Back to top

Hatputtonyos aszúk előjegyzésre

Hamarosan egy innovatív aszúértékesítési koncepciót vezet be a mádi HOLDVÖLGY, amely teljesen új alapokra helyezi a hat puttonyos aszúk és a borrajongók kapcsolatát.

A kimagasló minőség jegyében a HOLDVÖLGY Culture aszúk minden évjárata nyolc éves érlelés után kerül forgalomba. „Ez az egyedülállóan igényes, hosszú érlelési periódus hamarosan egy innovatív aszúértékesítési koncepcióval is kiegészül, amely teljesen új alapokra helyezi az aszúbor, a borászat és a fogyasztók kapcsolatát” − tájékoztatott Jójárt Gergő kereskedelmi igazgató.

A hatputtonyos Culture aszú a legnemesebb, legértékesebb boruk, ennek a leghosszabb az élettartama – akár száz év – ugyanakkor ennek az elkészítése a legidőigényesebb.

Ugyan a bor életében szinte semmiség az a nyolc esztendő, amíg pinceérlelést kap (két évig hordóban, majd hat évig palackban), de a borfogyasztók életében ennyi idő alatt fontos események sokasága következik be. Olyan pillanatoké, amelyeknek a méltó megünneplésére vagy megörökítésére éppen a hatputtonyos tokaji aszú lenne a legjobb választás.

Az előjegyzési rendszert 2019. február első hetében, a Furmint Február alkalmából nyitják meg az érdeklődők számára. Az előjegyzésről a HOLDVÖLGY kiállít egy igazolást, amely kimondja, hogy

a lefoglalt palackmennyiséget az aszúszemek szüretétől, áztatásától és préselésétől számított nyolcadik év augusztus 15. napja után házhoz szállítja.

Az addig hátralevő időszakban pedig tökéletes körülmények között, mádi pincerendszerükben elvégezik a borok érlelését; rendszeres tájékoztatást küldenek a borok fejlődéséről (a főborászuk által két évente írt, részletes aszúérlelési jegyezetek segítségével), továbbá amennyiben nemzetközi versenyen indítják a bort az érlelési idő vége előtt, ennek az eredményéről szintén közvetlen tájékoztatást küldenek.

Forrás: 
magyarmezogazdasag

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Nyugdíjba vonul a borkritikus

A világ legbefolyásosabb borkritikusa, az amerikai Robert Parker hivatalosan is bejelentette, hogy búcsút int 41 éve alapított szaklapjának, a The Wine Advocate-nek, és nyugdíjba vonul.

Zenélő kertészet

A kertművészet és a zeneművészet találkozásának lehettek szem- és fültanúi azok, akik szombat délelőtt ellátogattak Szombathely herényi városrészébe, az Innoflora Évelőkertészetbe, ahol andalító kamaramuzsika és vérpezsdítő gitárdallamok közepette ismerkedhettek meg az érdeklődők az évelő dísznövények változatosságával, sokoldalúságával, igényeivel és tartásával.

Nevezzük el együtt a Lovassy lócsaládot!

Egyedi játékkal hívta fel a borkedvelők figyelmét a vadonatúj Lovassy LIFE borcsalád: a címkéken szereplő 8 különböző színű ló elnevezéséhez várják a szavazatokat, hogy a jövőben dedikáltan, játékos formában lehessen a borokról kommunikálni.

Nőtt a német borexport az első negyedévben

Németország 67,3 millió euró értékben exportált bort az idei első negyedévben, ami 2,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Arculatváltáson esik át Magyarország legnagyobb boros franchise-hálózata

A Borhálónál most bevezetett fiatalos arculata a kötelező dizájnfrissítésen túl a márka nyitottságát, rugalmasságát, vevőközeliségét jeleníti meg. A cég exkluzívan készített és forgalmazott borokkal erősít a prémiumszegmensben. Az alternatív kiszerelések megmaradnak, ma a Borháló tartja Magyarország legnagyobb magnumválasztékát.

Borkészletfelmérés! Június 10. a határidő

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa újabb országos borkészletfelmérést végez. Május 31-i határnapra vonatkozóan, 10 hektoliteres pontossággal kell megadni az adatokat, és június 10-ig kell elküldeni az ezt tartalmazó táblázatot a gazdasági aktát vezető hegybírónak.

A borok és a növényvédő szerek a leggyakrabban hamisított termékek listáján

Az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) becslései szerint 11 gazdasági ágazatban a hamisításból és a kalóztevékenységből fakadó veszteség uniós szinten 18 686 milliárd forintot tesz ki évente, Magyarországon pedig 223,6 milliárd forint kárt okoz - közölte az EUIPO az MTI-vel csütörtökön.

Egri bor egri palackban

Az Egri borvidék idén nyártól már a saját palackjával büszkélkedhet, a borkedvelők pedig nemsokára találkozhatnak is vele. Egy helyi, tradicionális üveget terveztek újra, amibe a jövőben a magasabb presztízsű egri borok kerülhetnek.

Zöld trendek és marketing - borászat

Már csak azért is érdekes a szőlőműveléshez és a borkészítéshez kapcsolódó zöld szemléletmódok és a marketing kapcsolatának vizsgálata, mert sok borásznak, aki nem ezek egyikének megfelelően dolgozik, néha csak marketingfogásnak tűnik az egész.

Agrárminisztérium: sok bor készülhet idén is

Az elmúlt tíz évben nem készült annyi bor Európában, mint tavaly, a szakemberek az idén is jelentős mennyiségre számítanak - mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.