Back to top

Húsvét - Erős forgalomra számítanak az áruházláncok

A tavalyinál is erősebb húsvéti forgalomra számítanak az áruházláncok; a vásárlók változatlanul sonkákból, tojásból, kalácsokból és édességekből vesznek jóval többet az átlagosnál, de a kereslet egyre inkább a minőségi termékek felé tolódik - derül ki az MTI által készített körképből.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a húsvéti forgalom átlagosan mintegy 5 százalékos növekedésére számít a tavalyihoz képest. Az MTI kérdésére elmondta: március-áprilisban a húsvéttól függetlenül is lendületet vesz a kiskereskedelem.

A húsvét elsősorban az élelmiszerboltok forgalmában jelenik meg, az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások elérhetik idén a 60 milliárd forintot.

Fotó: Spar
A teljes kiskereskedelemre ugyanakkor a szezonális vásárlások is jelentős hatással vannak tavasszal - jelezte.

A megkérdezett áruházláncok mindegyike arra számít, hogy a nagypénteki munkaszüneti nap csak átrendeződéssel jár, az előző és utána jövő napra koncentrálódhat a kieső pénteki forgalom.

Az Auchan Magyarország az MTI megkeresésére közölte: a húsvéti időszakban 10 százalék feletti forgalomnövekedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest, az előző hónaphoz képest pedig 30 százalékosra. A húsvéti bevásárlás már öt héttel az ünnep előtt elkezdődött, a roham az utolsó héten várható.

A korábbi évek tapasztalatai alapján húsvét előtt 30-40 százalékkal nő a tojás forgalma az Auchan áruházaiban,

idén az ünnepet megelőző napokban csaknem 2 millió tojás értékesítésére számítanak. Sonkából az éves forgalom 20 százalékát kitevő mennyiséggel készülnek. Kalácsokból, ünnepi tortákból és aprósüteményekből 25 százalékkal többet adnak el ebben az időszakban. Idén csokitojásból több mint 1,1 millió, egyéb csokifigurából mintegy 800 ezer darab értékesítését várják.

A hagyományos hazai árérzékenység ellenére minden termékcsoportban nő az igény a minőségi termékek iránt - hangsúlyozta az Auchan.

A Spar Magyarország tájékoztatása szerint húsvét hetében akár 50 százalékkal is nagyobb lehet a forgalom egy átlagos héthez képest, az üzletekben a karácsonyihoz hasonló nagyságú a forgalom, és mintegy 30 százalékkal megnő a vásárlások átlagos értéke. A tartós élelmiszerek beszerzése két-három héttel az ünnep előtt elkezdődik, a friss áruk vásárlása az utolsó hétre koncentrálódik.

Az idén 200 tonnát meghaladó kötözött sonka értékesítését várják. A húsok és húskészítmények mellett a legnagyobb a kereslet a tojás iránt, kétszer annyi is fogyhat, mint más időszakokban.

Az áruházlánc évek óta tapasztalja, hogy a vásárlók egyre inkább a könnyen és gyorsan elkészíthető süteményeket vagy a késztermékeket keresik. 

Minden terméknél a magasabb minőség iránt nagyobb a kereslet, különösen a szezonális édességeknél. A csokinyuszik és tojások mellett az egész évben kapható édességek forgalma is több mint 20 százalékkal nő a húsvéti időszakban - közölte a Spar.

A CBA Kereskedelmi Kft. az MTI kérdésére jelezte: a húsvét változatlanul a második legnagyobb forgalmú időszak az évben, az ünnepi hónap forgalma 20 százalékkal is meghaladhatja az átlagost. A legnagyobb vásárlói rohamot az ünnep előtti másfél hétben várják.

Minden termékből több fogy ilyenkor, de a legnagyobb mértékben a húsvéti szezontermékek - füstölt húsok, csokoládéfigurák, tojás, zöldség-gyümölcs, szeszes italok - forgalma bővül - írták. 

A CBA szintén azt tapasztalja, hogy a vevők évről évre többet vásárolnak, és egyre inkább a magasabb minőségű termékeket keresik, nagyobb arányban fogynak a hagyományos érlelésű húsféleségek, illetve a csokoládéfigurák közül a magas kakaótartalmúak.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. arról számolt be, hogy a húsvéti időszak forgalma másfélszerese az átlagosnak.

A legtöbb vásárlóra az utolsó héten számítanak, az ünnep közeledtével a friss áru is jobban fogy az átlagosnál. A füstölt termékek éves forgalmának körülbelül a felét teszi ki a húsvéti értékesítés, a pékáru éves volumenének 20-25 százalékát. A vállalat arra számít, hogy az ünnepi időszak alatt mintegy 4 millió darab figurás édességet, valamint 15-16 millió tojást vesznek a vásárlók a Tesco áruházaiban.

Az Aldi Magyarország várakozása szerint a vásárlók a nagypéntek előtti csütörtökre időzítik a legnagyobb bevásárlást. A vásárlások átlagos értéke akár 30-40 százalékkal is meghaladhatja a más időszakokban tapasztaltat. 

Az ALDI arra számít, hogy kalácsokból több tíz tonna, tojásból több millió, sonkából csaknem 100 tonna fogy majd el a húsvéti időszakban.

A vevői igények változásával kapcsolatban két tendenciáról számolt be a társaság, tapasztalataik szerint nő a kereslet a prémium minőségű termékek iránt, illetve egyre többen keresik és választják a magyar termékeket.

A Gallicoop Zrt. az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a vállalatnál mintegy 150 tonnás kiszállítás várható főtt-füstölt pulykatermékekből a tavalyi 100 tonnához képest, ami 50 százalékos forgalomnövekedés.

A társaság szerint egyik üzlethálózat sem szeretné kihagyni kínálatából a pulykasonkát a húsvéti időszakban, a kereslet a fogyasztók tudatosabb táplálkozás iránti érdeklődésével van összefüggésben. A Gallicoop szintén kiemelte, hogy

a vásárlási szokások a prémium, illetve a középkategória irányába tolódtak el, a korábbi olcsó, kevésbé minőségi termékek háttérbe szorulnak.

A forgalom növekedésére számítanak a húsvéti időszakban a nyers pulykahús értékesítésében is.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

A kereskedelmi háború helyett az ASP tesz be a szójának

A Kína és az Amerikai Egyesült Államok között zajló kereskedelmi háborúban veszíteni látszott a szója. Azonban úgy tűnik, ennél sokkal nagyobb veszély les rá: a Kínában tomboló afrikai sertéspestis járvány következtében visszaesik a kereslet, így lesz miért aggódniuk az amerikai gazdáknak.

Egyre népszerűbbek a növényi alapú húspótlók

Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a húsfogyasztás csökkentésének irányába ható törekvések. Ennek megfelelően a vezető brit szupermarketlánc, a Tesco is kínál növényi alapú húspótló készítményekeket, amiket nagyobb áruházainak csomagolt hústermékei között helyez el.

Kertekkel és napelemekkel szórja tele a városokat a Lidl

Az olasz Lidl megnyitotta első olyan üzletét, melynek tetején városi kertet alakított ki. A terv egy civil szervezet bevonásával valósult meg. Közben Belgiumban 7200 napelemet szerel fel boltjai tetejére.

Nem segített a húsvét a tojástermelőkön

Nem változott a néhány héttel ezelőtti helyzet, idén húsvét előtt sok helyen csökkentek a tojásárak, ami az elmúlt évek tapasztalataiból kiindulva szinte példátlan - írta a Világgazdaság csütörtökön.

Mobil borfogyasztási szokások: vásárlást segítő applikációk

A borvilág dinamikus terület, folyton mozgásban és változásban van. A Bloomberg 2018-ban végzett felmérést a trendeket keresve, és érdekes megállapításokat tett.

Határidő: bonyolódott transzferár nyilvántartások

Közeledik a május 31-i elkészítési határidő, és minden érintett cégnek az új, bonyolultabb követelményeket kell követnie. Az eddigi, önálló nyilvántartás helyett már kötelező a fődokumentum és helyi dokumentum elkészítése.

Így keltettek nagy hírverést az agrárszakmáknak

Mint arról beszámoltunk, véget ért az I. Agrár Szakma Sztár Fesztivál, amelyet a jó hangulat és a feszült pillanatok egyaránt jellemeztek. A hagyományteremtő célú rendezvényen alaposan körbenéztünk – következzenek bővebb tapasztalataink.

Új-Zélandon tojáshiány van, mivel átállnak a szabadtartásra

Az üzletláncok azon küzdenek, hogy a vásárlók egyre növekvő igényeit kielégítsék, miközben az ország tojótyúk állománya csökken.

Egy hasznos trükk, amivel meghatározhatjuk a tojás frissességét

Ugrásszerűen megnőtt az indokolatlanul kidobott tojások száma. Fontos tudni, hogy a rájuk nyomtatott szavatossági idő nem azt jelenti, hogy onnantól már nem fogyaszthatóak, csak azt, hogy már nem annyira frissek. Egy nagyon egyszerű teszttel gyorsan kideríthető, meddig ehetőek a tojások.

Éttermeknek indított termelői piacteret indított a magyar Supp.li startup

Elindította a kis- és közepes termelőket éttermekkel közvetlenül összekötő magyar Supp.li startup online piacterét. A cég 144 millió forintos befektetést kap a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől.