Back to top

Kereskedelmi szövetség: márciustól megélénkül a kiskereskedelmi forgalom

Márciusban megindul a fogyasztás növekedése: a januári 800 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalmat a márciusi legalább 100 milliárd forinttal meg fogja haladni - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az M1 aktuális csatornán vasárnap.

A fogyasztás növekedését márciustól a kertészkedés, építkezések fellendülése is segíti, az számos területen, és nem csak a boltos kiskereskedelemben, hanem különféle szolgáltatásokban, így a szállodák forgalmában is tükröződik - tette hozzá, jelezve: a január-februári forgalom értékben rendszerint az év legalacsonyabb hónapja.

A szolgáltatásokra fordított kiadások értéke 2018-ban megközelítette a 20 ezer milliárd forintot, a fogyasztások egészének növekedési üteme - amiben a kiskereskedelem is benne van - meghaladta az 5 százalékot. A statisztika szerint a szolgáltatások adták a GDP-növekedés motorját tavaly, aminek több mint 50 százalékát adja a boltos kiskereskedelem - ismertette.

Kitért arra is, hogy KSH 2019-től az online kasszák adatait elemzi, így "fillérre pontos minden".

A kiskereskedelemben a cégek számát tekintve több mint 90 százalék a hazai kkv-k aránya. A versenyképesség növekedéséhez a kereskedelemben a kistelepülések kisvállalkozásainál, a kisboltoknál a béreket terhelő adók csökkentését és fejlesztési támogatást tart szükségesnek a főtitkár.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Apadó árak, lanyhuló forgalom a vágómaha-piacon

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorstájékoztatója szerint januárban - az egy évvel korábbihoz viszonyítva – a vágójuh kilónkénti ára 12 Ft-tal, a vágóbaromfié 13 Ft-tal, a vágósertésé 10 Ft-tal drágult, a vágómarháé viszont 36 Ft-tal visszaesett. A nyerstejért 1 Ft-tal, a tojásért 3 Ft-tal adtak kevesebbet.

Internetes kihívás indult a tej és a tejtermékek népszerűsítéséért Angliában

Egy brit tejtermelő megelégelte, hogy a tejtermékek marketingje nem elég hatékony. Útjára indította a #milkpintchallenge internetes kihívást, hogy népszerűsítse a tej és a tejtermékek fogyasztását.

A szingliken keres az élelmiszeripar

Soha nem látott szintre nőtt az egyedül élők száma Kanadában, amire az élelmiszeripar az egyadagos ételek bővített kínálatával reagál – sokkal magasabb nyereség mellett. A készételeken belül az egyadagos kiszerelések ráadásul különösen jó nyereséget hozhatnak, hiszen egy plusz ár elérése egy adag esetében gyakran nem olyan szembetűnő.

Újraindul a sertéskampány

Az elmúlt években már növekedett a sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amelyet idén a tavaszi sertéshús-kampány is tovább erősítene. A szakminisztérium, az AMC és a VHT közös programra ellensúlyozhatja az exportkiesést is.

Megelőznék az újabb almaválságot

A friss meggy mellett az ipari alma értékesítésére irányuló szerződést is írásba kell foglalni minden esetben, a Nemzeti Földalapkezelő Szervezet pedig Nemzeti Földügyi Központ néven fogja folytatni – derül ki egy jogszabály módosító javaslatból.

Milliárdos üzlet az élelmiszer-színezék

Hihetetlen növekedés előtt áll a már most is nagy piacnak számító élelmiszer-színezék szektor. Az egészségtudatos vevők miatt ugyanis a feldolgozók sorra cserélik le a mesterséges színezékeket.

MNB: az élelmiszerek növelték az inflációt februárban

Az élelmiszerárak emelkedése növelte az inflációt februárban - erősítette meg a Magyar Nemzeti Bank (MNB) főosztályvezetője hétfőn az M1 aktuális csatornán.

71 ezer tonna többlet kakaó lesz a világon

A 2018/19-es szezonban várhatóan kakaó-többlet lesz a világpiacon. Az Informa Agráripari Hírszerzési Ügynökségének jelentése szerint ennek oka, hogy a kedvező időjárás miatt rekordtermés várható Nyugat-Afrikában.

Tavaly megugrott a kiskereskedelmi forgalom

Egy év alatt 7 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek (FMCG) forgalma tavaly, ezen belül az alapvető élelmiszerekre 4 százalékkal költöttek többet a magyar vásárlók. Több volt az hirtelen ötlettől vezérelt vásárlás. A zöldség-gyümölcs forgalom a diszkontláncok felé mozdult el. Napjainkban egyre inkább élményekre, magas minőségre, illetve kényelmi termékekre vágynak az emberek.

Újabb élelmiszerüzleteket nyit az Amazon.com

A világ egyik legnagyobb internetes kereskedelmi cége, a seattle-i székhelyű Amazon.com több tucat kisebb élelmiszerüzlet nyitását tervezi az USA nagyvárosaiban. Wall Street Journal beszámolója szerint a kereskedelmi óriás így szeretne még erősebb pozíciót szerezni az élelmiszer-bizniszben.