0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 19.

A kóstoltatás enyhítette az értékesítési gondokat

Eredményesnek tartják a szervezők és a kóstoltatásban résztvevő áruházláncok a dinnye népszerűsítésére indított egy hónapos kampányt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrármarketing Centrum (AMC) kezdeményezésére hat áruházlánc 46 üzletében 124 alkalommal kóstoltatták a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnye különböző típusait, illetve két balatoni Erzsébet-táborban - Fonyódligeten és Zánkán – hatszor jutottak hozzá hátrányos helyzetű gyermekek a gyümölcsökhöz. A népszerűsítő programmal mintegy 70 ezer fogyasztót sikerült közvetlenül elérni, és ezzel a jelenlegi fejenkénti 15 kilogrammról vélhetően tovább növelhető a dinnye éves fogyasztása, hangzott el a népszerűsítő program záró sajtótájékoztatóján, ahol Győrffy Balázs, a NAK elnöke, Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára, és Lipcsey György, az AMC ügyvezető igazgatója mellett az áruházak képviselői összegezték tapasztalataikat.

Fotó: Gyulai Tóth Zoltán, NAK

A hazai dinnyetermesztők számára jól indult az idény, a kedvező időjárás, a technológiai fejlesztések egyaránt jó hozamokat és kiváló minőséget vetítettek előre. Az áruházak partneri hozzáállásának köszönhetően pedig megfelelő felvásárlási árakban bízhattak. Mindez így is alakult júliusig, az akkor Európa-szerte beköszönő csapadékos, hűvös idő azonban visszavetette a dinnye fogyasztását, és a piac beszűkülésével a felvásárlási árak az önköltségi szintre, illetve kicsivel az alá estek. A hazai fogyasztói, valamint az exportpiaci árak kilogrammonként 10-15 forinttal ugyancsak elmaradtak a tavalyitól. Augusztus közepére a mintegy 5500 hektárról a dinnye 70 százalékát már betakarították, és a hozamok ismeretében összességében körülbelül 200 ezer tonna termésre számítanak az idén.

A NAK és az AMC kezdeményezéséhez kapcsolódott áruházak (Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar) elkötelezettek a magyar áruk iránt, így július elejétől már csak magyar dinnyét kínáltak. A kóstoltatás hatására mind a hat áruházláncban a fogyasztás növekedését tapasztalták, és bár még mindig a hagyományos magvas görögdinnyéből fogy a legtöbb, a különleges (mag nélküli, sárga húsú, kis méretű) típusok iránti kereslet növekedését is észlelték. Az áruházak nyitottak a dinnyeprogram folytatására jövőre, de még idén, a tervek szerint szeptember közepétől a hazai alma népszerűsítésére is indítanak kampányt. (R.I)

Fotó: Gyulai Tóth Zoltán, NAK

Forrás: