0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Mogyorókrém-háború van készülőben

Az olasz Ferrero által gyártott Nutella már régóta a legkeresettebb mogyorókrém. Azonban úgy néz ki, kihívója akad – ráadásul pont Olaszországból. Az új termék a népszerű édesség egy gyenge pontját használja majd ki: a pálmaolajat.

Az olasz Barilla cég, mely a nemzetközi piacon tésztáival hódít, jövőre egy új mogyorókrém márkát készül a piacra dobni.

A családi tulajdonban lévő Ferrero által forgalmazott Nutella egyelőre a legnagyobb népszerűségnek örvendő mogyorókrém nemcsak hazájában, de világszerte is.

Évente több mint 2 milliárd eurós eladást generál, és a csokoládés krémek világpiacának 54 százalékát birtokolja.

Nincs is igazán konkurenciája, hiszen a második helyen a török Yildiz Holding cég Cokokremje áll, mindössze 2 százalékos részesedéssel az Euromonitor International adatai szerint.

A Reuters két forrása szerint a készülő új édesség,

a Crema Pan di Stelle a Nutella egyik gyengeségét fogja kihasználni: a pálmaolajat.

Ez az összetevő ugyanis nagy ellenállást váltott ki a fogyasztókból egészségügyi és természetvédelmi szempontból is, aminek hatására a Ferrero 2016-ban kampányt indított az általa használt pálmaolaj védelmében. Állításuk szerint az olajat megfelelő hőmérsékleten finomítják, és csak fenntartható módon működtetett ültetvényekről vásárolják.

A Barilla tulajdonképpen csak ellentámadást indít az édességgyártó céggel szemben: ipari források szerint ugyanis a Ferrero egy Nutellával töltött kekszet készül piacra dobni. Ez erős konkurenciát jelentene a tésztáiról ismert társaság kisebb mogyorókrémes keksz márkájával, a Baiocchival szemben. A Ferrero egyelőre nem nyilatkozott az új termékével kapcsolatban.

A szintén családi tulajdonban lévő Barilla viszont már bemutatta a termékét a nagyobb szupermarketekben, és januárban már a polcokra is kerülhet Olaszországban.

Az új mogyorókrém legnagyobb fegyvere a receptjében rejlik: napraforgó olajból készül, 10 százalékkal kevesebb cukortartalommal, csak olasz mogyoró kerül bele, a kakaót pedig fenntartható forrásokból szerzik be a Reuters egyik forrása szerint.

Azonban még így is óriási kihívás lesz elterjeszteni.

Egy ágazati szakértő szerint több millió euróba kerülhet csak az, hogy a boltokban a Nutella mellé kerüljön, szemmagasságba, prémium helyre.

„A Crema Pan di Stelle komoly konkurenciát jelent a Nutellának Olaszországban köszönhetően annak, hogy a belföldi vásárlók között ismert márkáról van szó, azonban külföldön már több nehézségbe fognak ütközni.”

– mondta Marco Eccheli, az AlixPartners konzultációs cég olasz egységének igazgatója.

A Barilla az elkövetkező hetekben ad további felvilágosítást az új termékéről. Annyit már lehet tudni, hogy a neve, a Crema Pan di Stelle a cég sikeres kekszmárkájától származik. A Pan di Stelle, vagy „csillagok kenyere” főleg Olaszországban kerül a boltok polcaira. A Reuters egyik forrása szerint pedig az új mogyorókrémbe kekszdarabkákat is belekevernek, amitől az ropogósabb lesz.

Forrás: Reuters