Back to top

Friss Február: fókuszban a gyümölcsök és zöldségek

A Lidl Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közös kutatásából kiderül, hogy a magyar felnőtt lakosság több mint harmadának nincs pontos információja arról, hogy naponta mennyi zöldség, gyümölcs és rost fogyasztása ajánlott. A WHO zöldség- és gyümölcsfogyasztásra irányuló ajánlásával összhangban az áruházlánc integrált kampányt indít.

Az áruházlánc és az MDOSZ közel háromezer résztvevő bevonásával készült kérdőíves kutatása a magyar lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztással kapcsolatos ismereteire, tudatosságára fókuszált.

A válaszadók nagy többsége (90%) tudja, hogy a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása a magas rosttartalmuk miatt is fontos, több mint egy harmadának (42%) azonban nincs pontos ismerete arról, hogy egy nap mennyi rost bevitele szükséges. A WHO által ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiség, valamint a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott hazai táplálkozási irányelvvel ellentétben

a válaszadók közel fele (48%) vallja azt, hogy minél nagyobb mennyiségben érdemes gyümölcs- és zöldséglevet fogyasztani, azonban a szakemberek ezt csak alkalmanként, a folyadékbevitel színesítésére tanácsolják.

Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend része többek között a megfelelő mennyiségű gyümölcs- és zöldségbevitel, melyet az áruházlánc február hónapban hétről hétre folyamatosan bővülő friss gyümölcs- és zöldségkínálattal teszi elérhetővé vásárlói számára. A rostban és vitaminokban gazdag táplálkozás népszerűsítése mellett a vállalat célja egy olyan tudatos vásárlói attitűd kialakítása, mely révén a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása a mindennapok részévé válik, ennek érdekében közösségi média felületein Friss Február mozgalmat indít, melynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése.

„A legfrissebb hazai felmérések szerint az élelmi rostbevitel férfiaknál és nőknél egyaránt elmarad az ajánlásokban szereplő napi legalább 25 g mennyiségtől, az pedig különösen kedvezőtlen, hogy

a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása 2009-hez képest csaknem ötödével csökkent Magyarországon.

Éppen ezért fontos és támogatandó minden olyan kezdeményezés, így a Lidl programja is, ami a tendencia pozitív irányban történő elmozdulását szolgálja” – mondta Kubányi Jolán a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.

„A Lidl Magyarország évek óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges és tudatos táplálkozás népszerűsítésére. Fontos számunkra, hogy kezdeményezéseinkkel vásárlóink minél több információhoz jussanak a megfelelő tápanyag és vitaminbevitel tekintetében is, ezzel megőrizve egészségüket.” – mondta el Tőzsér Judit, a cég vállalati kommunikációs vezetője.

Forrás: 
Lidl Magyarország sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Önellátóból őstermelő: „Ő a fákkal is beszélgetett”

Ángyán Józsefné szerint a magyar mezőgazdaság legnagyobb, már-már égető problémája az, hogy nincs „hadra fogható” munkaerő. A Somogy megyei Marcaliban gazdálkodó és a környéken piacozó asszony szerint úgyszólván tarthatatlan állapot uralkodik, és a fiatalok hozzáállása miatt nem is várható, hogy alapjaiban megváltozna a helyzet.

Lengyel marhahús-botrány: a csehek bizalmatlanok

A cseh agrárminiszter szerint Prága továbbra is szükségesnek tartja a lengyel marhahús szigorú ellenőrzését, mert nem bízik a lengyelországi élelmiszerellenőrzési rendszerben.

Felére csökkent a cukrozott üdítők fogyasztása

Ötvenkét százalékkal csökkent a cukrozott üdítők fogyasztása három év alatt Kalifornia államban, ahol 2015-ben vezették be az egészséget károsító italok megadóztatását - derítették ki a Kaliforniai Egyetem kutatói.

Narancs- és almaültetvényből van a legtöbb Európában

Magyarországon 36,3 ezer hektáron termeltek gyümölcsöt 2017-ben, az Európai Unióban (EU) a vizsgált évben közel 1,3 millió hektár földterületet borítottak gyümölcsfák, amelyek kétharmada Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban koncentrálódott - közölte az unió statisztikai hivatala (Eurostat) csütörtökön.

Élelmiszer-Higiéniai és –biztonsági rendezvénysorozatot tart a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Élelmiszeripari Igazgatósága az „Együtt az élelmiszeriparért” konferenciasorozat keretében „Élelmiszer-higiénia és -biztonság kis- és közepes vállalkozásoknak” című rendezvényt tart három helyszínen.

70-80 hektár zöldséghajtató üvegház "full extra" fölszereltségű

A zöldségtermesztésben is pénzre váltható az innovatív technológiai, technikai megoldások alkalmazása, hangsúlyozták a Prega konferencia zöldségtermesztési szekcióülésén. Amíg a szabadföldi termesztésben főként a gépesítés, robotizáció, precíziós öntözés és tápanyag-gazdálkodás javíthatja a hatékonyságot, a hajtatásban az adatgyűjtésen alapuló döntéstámogató rendszerek is segítik a kertészeket.

6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi üzletek forgalma tavaly decemberben a nyers adat szerint 3,7 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Ezen belül az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 3,4 százalékkal nőtt a forgalom.

Többet költünk élelmiszerre, mint bármi másra

A magyarok közel fele (46 százalék) úgy véli, jobban áll anyagilag, mint öt évvel korábban. A pénztöbbletből leginkább a kiskereskedelem profitált: 100-ból 42 magyar fogyasztó, saját bevallása szerint, többet költ élelmiszerre, mint öt évvel ezelőtt.

A németek megfeleznék a kidobott élelmiszer mennyiségét

Az élelmiszerhulladék 50 százalékos csökkentését célzó stratégiát fogadott el szerdai ülésén a német kormány, az évente 11 millió tonnás mennyiséget 2030-ig kellene megfelezni.

Termelői piac nyílt Pusztaszeren

A helyben és a környékbeli tanyákon élők régóta felmerülő igényeit kiszolgáló új közösségi térrel gazdagodott Pusztaszer, ahol a kor követelményeinek megfelelő elárusítóhelyen találhat egymásra termelő és fogyasztó – mondta Farkas Sándor országgyűlési képviselő, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese a 31 és fél millió forintból kialakított pusztaszeri piactér átadásán.