Back to top

Történetekkel teli borospalackok Vidáéktól

A szekszárdi családi pincészet és egy spanyol dizájner közös, egyéves munkájával megszületett új címkék, arculat és portfólió egy következő fejezetet nyitnak meg a Vida Borbirtoknál.

A magyar borvilág Vida Péterre figyelt 2011-ben, hiszen abban az évben nyerte el az Év Bortermelője címet. Utána egy csendesebb időszak következett, ami alatt azonban a család nem pihent. A háttérben fontos döntéseket hoztak, és dűlőiket már ennek szellemében telepítették újra.

Így közel három évtized után végre olyan szőlőültetvények állnak rendelkezésükre, melyek segítségével megmutathatják az igazi szekszárdi terroirt.

Ez és az idén befejeződő technológiai fejlesztések lehetővé teszik, hogy kompromisszumok nélkül tudjanak borokat készíteni, amiket a boltok polcaira, a magyar csúcsgasztronómiába, illetve az egyre növekvő nemzetközi piacra szánnak.

Xavier Bas a legismertebb és nemzetközileg is jelentős dizájner Spanyolországban, aki több, mára ikonikussá vált márka létrehozását segítette.

„Munkáinak egytől-egyig lelke van, pont, mint a mi borainknak. Személyes találkozásunk alkalmával dőlt el, hogy Xavier-nek kell megterveznie az új címkéinket. Úgy éreztem, ő az, aki a legjobb partner a boraink történetének elmeséléséhez” – indokolja ifj. Vida Péter, hogy miért esett a választás a spanyol tervezőre. „Azt szeretnénk elérni, hogy mindenki megértse, hogy az elegáns, kedves borok az igazi szekszárdi borok. Ehhez Xavier személyében olyan embert találtunk, aki a saját területén épp olyan elhivatott, mint mi vagyunk.”

Szinte napra pontosan egy évig, januártól januárig tartott a közös munka, ezalatt a grafikus ellátogatott Szekszárdra, hogy személyesen megismerje a Vida családot, bejárja a dűlőket, helyben kóstolja meg a borokat, és megértse a szekszárdiságot.

Új ruhát kaptak a borok, de emellett a teljes Vida-arculat és a logó is megváltozott, valamint felfrissítették a portfóliót. A mennyiség helyett mindig is a minőségre törekedtek, és ez most egy még letisztultabb termékskálában is megnyilvánul.

Az alap, üzletekbe szánt, úgynevezett „tündér-borok” jó ivású, légiesen könnyed, populáris kategóriát képviselnek, amit egyből bárki könnyedén megszeret.

A termőhelyen alapuló, Szekszárd palackba töltött sorozatot tartják az igazi borvidéki üzenetnek, amelyben egy Kadarka, egy Kékfrankos és egy Bikavér kapott helyet, hiszen ezek tükrözik leginkább az eleganciát és a szekszárdi terroirt. A pincészet csúcsborát pedig természetesen továbbra is a kizárólag a legjobb évjáratokban készülő La Vida házasítás jelenti.

A borok közül a Kadarka kapta a legmeglepőbb címkét. Ennek a bornak érdekes története van, és aztán ezt Xavier továbbfűzte a tervezés során. Évekkel ezelőtt a család japán kereskedője látogatott el a birtokra, és a bor kóstolása után az ültetvényt is látni szerette volna; ő nevezte egyből bonsainak a közel 100 éves, göcsörtös törzsű Kadarka tőkéket.

ifjabb és idősebb Vida Péter

„Egy 1920-as Kadarka ültetvény ritka dolog, és önmagában is érték. Szinte le kell térdelni előttük a művelésükhöz, akár szó szerint is, hiszen régi, bakművelésű tőkékről van szó. Az illusztráció – amin egy bonsai fa és egy szőlőtőke keveredik – alapja is az az érzés, hogy a szőlő bölcsessége még akkor is nagyobb, mint az emberé, ha ténylegesen nem is magasodik fölé” – meséli az alapító, idősebb Vida Péter, hogy mi ihlette a kadarka címkéjét.

Xavier Bas

Az 1998-ban alapított, barcelonai székhelyű Xavier Bas Design Stúdió egy márkaépítésre és tervezésre specializálódott vállalkozás, főképp étel- és italszektorból jövő ügyfelekkel, borászatokkal, borokat és söröket forgalmazó cégekkel dolgozik együtt.

Xavier Bass

“Amellett, hogy egy címke beazonosítja a bort, mozgassa meg a képzeletünket, és hasson ránk. Akkor működik, ha a bor értékeit közvetítve szól hozzánk, elvarázsol, és eléri, hogy meg akarjuk kóstolni. A címke és a címkesorozat egy erőteljes kommunikációs platform a márkák bevezetéséhez, megismertetéséhez. El kell érnie, hogy az adott márka a saját piacain versenyképes legyen. - véli Xavier Bass.

Forrás: 
wineglass communication

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nagy-Somló a bio útra lép - az ÖMKi oktatással segíti az átállást

Magyarország legkisebb történelmi borvidéke márciustól többek között az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet közreműködésével tér át ökológiai művelésre.A folyamat eredményeként Magyarország olyan történelmi borvidékkel gazdagodik, amelyen itthon úttörő módon egységesen ökológiai módon termelnek borszőlőt.

Megdőlt a sörre bor népi bölcsesség

Mindegy milyen sorrendben, ha sokat iszunk, berúgunk, ezt állapították meg egy kísérlet eredményeképpen német és angol tudósok. Ezzel évszázados népi bölcsességet döntöttek meg.

Teljesen átlátható: a Blockchain technológia az állattenyésztésben

Mind szeretnénk tudni, hogy a megvásárolt hús, tojás vagy tej vajon honnan jött és mennyire jó. A fogyasztói szokások megváltozásával, az egyre tudatosabb vásárlói hozzáállások kialakulása miatt, egyre nagyobb az igény a minőségi termékek iránt. Erre kínál megoldást a Blockchain alapú transzparens nyomon követés, amely az állattenyésztő gazdáknak is számos előnyt biztosít.

Megújult a Magyar Mezőgazdaság

Az idén 74. évfolyamába lépett Magyar Mezőgazdaság küllemében jelentősen megváltozott. Az egyetlen hazai agrárgazdasági hetilap új rovatokkal és még gazdagabb szakmai tartalommal jelentkezik méghozzá jobb minőségű papíron, megújult formában.

Tavaszi boros programok Egerben

Eger városa pezsgő kulturális és gasztronómiai helyszín, ahol lépten-nyomon a történelembe botlunk, és persze jócskán akad borélmény is. A tavasz folyamán ehhez az igazán színes és vidám évszakhoz illő gasztroesemények, koncertek, fesztiválok csábítják a túristákat, és az Egri Borműhely tagjai is számos borkóstolóval, pincelátogatással, borvacsorával készülnek az idelátogatóknak.

Összeállt a borválogatás

Huszonegy magyar bort választottak a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) borválogatásába. A magyar termőhelyek jellegzetességeit jól bemutató borcsomagok Magyarország külképviseletein erősítik majd a magyar borról kialakult képet.

Borkészletfelmérés! Március 13. a határidő

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának honlapján megjelent felhívás szerint a már megszokott május 31-i országos borkészletfelmérés mellett készül egy korábbi is, február 28-i fordulónapra vonatkozóan. Március 13-ig kell megadni az adatokat, viszont az adminisztratív feladatok megkönnyítése érdekében 10 hektoliteres pontossággal.

Aranyszínű sárgaság, a szőlő új veszedelme

A Bayer növényvédelmi fórumon Székely Tamás, a NÉBIH Növényegészségügyi Osztályának vezetője, aki a szőlő aranyszínű sárgaságát – Flavescence dorée - vette górcső alá, kis visszatekintéssel kezdte előadását. Mint elmondta, az európában honos kórokozó akkor vált igazán veszélyforrássá, amikor megjelent a vektora, a szőlőkabóca.

Badacsony – New York - Róma

A tavasz első nagy, borvidéki kóstolójára hagyományosan a budapesti New York Palotában kerül sor. 2012-ben mutatkozott be először a Badacsonyi Borvidék, idén március 9-én pedig már nyolcadik alkalommal vettek részt a rendezvényen. Mivel mind a kiállítói, mind a vendéglétszám folyamosan nőtt az elmúlt években, így a New York Palota kávéházából tavaly átköltöztek a jóval nagyobb Róma terembe.

Magyar a világ legdrágább bora

40 ezer dollárt, vagyis több mint 11 millió forintot kérnek egy üveg 2008-as Royal Tokaji Esszenciáért, írja a Fortune. Az újság szerint ezzel a magyar bor a legdrágább az egész világon.