Back to top

Kedvelt a hazai élelmiszer, de mégis kevesen veszik

A magyar élelmiszer megítélése minden szempontból kiváló, mégis tudatosan csupán a magyarok alig egyharmada keresi a hazai termékeket az üzletek polcain – derül ki a Médiaunió Alapítvány legfrissebb vásárlói kutatásából.

A magyar fogyasztók szinte kivétel nélkül egyetértettek azokkal az állításokkal, hogy a magyar élelmiszerek ízletesek, régre nyúló hagyománnyal rendelkeznek, jó minőségűek és eredetük megbízható - írja a nak.hu. A jó ár-érték arány tekintetében jobban megoszlanak a vélemények, de még így is a magyarok négyötödének álláspontja ez.

Habár 95% állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban csupán 31% törekszik arra, hogy minél több hazai terméket vásároljon. Ez elsősorban a magas státuszú fogyasztókra jellemző (38%).

A felmérésből kiderült, hogy nem meglepő módon még mindig az ár a döntő a legtöbb vásárló esetében: a válaszadók közel kétharmada (72%) számára ez a legfontosabb tényező. Ez az arány a kelet-magyarországi községekben élő vásárlók közt a legmagasabb (80%), és a budapestiek számára a legkevésbé fontos, itt ugyanis az országos átlaghoz képest „csak” 60% számára jelent meghatározó szempontot. A minőség – mint a második legfontosabb vásárlási tényező – , a válaszadók több mint a fele, különösen a 30-49 éves korosztály számára fontos (57%), de a legfeljebb 8 általánost végzettek körében ez csupán a vásárlók 36%-át befolyásolja.

A kutatás rávilágított, hogy bár a válaszadók mindössze az egyötöde nézi meg a termék származási helyét, a vásárlók közel egyharmada kifejezetten törekszik a magyar termékek választására, de majdnem ugyanennyien egyáltalán nem tartják fontosnak a hazait.

Az is kiderült, hogy a többség két hasonló termék közül a magyart részesíti előnyben, amennyiben tisztában van az élelmiszer eredetével.

A vásárlók jelentős része (86%) magyar zöldséget és gyümölcsöt vásárol, de hasonlóan magas arányban választanak hazai húst és felvágottat (76%), valamint tejterméket és tojást (73%). Kisebb mértékben, de van kereslet ugyanakkor az olyan hazai szárazáruk iránt is, mint a liszt, cukor, tészta (40%), emellett pedig a magyarok harmada üdítő, ásványvíz, fűszerek, margarin, olaj, zsír, illetve lekvár és méz vásárlása során keresi a magyar termékeket. A kifejezetten pozitív megítélés ellenére mégis kevesen választanak tudatosan magyar élelmiszert (30%).

A fenti adatok „A hazai minden előtt!” elnevezésű társadalmi célú kampány keretében, a Médiaunió Alapítvány megbízásából az Ipsos a hazai élelmiszerek vásárlásával kapcsolatos attitűd és szokások megismerése céljából készített tanulmány eredményei. A legfőbb demográfiai változók mentén országosan reprezentatív, 1000 fő személyes megkérdezésével zajlott a kutatás.

Forrás: 
nak.hu/Médiaunió

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Saját ételhordóba kérhetjük a párizsit a Sparban

A Spar Austria új akcióval próbálja csökkenteni a csomagolással járó hulladékot. A cég osztrák vásárlói mostantól saját élelmiszer tárolóikba is kérhetik a felvágottat, a húsokat és a különböző sajtokat.

Tovább lehet jelentkezni az OMÉK „Dalban mondjuk el!” pályázatára

Még egészen 2019. augusztus 21-ig jelentkezhetnek a „Dalban mondjuk el!” című pályázatra azok, akik szeretnék megmutatni és előadni szerzeményüket az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) közönségének.

Ezt az ételt dobjuk ki leggyakrabban

Többnyire olyan ételt vásárolunk, amire valóban szükségünk van, emellett a többség rendszeresen figyeli a lejárati időt, és nem dob ki még le nem járt ételt – derül ki a K&H lakossági kutatásából. Ha mégis lejár a szavatossági idő, akkor leginkább zöldség, gyümölcs, tejtermék, felvágott és pékáru landol a kukában.

Több csokoládét adott el Amerikában a svájci gyártó

A svájci Lindt & Sprüngli növelte forgalmát és profitját az idei első fél évben.

Látványosan nő az orosz agrárexport

Oroszország élelmiszer-ellátásának biztonsága lényegében biztosított, a kivitel értéke öt év múlva elérheti a 45 milliárd dollárt - jelentette ki Dmitrij Medvegyev orosz miniszterelnök egy tanácskozáson a Kubany megyei Lipecben.

Augusztus 31-ig várják a kiállítók jelentkezését az OMÉK-ra!

Meghosszabbított határidővel, egészen 2019. augusztus 31-ig várják a kiállítók jelentkezését az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) szervezői, az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum (AMC). Az idén szeptember 26-29. között, immár 79. alkalommal megrendezendő OMÉK-ot a professzionalitás, nemzetköziség és innováció jellemzi majd.

Csökkenés helyett megduplázódott az élelmiszer automaták száma

Az adóhatóság adatbázisa 54 ezer élelmiszert árusító automatát tartalmaz. Ahol nincs se eladó, se pénztáros. Az élelmiszerboltok száma 39 ezer. Persze, azért van különbség bőven, kb 99%.

160 ezer tonna sertéshúst importált Kína

Jelentősen nőtt Kína sertéshús importja júniusban. Az ázsiai ország ugyan a világ vezető sertéshús előállítója, az állományt azonban tizedeli a sertéspestis.

A külkereskedelmi többlet több mint felét az agrárium teszi ki

A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek külkereskedelme évről évre nagymértékben hozzájárul a nemzetgazdaság pozitív egyenlegéhez - jelentette ki Nagy István Agrárminiszter a mezőgazdasági és környezetügyi szakdiplomaták találkozóján, hétfőn az Agrárminisztériumban.

Cukormentes étcsokoládét fejlesztett a Nestlé

A Nestlé bemutatta 70 százalékos étcsokoládé termékét, mely szinte teljes mértékben kakaógyümölcsből készült és nem tartalmaz hozzáadott cukrot.