Back to top

Már kapható a fenyőfa ízű chips

„Karácsonyfa ízű” chipset dobott piacra egy brit áruházlánc, ami azért megtévesztő, mert például a karácsonyfadíszek zamatának nyomát se lehet felfedezni benne.

„Karácsonyfa ízű” chips értékesítésébe kezdett egy Iceland nevű szupermarketlánc - írja az élelmiszeronline.

Az egyébként a gyorsfagyasztott élelmiszerek specialistájaként ismert cég új termékvonalának része még a rákkoktél-, illetve a „pig in a blanket”- (egy kicsi virsliscroissant-féleség) ízesítésű burgonyaszirom is.

A „karácsonyfa ízű” Luxury Christmas Tree Flavour Salted chipset 180 grammos zacskóban árulják, és valóban a fenyőfa tűlevelének olajának felhasználásával készül.  Az Iceland hagyományosan alacsony áraihoz hűen egy fontot (pillanatnyilag átszámítva kb. 370 forintot) kell érte kifizetni.

Neil Nugent az Iceland igazgatója így fogalmazott: „Mi az Icelandnél mindig úgy fejlesztjük tovább a termékpalettánkat, hogy a legújabb élelmiszerek és trendek is szerepeljenek benne.

A Christmas Tree Crisps chips zamata enyhén sós, egy leheletnyi fenyőfa beütéssel. Ez a kombináció az összes eddigi ünnepi ízvilágtól különbözik.”

Ezek szerint, ha a létező fafajok mennyiségét figyelembe vesszük, a snackgyártás területén a Christmas Tree Crisps új távlatokat nyithat.

Forrás: 
élelmiszeronline

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Dokumentumhamisítás miatt állítja le Kína a húsimportot Kanadából

Kína jelezte Kanadának, hogy leállítja az onnan származó teljes húsimportot. Az indoklás szerint a Kanadából származó sertéshús-termékekben az állatok növekedését serkentő ractopamin maradékát mutatták ki, 188 kanadai állategészségügyi bizonyítványról derült ki, hogy hamis.

Keserű likőröket vizsgált a Szupermenta

Keserű likőröket vizsgáltak a Szupermenta programban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. A hatóság laboratóriumában – többek között – megmérték a 26 termék alkohol-, cukor-, réz, valamint metanol-tartalmát, de nem maradhatott el a jelölések és a nyomon követés ellenőrzése sem.

Jelölés és zárjegy nélküli a pálinkákat talált a Nébih

Egy budapesti, elsősorban zöldséget és gyümölcsöt forgalmazó kiskereskedelmi egységben 24 palack jelöletlen pálinkát találtak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Az ellenőrök a tételeket azonnali hatállyal kivonták a forgalomból.

Megkapták a bizonyítványt a sajtbírálók

Ünnepélyes keretek között adták át az első hazai sajtbírálati képzés végzőseinek a bizonyítványt szerdán Budapesten. A cél az objektív bírálat megteremtése, és a kisüzemi sajtkészítés népszerűsítése volt.

Sikeresen szerepelnek a magyar kiállítók az élelmiszervásáron New Yorkban

Hasznosnak és sikeresnek minősítette a magyar részvételt a New York-i élelmiszervásáron Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek adott telefoninterjújában.

Fekete fokhagyma is kell az unamihoz

Fekete fokhagymával készült salátát is kóstolhattak a Piac Éjszakája vendégei a budapesti Nagybani Piacon. A különleges élelmiszer speciális fermentációs eljárással készül, és a kutatások szerint egészségesebb, mint a friss fokhagyma.

Csakis vegyszermentes

A Coop Italia élelmiszeráruház-lánc kampányt indított a növényvédős-szermaradványok ellen, és mostantól kizárólag szermaradék-mentes zöldséget és gyümölcsöt árusít saját márkája alatt. Május végétől már csak teljesen „mentes” zöldséget és gyümölcsöt forgalmaz mintegy 1100 üzletében.

A kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Az EB szerint nincs bizonyíték a kelet-nyugati kettős élelmiszer-minőségre

Nincsenek bizonyítékok arra, hogy kelet-nyugati megosztottság alakult volna ki az élelmiszeripari termékek minőségében, az eltérő összetételű, de azonos vagy hasonló csomagolású áruk előfordulása nem mutat egyértelmű területi mintázatot - írta hétfői jelentésében az Európai Bizottság.

Főleg kávé és tea tekintetében vagyunk márkahűek

A 8%-os világátlaggal szemben kétszer olyan márkahűek a magyarok: 15 százalékuk ragaszkodik a megszokott termékekhez. Ugyanakkor több mint egynegyedük nyitottabban áll a korábban nem próbált termékek/márkák vásárlásához, mint öt évvel korábban, derül ki a Nielsen piackutató globális, 2019-ben 30.000 fő bevonásával 64 országban végzett online kutatásából.