0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Várakozáson felüli sikerrel zárult az őszi mézkampány

Mézes reggelivel, rádiókampánnyal és jótékonysági akcióval is népszerűsítette a mézfogyasztást az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC), az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a 2018. december 9-én befejeződött őszi kampányában.

A „Legyen minden nap, mézes nap!” szlogent viselő promóció várakozáson felüli sikerrel zárult, hiszen a kampány üzenete 1000 feletti oktatási és nevelési intézményben több mint 160 ezer gyermekhez jutott el.

A mézfogyasztás fontosságáról, a méz élettani hatásairól és a táplálkozásunkban betöltött jelentős szerepéről szervezett közös fogyasztásösztönző kampányt 2018. október 15. és december 9. között három agrárszakmai szervezet az Agrárminisztérium megbízásából. A kampány eredményei önmagukért beszélnek:

A 2018. november 17-én, Tatán megnyitott „Mézes reggeli” programhoz országszerte rekordszámú, 1011 óvoda és iskola csatlakozott.

Az akció során minden eddiginél több, összesen 165.756 gyermek kapott mézes kenyeret, ajándék tasakos mézet és kifestő füzetet a helyi méhészektől ismeretterjesztő foglalkozás keretében.

A két hétig tartó országos rádiókampány során 3 országos és 2 vidéki rádiócsatornán, összesen 161 alkalommal sugározták a szpotokat, így 2.373.000 fő találkozott legalább egyszer a hirdetéssel. A hirdetési időszakban két, – egy a felnőtteknek és egy a gyerekeknek szóló – rádiószpot hívta fel a figyelmet a méz fogyasztásának fontosságára, valamint kettő a helyi rendezvényekre.

2018. december 7-én a méhészek védőszentje, Szent Ambrus napján, országosan 10 mézlovagrend tagjai keresték fel 15 idősek otthona és gyermekotthon lakóit, hogy mézet ajándékozzanak a rászorulóknak. Az Agrármarketing Centrum képviselői a Palóctáj Mézlovagrenddel együttműködve 180 kg, egy évre elegendő mézet vittek a szécsényi Ferences Betánia Idősek Otthona lakóinak és a Páter Bárkányi János Katolikus Óvoda Méhecske csoportjának.

A kampány fő célja az volt, hogy a mézfogyasztás a jövőben stabil növekedést mutasson, hiszen jelenleg a belföldi fogyasztás mintegy 7-8 ezer tonna évente, amely kb. 25%-a az országos termelésnek. Magyarországon 20 ezer magyar család megélhetéséhez járul hozzá a méhészet, a szakemberek kiváló minőségű, megbízható mézet készítenek. Bross Péter az OMME elnöke a mézkampány egyik állomásán érzékletes példát fogalmazott meg arra vonatkozóan, hogyan lehetne a mézfogyasztást elősegíteni:

„Elsőre talán meglepőnek tűnik, de ha a magyarok 60-70%-a naponta elfogyasztana egy teáskanál mézet, akkor az összes belföldön megtermelt mennyiség elfogyna, sőt importra szorulnánk.”

A kampány a hazai méhészet problémáira adott összetett válasz része – hangsúlyozta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója. A szakmai szervezet vezetője hozzátette: „a Társaság örömmel áll azon kezdeményezések mellé, amelyek a szakmai partnerséget és a fogyasztók tudatos vásárlásra ösztönzését tűzik ki célul”.

Forrás: AMC sajtóközlemény