Back to top

Két hónap alatt több ásványvíz fogyott, mint tíz éve egész évben

A magyar ásványvízpiac 2018 I. félévében 7,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához mérten a Nielsen felmérése szerint, az értékesített darabszámot tekintve. Június végéig az összesen eladott ásványvíz Magyarországon 553 millió liter volt, ami 371,6 millió palackot jelent.

A piackutató legfrissebb adataiból az is kiderül, hogy a Magyarvíz Kft. által forgalmazott Primaverából a piaci átlag közel duplájával (14,8 százalékkal), a Mizse ásványvízből pedig 10,4 százalékkal fogyott több az idei első hat hónapban a darabeladást tekintve, mint tavaly ilyenkor. Ehhez a gyártó elemzése szerint hozzájárult a korán indult óriási meleg, az ágazat átmeneti ásványvízhiánya (amire a cég minden évben előtermeléssel felkészül), és a saját fejlesztésű robocop „kocka” palackjainak sikeres bevezetése.

A forró nyári hónapokat az ásványvízgyártó cég évek óta jelentős volumen-készletezéssel várja, amivel át tudja hidalni a piac – sokszor kritikus – ásványvízhiányát, extrakeresletét.

Ennek is köszönhető, hogy a cég idén két hónap alatt (május-június) több ásványvizet értékesített, mint például kilenc-tíz évvel ezelőtt, egy teljes esztendő során. „Az idei első félévben majd négymillió palackkal több ásványvíz fogyott, mint 2012-ben, összesen. Egyre tikkasztóbbak a nyarak, az emberek egyre egészségtudatosabbak. Ez abból is látszik, hogy a 2017-2018-as júniusi forgalmakat nézve a Mizse közel húsz, a Primavera ásványvizünk hatvan százalékkal teljesített jobban az idén” – tette hozzá Balog Zoltán kereskedelmi igazgató.

„Komfortos” fogyasztóvá vál(t)unk, a kényelmi termékeket keressük, azon belül is a trendi és praktikus megoldásokat. Ennek jegyében a műanyagfelhasználás és környezetterhelés csökkentését célozza meg a cég a saját fejlesztésű formabontó robocop, hasáb alakú palackokkal is, amelyek mára közkedveltté váltak, elődjeiknél kisebb súlyuk, környezetkímélőbb és egyedi kivitelük miatt.

A Mizse, Primavera és Zafír ásványvizek 1,5 és 2 literes, szénsavmentes változatai kerülnek ezekbe a szuperkönnyű (20-25 gr) négyszögletes palackokba, amelyek „okos”, kisebb kupakot is kaptak. A környezet védelmét szem előtt tartó társaság lajosmizsei üzemében a PET palackok közel 15 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül. Az épületekre szerelt napelem-rendszerekkel zöldenergiát termelnek; ennek kiaknázásával a CO2-kibocsátást mára közel harmadával csökkentették, energiafelhasználásuk pedig 13 százalékkal kevesebb a gyártás során.

Az ásványvízgyártó cég adatai szerint brand termékei közül a tavasztól új külsőt öltő Primavera és a zászlóshajó Mizse volumene jelentősen bővült, a társaság első féléves forgalomnövekedése így összesen 16 százalék volt, 2017. első félévhez mérten. A tavalyi éves összforgalomhoz képest a cég ez év végére 15-16 százalékos növekedést prognosztizál, ami 30 millió palacknál is magasabb többleteladást jelent az elmúlt évhez képest.

Forrás: 
Magyarvíz Kft.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Saját ételhordóba kérhetjük a párizsit a Sparban

A Spar Austria új akcióval próbálja csökkenteni a csomagolással járó hulladékot. A cég osztrák vásárlói mostantól saját élelmiszer tárolóikba is kérhetik a felvágottat, a húsokat és a különböző sajtokat.

Ezt az ételt dobjuk ki leggyakrabban

Többnyire olyan ételt vásárolunk, amire valóban szükségünk van, emellett a többség rendszeresen figyeli a lejárati időt, és nem dob ki még le nem járt ételt – derül ki a K&H lakossági kutatásából. Ha mégis lejár a szavatossági idő, akkor leginkább zöldség, gyümölcs, tejtermék, felvágott és pékáru landol a kukában.

Több csokoládét adott el Amerikában a svájci gyártó

A svájci Lindt & Sprüngli növelte forgalmát és profitját az idei első fél évben.

Látványosan nő az orosz agrárexport

Oroszország élelmiszer-ellátásának biztonsága lényegében biztosított, a kivitel értéke öt év múlva elérheti a 45 milliárd dollárt - jelentette ki Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök egy tanácskozáson a Kubany megyei Lipecben.

Augusztus 31-ig várják a kiállítók jelentkezését az OMÉK-ra!

Meghosszabbított határidővel, egészen 2019. augusztus 31-ig várják a kiállítók jelentkezését az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szervezői, az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum (AMC). Az idén szeptember 26-29. között, immár 79. alkalommal megrendezendő OMÉK-ot a professzionalitás, nemzetköziség és innováció jellemzi majd.

Csökkenés helyett megduplázódott az élelmiszer automaták száma

Az adóhatóság adatbázisa 54 ezer élelmiszert árusító automatát tartalmaz. Ahol nincs se eladó, se pénztáros. Az élelmiszerboltok száma 39 ezer. Persze, azért van különbség bőven, kb 99%.

160 ezer tonna sertéshúst importált Kína

Jelentősen nőtt Kína sertéshús importja júniusban. Az ázsiai ország ugyan a világ vezető sertéshús előállítója, az állományt azonban tizedeli a sertéspestis.

Cukormentes étcsokoládét fejlesztett a Nestlé

A Nestlé bemutatta 70 százalékos étcsokoládé termékét, mely szinte teljes mértékben kakaógyümölcsből készült és nem tartalmaz hozzáadott cukrot.

Július 31-ig lehet jelentkezni az OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díjára

Az élelmiszerpazarlásukat eredményesen csökkentő megoldásokkal, praktikákkal pályázhatnak a 79. alkalommal, a Hungexpón 2019. szeptember 26-29. között megrendezésre kerülő Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) kiállítói - hívja fel a figyelmet a Nébih.

Szokatlan segítséget kaptak a bajba került lazacok

Több ezer lazacot fognak helikopterekkel ívóhelyükre szállítani a kanadai Brit Columbia tartományban, mert földcsuszamlás elzárta útjukat a Fraser folyóban.