0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Imádják az Adidas óceáni hulladékból készült sportcipőit

Az ismert cég néhány éve fogott össze egy környezetvédő szervezettel, óceáni hulladékból gyártanak sportcipőket. Egymillió párat adtak el 2017-ben. Az idén pedig már 11 millió párat terveznek.

Az Adidas 2015-ben kezdte el együttműködését a Parley for the Oceans nevű környezetvédő szervezettel. Céljuk az volt, hogy felhívják a figyelmet az óceánokban egyre nagyobb mértékben felhalmozódó műanyag hulladékra. Elhatározták, hogy begyűjtik az óceánok partjairól a plasztikszemetet, mielőtt azok a vízbe kerülhetnének, és újrahasznosítják őket. Így indult a környezetbarát sportcipők története.

Sikerük töretlen, évről évre nő a környezettudatos vásárlók száma, ezzel együtt a termékskála is. A cipők mellett sportruházat is készül. 2019-ben készen állnak a gyártás növelésére.

„2017-ben egymillió pár cipőt készítettünk újrahasznosított óceáni műanyag hulladékból. 2018-ban ötmillió párat adtunk el, idén pedig már 11 millió pár sportcipőt tervezünk legyártani.” – mondta Eric Liedtke, az Adidas cégcsoport igazgatótanácsának tagja.

„Az újrahasznosított műanyagból készült termékek nem pusztán kiváló minőségűek, divatosak és kényelmesek, de valódi hozzáadott értéket nyújtanak vásárlóinknak,

hisz minden egyes darabbal kis mértékben hozzájárulnak óceánjaink megőrzéséhez.” – tette hozzá Eric Liedtke.

A Parley Shoes környezetbarát és divatos termékeit szeretik a vásárlók, annak ellenére, hogy nem a legolcsóbbak, 200 dollár körül mozog egy sportcipő ára (közel 58 ezer forint). Nagyon jó visszajelzések érkeznek például a Parley Ultraboost futócipőiről, különösen kényelmesnek találják őket, és kedvelik, hogy sok színben elérhetőek.

Az Adidas a sportruházat terén is a fenntarthatóságra és környezettudatosságra törekszik. Hasonló gondolkodású divattervezőkkel fognak össze, mint például Stella McCartney, hogy a ruhák ne csupán divatosak, de környezetbarátak is legyen.

A kezdeményezésük itt nem áll meg. A gyártástól kezdve az irodáikon át, mindenki azon dolgozik, hogy fenntartható anyagokat használjanak, alacsonyabb legyen a CO2-kibocsátásuk, és minél kevesebb hulladékot hagyjanak maguk után.

Ennek köszönhető, hogy 2018-ban – becslések szerint – 40 tonna műanyagot tudtak megspórolni.

Elismerik, hogy nem lehet megszabadulni minden műanyagtól, például a szállításhoz nem találtak más megoldást. Kárpótlásként viszont másfél millió euróval (körülbelül 482 millió forint) támogatták a Fashion For Good kezdeményezést, ami a fenntartható divat platformja.

Az ismert sportszergyártó élen jár az útmutatásban. Ösztönzi a többi divatcéget is az anyagok innovációjára, valamint arra, hogy felülvizsgálják saját működésüket, hogy megőrizhessük a bolygónkat.

Forrás: mymodernmet.com