Rohamosan nő az online kiskereskedelem forgalma. Bár a legtöbb ember az élelmiszer-vásárlást jobban szereti személyesen intézni – ahol megnézheti, megtapogathatja a terméket – de a nagy kereskedelmi láncok is sorra nyitják online üzleteiket. Legutóbb a Spar fejlesztéséről mi is beszámoltunk.
A Marshoek ugyan csak Hollandiában végezte a felmérését, de tapasztalataik egész Európára vetíthetőek. A cég 265 szupermarketet vizsgált: azt tapasztalták, hogy a bevételek 7000 euróval, azaz mintegy 0,1 százalékkal estek vissza. Ennek egyik fő oka, hogy online kereskedelem jelentősen kisebb árréssel működik, mint egy hagyományos üzlet.
Ezzel párhuzamosan az online forgalom hihetetlen tempóban növekszik. A holland e-kereskedelem forgalma az elmúlt évben elérte az 1 milliárd eurót.
A kieső profit azonban nem veszélyezteti a cégek működését. Az e-kereskedelem a teljes szektor legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezen belül is az élelmiszer-vásárlás népszerűsége emelkedik a leggyorsabban Európa szerte. Az elemzés szerint ahogy az online boltok forgalma nő, a bevételek és a nettó haszon is kiegyenlítődik majd.
Élelmiszer-pazarlás
Az elemzés arra is kitér, hogy az éves bevételek jelentősen növelhetőek lennének, ha kiskereskedelmi láncok nagyobb erőforrásokat mozgósítanának az élelmiszer-pazarlás megakadályozására.
Ennek egyik lehetősége az online vásárlás fejlesztése, mivel ezen csatorna logisztikai megoldásai, költségei jelentősen alacsonyabbak, lévén nincs fizikális bolt. A holland számok egyébként egészen rémisztőek: