0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Tisztességesebb versenyt a fuvarozásban

Az Európai Parlament képviselői állásfoglalást tettek a közúti fuvarozás terén elterjedt szabálytalanságok ellen és a sofőrök munkakörülményeinek javítása mellett a múlt heti plenáris ülésen.

A sofőrök kiküldetésének, és a pihenőidejének módosításáról határozott az Európai Parlament képviselői. Emellett  és az ún. „kabotázsról” , – azaz amikor a külföldi fuvart követően a fuvarozó a visszaúton a külföldi országban helyi fuvarokat teljesítésére vonatkozó szabályok jobb betartatásáról – alakítottak ki véleményt, amelyet a Parlament tárgyalódelegációja beterjeszt a szakminisztereket tömörítő Tanáccsal folytatott intézményközi egyeztetés során.

Tisztességesebb versenyt sürgetnek és fellépést a jogszerűtlenségek ellen a nemzetközi fuvarozásban.

A Parlament a szabályt megszegő fuvarozók egyszerűbb kiszűrése érdekében a kabotázs keretében elvégzett fuvarokra jelenleg érvényes számszerű korlátot három napos időkorláttal szeretné felváltani, és kötelezővé tenné a határátlépés rögzítését a jármű tachográfjában. Azt javasolják, hogy a rendszerszerű kabotázs elkerülése érdekében kamionoknak 60 órát saját országukban kelljen tölteni, mielőtt újabb kabotázsra indulnak.

A sofőrök kiküldetésére vonatkozó uniós szabályok a rendkívül mobil szállítmányozási ágazatban is egyértelműsítik a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályokat.

A szabályzás célja, hogy csökkentse az eltérő nemzeti megközelítésekből fakadó papírmunkát, és tisztességes bért biztosítson a sofőröknek.

A képviselők a sofőrök munkájának megkönnyítése és a közúti ellenőrzések ritkítása céljából digitális technológiák alkalmazását sürgetik. A Parlament szerint a vizsgálatokat és ellenőrzéseket a nagy kockázatot jelentő vállalkozásokra kell összpontosítani, csökkentve a törvénytisztelő cégekre nehezedő adminisztratív nyomást.

A képviselők emellett olyan változásokat is elfogadtak, amelyek javítanák a sofőrök pihenési körülményeit. A különösen hosszú fuvarok visszaszorítása érdekében a vállalatoknak úgy kell összeállítaniuk a menetrendeket, hogy a sofőrök rendszeresen, de legalább négyhetente otthon tölthessék el a heti pihenőt. A heti pihenőt pedig a kamionon kívül kell eltölteni.

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/europarl.europa.eu