– A kampány két célcsoportja a családosok és a fiatalok. A napokban bemutatott kampányfilmet már mintegy százezren látták, a cél, hogy ez a szám év végéig elérje az egymilliót – tette hozzá Benedek Eszter az M1 aktuális csatornán
A magyar termékeket a megjelölés alapján lehet beazonosítani, jelenleg 3500 terméken található meg a jelölések valamelyike. A fogyasztók három szimbólummal találkozhatnak.
Az első a „magyar termék”, amelynek minden összetevője hazánkban készült, és magát a gyártást is magyarországi székhelyű cég végezte.
A második a „hazai termék”, az ilyen megjelöléssel akkor találkozhatunk, ha az összetevők több mint fele magyar, emellett hazánkban készült.
Szintén jelöljük az importalapanyagokból, de Magyarországon készült termékeket. A várakozások szerint az élelmiszerek minőségbeli eltérése kapcsán a jövőben még fontosabb szerepet kaphatnak a hazai termékek. Az európai uniós élelmiszer-biztonsági irányelvek rendkívül szigorúak, de sok termékcsoportnál a magyar szabályozás még ennél is erősebb.
A Magyar Idők korábban beszámolt róla, hogy a hazai tejtermékek minősége kifogástalan, ráadásul az importtermékekkel ellentétben a minőségbeli problémák miatt sem kell aggódnunk. Arról is írtak, hogy a napokban megjelennek az üzletekben a kiváló minőségű hazai zöldségek. A fűtött üvegházakban és fóliasátrakban nevelt, hajtatott növények többségénél a gazdák már megkezdték a betakarítást, így hamarosan nagyobb mennyiséggel tudják ellátni a piacot, ennek köszönhetően pedig az árak is csökkennek.
Nemrég kezdődött a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés is. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és a megyei kormányhivatalok munkatársai húsvétig többek között a pácolt, a füstölt, a nyers vagy főtt húskészítményeket is ellenőrzik.
A cél ugyanis az, hogy az ünnepek alatt megbízható termékekhez jussanak a fogyasztók.