0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Húsvétra itt az új REDy

Tavaly indította fiatalos, könnyed közösségi borát a Villányi borvidék. A nagyon átgondolt marketinggel megjelenő REDy első tételei már elfogytak, az új évjárat a budapesti Doblo borbárban mutatkozott be. Valóban közösségi borról van szó, hiszen nemcsak az eredetvédelmi bizottság dönt arról, hogy egy tétel megfelel-e a REDy jellegének, hanem már korábban összejönnek a borászok és értékelik egymás borait.

A Villányi borvidék már korábban is összefogott, amikor a prémium szegmensen volt a hangsúly, mint a Villányi Franc esetében,

most Villány könnyed oldalát akarják megmutatni egy olyan borral, ami gyümölcsös, zamatos, könnyen érthető, és megfogja a kezdő borfogyasztókat.

Alapját Villány fő fajtája, a legnagyobb mennyiségben termesztett Portugieser adja, a bor 51-66 százaléka lehet, a hazai fajták (Blauburger, Kadarka, Kékfrankos és Zweigelt) 20-49, míg a nemzetközi fajták aránya 0-14 százalék lehet. Ugyancsak 14 százalékig más évjáratú borral is lehet házasítani.

A közösségi bornak kötelező arculati elemei vannak, mindenkinek ugyanaz a grafikus készíti el a címketervet, ahol fekete alapon jelenik meg a REDy felirat, és fehér alapon a pincészet, így mindkét elem elég hangsúlyos. A tavlyi fekete kapszulát az idén piros váltja föl, ami még feltnőbbé teszi a palackokat.

Valóban közösségi borról van szó, derült ki a kóstolón: nemcsak a rendszeresen összeülő eredetvédelmi bizottság dönt arról, hogy egy tétel megfelel-e a REDy jellegének, hanem már korábban összejönnek a borászok, megkóstolják és értékelik egymás borait. A fejünkben ott van, mit akarunk készíteni, fogalmazott egyikük.

Ugyanakkor nem is mindig könnyű könnyű bort készíteni Villányban, különösen egy olyan „vastag” évjáratban, mint 2017 volt. Az idén már egységesebbek a REDy-k, jellemzően fölismerhető a Portugieser, amit valami vibráló, friss érzettel egészítenek ki.

Az estébe nyúló, teltházas nyílt kóstolón, ahol a REDy bemutatkozó kisfilmjének premier-vetítésére is sor került, tizennégy pincészet (Bíbor Birtok, Bock Pincészet, Csányi Pincészet, Fontányi Borászat, Gere Tamás és Zsolt Pincészete, Hárságyi Pincészet, Lelovits Tamás Pincészete, Maczkó Róbert Pincészete, Mokos Pincészet, Polgár Pincészet, Tiffán’s Pincészet, Vinatus Pincészet, Vineas Tenkes Pincészet és Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet) mutatta be új tételét, de várhatóan mintegy húsz REDy jelenik meg az elkövetkező napokban a piacon.

A borokat csak a gasztronómiában, vinotékákban és borbárokban lehet kapni.

Az idén egész éves road-show keretében az egész országban felbukkan a REDy különböző eseményeken. A márkát külföldön is népszerűsíti a Villányi borvidék: kiemelt szerepet kapott a düsseldorfi Proweinon, megjelenik a horvátországi Zadar Wine Festivalon is és nem marad ki a Varsóba szervezett látványos Villány-kóstolóról sem. A legtöbb esetben a „Villány két arca” koncepció mentén szerveződik a bemutatkozás, azaz a REDy mellett a borvidék prémium márkája, a Villányi Franc is megjelenik.

 

 

 

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu