Back to top

A szingliken keres az élelmiszeripar

Soha nem látott szintre nőtt az egyedül élők száma Kanadában, amire az élelmiszeripar az egyadagos ételek bővített kínálatával reagál – sokkal magasabb nyereség mellett. A készételeken belül az egyadagos kiszerelések ráadásul különösen jó nyereséget hozhatnak, hiszen egy plusz ár elérése egy adag esetében gyakran nem olyan szembetűnő.

Az egyedül élő felnőttek száma még sosem volt ilyen magas Kanadában, hiszen az észak-amerikai ország háztartásainak csaknem harmada, 28 százaléka egyetlen emberből áll. Ez mintegy 4 millió háztartást jelent, és várhatóan néhány éven belül 5 millióra nő ez a szám – írja a Montreal Gazette című kanadai lap online változata. A portál elemzésében kifejti:

a nyugati világban mindenhol nagyon népszerű kényelmi ételek egyemberes adagjai jó lehetőséget jelentenek az élelmiszer-feldolgozóknak a nyereségük növelésére.

Az élelmiszeripar a kényelmi ételeket igazán a második világháború után fejlesztette tökélyre, amikor a technológia és a háztartások hűtési, fagyasztási kapacitása is széles körben lehetővé tette ezt. Az egyedül élőkre ugyanakkor sokáig nem reagált az iparág – nem így manapság.

Az egyedül élés eleve kedvez a kényelmi ételek megvásárlásának, hiszen egyedül nem gazdaságos, vagy legalábbis nem olyan jó időtöltés a főzés.

Az egyedül éléssel párhuzamosan ezért tovább nőtt a fogyasztásra kész, vagy legalább félkész ételek forgalma Kanadában is.

A készételeken belül az egyadagos kiszerelések ráadásul különösen jó nyereséget hozhatnak, hiszen egy plusz ár elérése egy adag esetében gyakran nem olyan szembetűnő. Tovább erősíti ezt a trendet az is, hogy az egyedül élők sok esetben nem olyan árérzékenyek, mint például a nagycsaládosok, és a kényelemért, a gyorsaságért könnyebben fizetnek néhány százalékkal többet. A korábban alkalmazott burkolt áremelési módszer, vagyis a kisebb kiszerelés helyett ezért manapság gyakrabban alkalmazzák Kanadában az egyadagos kiszerelést, amellyel magasabb profitot tud elérni az élelmiszeripar. A lap példát is említ: a nyolcadagos péksütemények 18 és 25 kanadai dollár közötti áron elérhetőek, míg az egyadagosért nemritkán 4 dollárt is elkérnek a boltokban.

A jelenség persze nem csak a szingliket érinti: a nyugati világban egyre nő az egyedül élő, özveggyé vált idősek száma is, akik gyakran szintén a kényelmi ételeket választják a korábban hagyományos főzés helyett.
Forrás: 
montrealgazette.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Afrikából Ázsiába került a falánk kártevő

A rettegett őszi sereghernyó nemcsak felbukkant, de meg is telepedett Ázsiában. Az ENSZ szerint a gazdáknak nincs választási lehetősége: kénytelenek lesznek megtanulni, hogyan éljenek együtt vele.

Egy öshonos sertés sikersztorija

Idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt futó kampány célja, hogy felhívják a figyelmet védett őshonos sertésfajtánk különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.

Ezeket az ételeket semmiképp ne adjuk a kutyánknak!

A kutyák emésztőrendszere másként működik, mint az embereké. Ezért óvatosan kell bánni az ételekkel! Ami számunkra veszélytelen, nagy kárt is okozhat a kutyusunknak.

Tudjon meg többet a növényvédelemről!

Sokan nem látnak tisztán, ha a növényvédelemről van szó – szól a Bayer tájékoztató kiadványának első mondata. A laikus közönség aggodalmait próbálják eloszlatni a modern mezőgazdaságban alkalmazott módszerek ismertetésével. A gyakori kérdésekre adott válaszokkal a Bayer a saját környezetvédelmi tevékenységét, ez irányú fejlesztéseit is ismerteti. Ebből a kiadványból szemezgetünk.

Tiltakoztak a termelők az akciós tej miatt

Petíciót adtak át a Penny Market alsónémedi telephelyénél az üzletlánc képviselőinek a tejtermelők, miután a cég 135 forintért kínált akciós importtejet. A tüntetők felszólították a Penny Marketet az akció azonnali visszavonására.

A gabonakivitel rontotta az egyenleget

Több mint tíz százalékkal esett az agrár- és élelmiszeripari termékek külkereskedelmi egyenlege tavaly, pozitív viszont, hogy a feldolgozott termékek aránya az alapanyagexport csökkenésétől függetlenül is emelkedik.

Vendéglátás: a séfek keresnek a legjobban

Több mint 300 ezer forintot visz haza a vendéglátóiparban dolgozók fele, 12 százalékuk pedig félmilliónál is többet. Legjobban a séfek keresnek, helyenként még az üzletvezetőknél is jobban, az átlagjövedelmük eléri a havi 360 ezer forintot - írja a Világgazdaság keddi száma az Eventrend Global iparági kutatására hivatkozva.

Több mint 2,2 milliárd forint jut az élelmiszerpiac fejlesztésére

Több mint 2,2 milliárd forintot nyert el, elsősorban az élelmiszerpiac építésére, fejlesztésére összesen 20, a főváros vonzáskörzetében fekvő település, illetve 10 ezer főnél népesebb Pest megyei város önkormányzata - mondta Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-nek.

Bormarketing: inspiráció a világ túlsó feléről

Sokat beszélünk manapság a közösségben való gondolkodásról, együttműködésről. Természetes, hogy a pontos megvalósításra számtalan módszer kínálkozik. Inspirációként utazzunk most el gondolatban Ausztráliába, és ismerjük meg Új-Dél-Wales nemrég nyilvánosságra hozott, a bort, a borturizmust és a gasztronómiát támogató, a 2018–2022 közötti időszakra vonatkozó akciótervét!

Hatékonyabban az élelmiszerhamisítás ellen

Sem az időnként nagy botrányokat okozó élelmiszerbűnözés, sem a potenciálisan komoly piaci zavarokat eredményező állatbetegségek fenyegetése nem múlt el Zsigó Róbert szerint. Az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára úgy véli, a hatóságok munkájának eredménye, hogy manapság viszonylag csend van ezen a téren a médiában.