a miniszter asszony az innováció jelentőségét hangsúlyozta, ugyanis – mint fogalmazott – az „új impulzusokat kölcsönöz a világpiacon elfoglalt pozíció megerősítéséhez”.

Az Agrarmarkt Austria marketingszervezet sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint tavaly folytatódott az osztrák agrár- és élelmiszerexport fellendülése. Az előzetes adatok szerint az alpesi köztársaság agrárkivitele 2018-ban 4 százalékkal, 11,5 milliárd euróra emelkedett. A szállítások több mint egyharmada Né­metországba irányult, megelőzve Olaszországot és az Egyesült Államokat. Az export legfontosabb termékcsoportjai az alkoholmentes italok, a sajt, az állati takarmányok, a marha- és a sertéshús, valamint a tej és egyéb tejtermékek.

A hosszabb távú visszatekintésben elhangzott, hogy a hagyományos termékeikből, mindenekelőtt a sajtból és húskészítményekből tavaly realizált forgalom az 1995, vagyis az ország uniós csatlakozása előtti évek forgalmának csaknem a hatszorosa.

Ukrajna 2013 óta először jelentkezett újra a Nemzetközi Zöld Hét hivatalos kiállítói sorában.

Makszim Martinyuk mezőgazdasági miniszter elmondta, hogy az ukrán agrárkormányzat osztja az európai elképzeléseket az agrárpolitika jövőjét illetően, és hogy az együttműködés erősítésére törekszik az európai partnerekkel. Az ukrán agrár-külkereskedelem alapvetően sikeres: a viszonylag kedvezőtlen betakarítási eredmények ellenére búzából és kukoricából 120 százalékkal bővült az exportjuk, továbbá marhahúsból, baromfiból és takarmányokból is jelentősen növekedett a kivitel.

A Nemzetközi Zöld Héten Magyarország közösségi megjelenéssel várta a látogatókat. A magyar standot Nagy István agrárminiszter, Györkös Péter Magyarország berlini nagykövete, valamint Ondré Péter, a megjelenést koordináló Agrármarketing Centrum ügyvezetője nyitotta meg.

„Társaságunk 2019-ben brut­tó 600 négyzetméteren szer­vezett közösségi standot 13 társkiállítóval, amelyben egy magyar bisztró és színpad is helyet kapott. A kiállítás minden napján kóstoltatásokkal, színvonalas kulturális produkciókkal (néptánccal, népzenével, operettel és szalonzenével) maximalizáltuk a magyar stand látogatói számát és erősítettük a német közönség számára Ma­gyar­ország pozitív imázsát” – mondta el Ondré Péter. A cég­vezető hozzátette:

„a vásáron való magyar megjelenés mind politikai, mind gazdasági téren elősegíti a magyar-német kapcsolatok további elmélyülését, amely hazánk szempontjából stratégiai fontosságú cél.”

Az IGW minden évben nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében is, hiszen Németország hazánk legjelentősebb külkereskedelmi partnere a mezőgazdaság és élelmiszeripar területén.

 

Forrás: Magyar Mezőgazdaság