A Poznani Nemzetközi Vásárközpont immár 13. alkalommal ad otthont az eseménynek, amelyre elsősorban a kertészeti, a virágkötészeti, a kertépítészeti és kertberendezési, illetve sport és szabadidő ágazatokban érdekelt szakmai látogatókat várják. A lengyel kiállítók mellett belga, cseh, kínai, dán, francia, spanyol, holland, litván, luxemburgi, német, svájci cégek is képviseltetik magukat.
A Gardenia Lengyelország legnagyobb átfogó kertészeti ágazati szakvására. A kiállított termékek és újdonságok megtekintése mellett számos szakmai programon is részt vehetnek a látogatók. Kertészeti ágazati, kertterápiás, valamit városi kertművészeti konferencián, kertépítészeti workshopokon gyarapíthatják ismereteket a résztvevők.
Jakub Patelka projektigazgató elmondta, hogy
A poznani rendezvényen találkozhatnak egymással a kelet-közép-európai piacon érdekelt termelők, az importőrök, a nagy- és kiskereskedők, áruda- és virágüzlet-tulajdonosok. Az első két napon kizárólag a szakma képviselőit várják. A szombati napon azonban a nagyközönség számára is nyitva áll a kiállítás.
A Gardenia szakvásáron három tematikus blokkot alakítanak ki, a növények, a kertészeti háttéripari termékek, illetve a kertépítészeti és kertberendezési termékek számára. A Gardenia szakvásárral együtt kerül megrendezésre a karácsonyi kiállítás, illetve a sport és szabadidős termékek szakvására. A kiállítás-együttes összesen kilenc csarnokot tölt majd be.
Kiosztják a legjobb növényújdonságoknak járó Gardenia Grand Prix díjat is. A szakértő zsűri mellet a látogatók is szavazhatnak, és az interneten keresztül is lehet kedveléseket küldeni a legjobbnak ítélt növényújdonságokra.
A növények mellett díjazzák az innovatív kertészeti és technológiai megoldásokat is, amelyek a vásárközpont által adományozott MTP Aranyérem mellett kiemelt promóciót kapnak a szakkiállításon, illetve a különböző médiában, és megtekinthetők lesznek a kiállítás honlapján is.
A kiállítók elsődleges célja új vásárlók szerzése. Ezt támogatva a szervezők a vendégpartnerprogram keretében az idén több mint 100 potenciális vásárlót, döntéshozót hívtak meg Európa több országából, kiemelten a balti államokból, Csehországból, Szlovákiából, Fehéroroszországból, Ukrajnából, Törökországból, Spanyolországból, Franciaországból, Portugáliából, Németországból, Belgiumból és Hollandiából.