Nem nézzük, ki honnan jött, mára kezd összeérni a 2015 februárjában egy tulajdonoshoz került három cég az Agriphar, az Arysta, és a Chemtura – mondta az Arysta LifeScience Magyarország Kft. kereskedelmi rendezvényén a cég ügyvezetője, Herpai Sándor. Azóta tovább terjeszkedett a tulajdonos Platform Specialty Products, tavalyi összesített forgalma ezer milliárd forintot ért el, aminek a fele származik agrokemikáliák eladásából. Az Arysta LifeScience a világon a tizedik legnagyobb növényvédőszer-gyártó, erőssége az „egyéb” készítmények és a kertészeti kultúrák védelme. A forgalom 40 százaléka az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet magában foglaló üzleti régióból származik. Több komoly és speciális üzemük van Európában, például a franciaországi Pauban gyártják a növényvédelemre szolgáló víruskészítményeket, Saint Malóból pedig a tengeri algakivonatot tartalmazó biostimulátorok származnak.
Véglesi János marketing és kereskedelmi vezető elmondta, hogy az Arysta LifeScience Magyarország Kft. számlázott eladása tavaly 9 százalékos növekedést mutatott az előző évhez képest. A legnagyobb mennyiségben gyomirtókat értékesítettek, majd a gomba- és a rovarölő szerek következtek, és egyedülálló módon a biostimulánsok és adjuvánsok részesedése 11-11 százalékot ért el. A kiemelt termékkategóriának tekintett biostimulátorokkal és a csávázó szerekkel a szaksajtóban is sokat foglalkoznak majd, ígérte a marketingigazgató.
Számos új technológiai csomaggal készültek 2017-re, és újdonságként 5 hektárra fizikai csomagot is összeállítottak kalászosok védelmére, amivel minden problémára megoldást kínálnak. A deszikkálásra összeállított csomagok közt minden problémára meg lehet találni a megoldást; akkor is ha gyomos a terület, érzékeny kultúra van a szomszédban, vagy korán akarnak betakarítani.