A gazdasági növekedés motorja a modern és innovatív technológiai megoldások alkalmazása, amelyre kiváló példa a Hell csoport legmodernebb és leghatékonyabb technológiát alkalmazó új gyára – idézi Szabó Lászlót, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkárát a cégcsoport közleménye. Beszédében kiemelte, hogy az új beruházások tovább erősítik a Hell csoport meghatározó szerepét mind a magyar, mind pedig a nemzetközi piacon. Ez a kormány azon célkitűzésével is egybeesik, hogy minél több magyar tulajdonú vállalkozás érvényesüljön a külpiacokon – tette hozzá.
Magyarország első alumíniumitaldoboz-gyára egyedülálló stratégiai pozíciót jelent a Hellnek az üdítőital- és energiaital-gyártásban, hiszen nincs másik olyan piaci szereplő a szektorban, amely a saját márkájú üdítőitalain és a töltőüzemen kívül italdobozgyárral rendelkezne – mondta Csereklye Barnabás, a Quality Pack Zrt. cégvezetője. A 42 ezer négyzetméter alapterületű dobozgyár évi 1,2 milliárd darabos kapacitással képes világszínvonalon gyártani 250 milliliteres alumínium italdobozokat és hozzá doboztetőket. A cégcsoport 2019 végére 320 új munkahelyet hoz létre, a dobozgyár pedig három éven belül újabb 150 embernek ad majd munkát. Tájékoztatása szerint a fejlesztés az Eximbank Zrt., az Unicredit Zrt., és a Raiffeisen Bank Zrt. társfinanszírozása mellett valósult meg.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tavaly jelentette be, hogy a Hell cégcsoport a 30 milliárd forintos beruházáshoz 7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap egyedi kormánydöntés keretében.
A Hell nettó árbevétele 2016-ban közel 28 milliárd forintra nőtt az előző évi 19,9 milliárdról. Adózás előtti eredménye 1,336 milliárd forint volt tavaly.