0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

Egy öshonos sertés sikersztorija

Idén először népszerűsíti kampánnyal a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt futó kampány célja, hogy felhívják a figyelmet védett őshonos sertésfajtánk különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.

Egykor szinte minden falusi háznál tartottak mangalicát, ám az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszáma drámaian lecsökkent, az állomány a kihalás szélére került.

A szakemberek gondos munkájának köszönhetően sikerült a megmaradt létszámot összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni, amellyel a mangalica elindult világhódító útjára

és ma már nem csak hazánkban, de világszerte az ínyencek egyik kedvence lett. Ma már 60-70 ezres létszámmal dicsekedhetnek a tenyésztők.

„A mangalicahús nagyon gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban, antioxidánsokban és B-vitamin tartalma is jelentős” – hívta fel a figyelmet a sertésféle egészséges mivoltára Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A szakember elmondta, a fogyasztók vásárlásukkal tudják támogatni, hogy ez a hungarikum tovább erősödjön. Nem csak zsír, hanem magas minőségű húst is jelent ez a fajta. Az elmúlt évben a sertéspestis majdnem sarokba szorította a tartást, ám sikerült megállítani a betegség terjedését.

Az elmúlt negyed század alatt a mangalica világkarriert futott be, miközben hazánkban inkább csak hírből ismerik a fogyasztók.

A kampány során összesen 27 napon keresztül, 9 üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket Budapesten, és hét vidéki városban.

„Ezen kívül médiakampánnyal is felhívjuk a figyelmet a mangalicára, print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval, amelyben egy 1698-ból származó receptet gondoltak újra és készítettek el modern köntösben” – osztott meg egy érdekességet Giczi Gergely. Az ügyvezető-helyettes hozzátette: a kampány influencere mangalicás receptvideókat is készít majd a promóciós időszakban.

A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete 2019-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Az egyesület tagjainak száma 200-220 között mozog, akik eredetigazolt és hitelesített mangalica állománnyal rendelkeznek.

Az Egyesület elnöke, Tóth Péter beszédében hangsúlyozta: a mangalica sertés különleges, ehető nemzeti kincs.

Az elmúlt 25 évben odáig fejlődött, hogy a legelegánsabb éttermek, áruházak is szívesen kínálatukban tartják.

Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőiket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is fenntartják. A szakember szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétet, ezzel több évtizedes hiányt pótol, és eléri, hogy a korábban csak export piacokon kapható mangalica húsfélék és prémium termékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is egyre könnyebben jussanak el.

„A mangalica sertés léte mindig attól függött, hogy volt-e rá kereslet, eljutott-e az áru a vevőkhöz. Így van ez most is, ezért is tartjuk kiemelt fontosságúnak, hogy a kormány, a tenyésztők és a kereskedők együtt lépnek fel a belföldi mangalica ellátás élénkítéséért.

Aki mangalica terméket vásárol, az nem csak egy különlegesen finom húst vásárol, hanem hozzájárul hazánk egyedüli és mára világhíres őshonos sertésfajtája és az ahhoz kötődő egész termelési rendszer megőrzéséhez is”

– emelte ki Tóth Péter.

A fogyasztásösztönző kampány egyik kiskereskedelmi partnere az Auchan áruházlánc mellett a CBA Kereskedelmi Kft., ahol a promóciós időszakban több alkalommal tartanak kóstoltatást mangalica termékekből. Az üzletlánc kommunikációs igazgatója, Fodor Attila elmondta: „az elmúlt években jelentős mértékű fejlődést látunk az élelmiszer-kereskedelemben is.

Nem csak a forgalom volumene bővül, hanem egyre népszerűbbé válnak a magas minőségű termékek.

Egyre többen az olcsó ár helyett inkább a kedvező ár-érték arányú termékeket keresik. A mangalicahús számára is egyértelműen kedvező ez a trend, hiszen ez a húsféleség a magas minőségű termékkínálat részét képezi.” Az üzletlánc kommunikációs igazgatója hozzátette: „a Príma hálózatban az elmúlt két év során mintegy 20%-kal nőtt a mangalica termékek forgalma, a termékkínálat ha viszonylagosan lassan is, de egyértelműen bővül. A kóstoltatás jó eszköz arra, hogy az adott termékkört népszerűsítsük. Örülünk, hogy szerepet kaphattunk a mostani kampányban is.”

 

Forrás: magyarmezogazdasag