Kényelmes és ötletes megoldást kínál az időzavarral és információhiánnyal küszködők részére Lengyel Éva. A városiból tanyasi gazdasszonnyá vált könyvelő népszerű webes alkalmazásával a kézműves sajt, a tanyasi tojás vagy az idényzöldség pillanatok alatt az országos virtuális piacra jut – írja a Sokszínű Vidék.
A Microker nevű webes felületet ingyenes regisztrációval bárki igényeinek megfelelően használhatja. Kistermelők és vevők térképes kereső segítségével találnak egymásra az oldalon.
Tanyasi tojás
Lengyel Éva a szegedi belváros kényelmét cserélte egy közeli tanya friss levegőjére, csendjére. Férjével együtt határozta el, nagyobb számban tartanak majd tojó tyúkokat, hiszen a szabad tartású baromfi és tojása az egyik legkeresettebb élelmiszer a piacon.
2017-ben még 700 darab körüli állománnyal indultak, amit azóta nyolcvanra csökkentettek. Két éve nem egy konkrét fajtából vásároltak, igyekeztek a régi, hagyományos magyar baromfik csibéiből beszerezni, amilyenek 40 éve is kapirgáltak a tanyák udvarain. Tartási módjuk nem nevezhető mély almosnak, tyúkjaik a ketreces tartást pedig még hírből sem ismerik.
– meséli Lengyel Éva.
A Microker
Lengyel Éva a tanyasi baromfitartás során megtapasztalta az időszakosan hullámzó tojáshozamból adódó értékesítési gondokat, valamint felismerte, hogy nehezen találkozik egymással kereslet és kínálat. Tapasztaltai szerint gyakran megesik, hogy az egymástól néhány száz méterre élő tanyaszomszédok sem igen tudnak a másikról, így az értékesíthető hús, vagy felesleges tojás vevő nélkül marad. Lengyel Éva a termelők és potenciális vevők közti hatékonyabb információáramlás céljából hozta létre a térképes termelő kereső weboldalt
Az oldalon lehetőség van beállítani a tartózkodási helytől számított távolságot, lehet termékekre és termelőkre is keresni. A találatok térképen jelennek meg, így gyorsan kiderül, hogy a keresett termék hol található meg legközelebb. A termelők profilt hozhatnak létre, ahol bemutathatják a gazdaságot, feltölthetik a termékeiket, azok fotóit, árát és leírását. A weboldalt mobiltelefonra is optimalizálták, amit a felhasználók 55 százaléka ki is használ.
A termelő és termékkereső szolgáltatás piaci oldala jelenleg csak a Facebook csoportban működik, ahol az eladók napi szinten teszik közzé kínált terméküket, az érdeklődők pedig írnak nekik, megszervezik a szállítást.