Back to top

A gabonatermesztők évindító rendezvénye a Debreceni Egyetemen

2019. január 17 -én a Debreceni Egyetemen folytatja rendezvénysorozatát, a KUKORICA és BÚZA Konferenciasorozatot a szervező Magro.hu mezőgazdasági piactér. Vallják: egy jó kukorica- vagy búzatermesztő folyamatosan képezi magát, tartja a lépést a gabonatermesztés technológiai újdonságaival és tudja, ami tegnap megfelelő volt, az ma már nem biztos, hogy elég, létezhetnek hatékonyabb megoldások.

A profi és a kezdő gabonatermesztőket egyaránt várják az egész napos konferenciára.

Keresi a lehetőségét, hogy az új tudást minél hamarabb megszerezze? Szerencsére most könnyű dolga van. A Magro.hu decemberi eseménye igazi szakmai feltöltődést kínál a tavaszi munkálatok megkezdése előtt a 2019. január 17-én a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán.

A 16 szakmai előadáson rengeteg olyan hasznos információ hangzik el, amit tavasztól a technológiákba építve, garantáltan eredményesebben és hatékonyabban lehet majd termelni. Gyakorló szakemberektől megtudhatjuk például, hogy:

  • Miért termelnek nyugaton másfélszer annyi kukoricát vagy búzát hektáronként, mint itthon? Hogyan lehet elérni azt a hatékonyságot.
  • Hogyan lehet milliók helyett százezrekből precíziós gazdálkodásra képes eszközünk.
  • Mi a globális felmelegedés kezelésének 5 módja.
  • Hogyan lehet megokosítani egy gazdaságot.
  • Mit és mennyit nyer, aki növénykondicionálót használ.
  • Hogyan csökkenthetők a kukoricabetakarítás veszteségei.

A III. KUKORICA és BÚZA Konferenciasorozat a 2 fő szántóföldi növényünk termesztéstechnológiai újdonságait mutatja be a talajelőkészítéstől a betakarításig. Az agrárszakma kiváló eladói adnak tanácsokat a korszerűbb és hatékonyabb termesztéshez, bemutatják a legújabb tudnivalókat, a legfrissebb kutatások eredményeit és gyakorlatba átfordítható információkat.

Részletes szakmai program és jelentkezés az eseményre:

https://www.magro.hu/konferencia/

Szervező és helyszínadó partnere:

és

(x)

 

Forrás: 
Magro.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Zenélő kertészet

A kertművészet és a zeneművészet találkozásának lehettek szem- és fültanúi azok, akik szombat délelőtt ellátogattak Szombathely herényi városrészébe, az Innoflora Évelőkertészetbe, ahol andalító kamaramuzsika és vérpezsdítő gitárdallamok közepette ismerkedhettek meg az érdeklődők az évelő dísznövények változatosságával, sokoldalúságával, igényeivel és tartásával.

Arculatváltáson esik át Magyarország legnagyobb boros franchise-hálózata

A Borhálónál most bevezetett fiatalos arculata a kötelező dizájnfrissítésen túl a márka nyitottságát, rugalmasságát, vevőközeliségét jeleníti meg. A cég exkluzívan készített és forgalmazott borokkal erősít a prémiumszegmensben. Az alternatív kiszerelések megmaradnak, ma a Borháló tartja Magyarország legnagyobb magnumválasztékát.

Egri bor egri palackban

Az Egri borvidék idén nyártól már a saját palackjával büszkélkedhet, a borkedvelők pedig nemsokára találkozhatnak is vele. Egy helyi, tradicionális üveget terveztek újra, amibe a jövőben a magasabb presztízsű egri borok kerülhetnek.

Zöld trendek és marketing - borászat

Már csak azért is érdekes a szőlőműveléshez és a borkészítéshez kapcsolódó zöld szemléletmódok és a marketing kapcsolatának vizsgálata, mert sok borásznak, aki nem ezek egyikének megfelelően dolgozik, néha csak marketingfogásnak tűnik az egész.

Dubicz borok a Sziget Fesztiválon

Egyre népszerűbbek a magyar borok a hazai fesztiválokon, csak tavaly nyáron például ötödével nőtt a borfogyasztás a Sziget nyári rendezvényein az előző évhez képest. A pozitív változásban a fogyasztási trendek alakulása mellett kulcsszerepet játszik a fesztiválokon elérhető borok magas minősége is.

Emlékezzünk a nyúlpaprikásra!

Nagyszüleink sokkal gyakrabban ettek nyúlhúst, mi mi, manapság az egy főre jutó fogyasztás mindössze néhány deka. Valószínűleg azt is kevesen tudják, milyen egészséges fehérjeforrás. Ezen kíván változtatni a harmadik alkalommal indított marketingkampány az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, valamint a SPAR szervezésében.

Negyedjére is BalatonBor!

Immáron hagyományosan, minden év tavaszán debütál a BalatonBor legújabb évjárata: ezúttal május 21-én, a Société Budapestben lehetett először megkóstolni a 2018-as szüret eredményeként palackba került Olaszrizlingeket. Az eseményhez másodjára csatlakozott Villány közösségi bormárkája, a REDy, de új díszvendéget is köszönthettünk Pannonhalmáról, a PH-Érték Egyesületet.

Nyáron indul a bor.hu

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai szervezetekkel együttműködve idén márciusban létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Az egységes, „Magyar bor - Személyesen” üzenetrendszert és a nyáron induló bor.hu egységes borászati webportált az MTÜ országos előadássorozat keretében személyesen népszerűsíti a szakma körében, amelynek első állomása Budapesten volt.

Tiffán borok új köntösben

A villányi Tiffán Ede Pincészet megújult arculatának, címkéinek bemutatására került sor a budapesti Andante Borbárban. Tiffán Ede, ifj. Tiffán Zsolt és a grafikusművész Králik Péter vázolta fel az arculatban bekövetkező változást, melyet egy hat tételes vertikális évjáratkóstoló követett a CUVÉE CARISSIMAE borokból napjainktól egészen 1999-ig!

Mobil borfogyasztási szokások: vásárlást segítő applikációk

A borvilág dinamikus terület, folyton mozgásban és változásban van. A Bloomberg 2018-ban végzett felmérést a trendeket keresve, és érdekes megállapításokat tett.