Back to top

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyaszt a magyar

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a Cabernet savuignon, a rosé cuvée és a Merlot.

Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

A közösségi médiát is használó magyarok borfogyasztási szokásait mérte fel a Twickel Szőlőbirtok nem reprezentatív, online, országos kutatással.

Az eredmények azt mutatják, hogy a facebookozó magyarok egyharmada hetente fogyaszt bort, minden ötödik ember azonban csak ünnepek alkalmával, és csak minden tizedik ember fogyaszt naponta vagy kétnaponta.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehér borokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7%) a vörös bor és 46,3%-a a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehér bor (21,6%) és a rosé (17,6%) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött, ahogy csak minden ötödik ember választotta az édes vagy a félédes, és csak a megkérdezettek 13,9%-a a félszáraz bort.

A megkérdezettek társaságban leginkább a Cabernet savuignon (16,2%), a rosé cuvée (15,6%) és a Merlot (13%) borfajtát fogyasztják, de kedvelik még a Kékfrankost, a Bikavért és az Olaszrizlinget is. Az első korty bor ízét a legtöbben azzal a jelzővel írják le, hogy „zamatos”, „gyümölcsös” vagy „finom”.

Az online kutatás egyik érdekes eredménye, hogy a közösségi média használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2%) és borászatban (25,2%), mint szuper- (44%) és hipermarketben (29,7%), hívja fel a figyelmet Báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9%), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk, és legritkábban (3,3%) borkimérésben vásárolnak a megkérdezettek. A többség alkalmakra, ajándéknak a prémium kategóriás borokat veszi le a polcról; és a magasabb árkategóriájú borokat arányosítják a minőséggel. Igazán reményt keltő, teszi hozzá a borászat tulajdonosa, hogy

a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2% hozza meg döntését az ár alapján.

Az országos kutatás 2018. november végén zajlott 754 válaszadó részvételével, melyből 52,3% férfi, 47,7% nő volt. A válaszadók lakhely szerinti megoszlása: 33,8% megyei jogú város, 30,9% vidéki város, 22,1% kistelepülés, 13,2% Budapest.

Forrás: 
salt

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

18. alkalommal rendezik meg a Balatoni Borok Versenyét

Az idei évben 18. alkalommal rendezik meg a Balatoni Borok Versenyét, amely a Balatoni Borrégió egészét lefedi. Az Európa Kulturális Fővárosa (EKF) programhoz kapcsolódó verseny kiváló lehetőséget teremt a balatoni borok számára a nemzetközi porondon való megmutatkozáshoz – mondta az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára Veszprémben.

Folyamatosan javul a bizalmi index

A mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak jelenleg és a közeljövőben rendelkezésére álló, példátlan nagyságú forrásokat okosan kell elkölteni – bár könnyen eltékozolhatók. A Takarékbank Agrár Üzletágának szakértői viszont már az előbbire számítanak. Szerintük a szektor mostanra túlesett egyfajta kiválasztódási folyamaton, a beruházások már valóban a hatékonyságot szolgálják.

Vadkárról dióhéjban

A szőlőültetvényekben a kártevők elleni védekezés elsősorban a rovarokra irányul, de sokkal nagyobb állatok is veszélyeztetik a szőlőtőkéket és a termést: rágcsálók, madarak, őzek, vaddisznók, nyulak. A Borászati Füzetek 2021. évi 2. számában többek között érdekes cikket olvashatunk a szőlőültetvényeket érő vadkárokról is.

Mitől lesz egy borászat sikeres turisztikai helyszín?

Mi a turisztikai sikerek titka egy borászat számára, és mi kell ahhoz, hogy ne csak saját szakterületén legyen elismert, de a turizmusban is népszerű úti céllá tudjon válni? Erre kereste a választ a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából készült tanulmány, amely hazai és külföldi borászatok jó gyakorlatain keresztül mutatja be, hogyan váltak eredményessé.

Öt élelmiszer, amiket komolyan veszélyeztet az éghajlatváltozás

Az éghajlatváltozás frontvonalában a mezőgazdaság és az élelmiszertermelés egyaránt megtalálható. Az emelkedő hőmérséklet, a savasodó óceánok és az évszakon kívüli viharok nagymértékű pusztítást végeznek az emberi táplálkozás részét képező növény- és állatvilágban.

Borászatok a COVID árnyékában

Általánosságban elmondható, hogy azon borászatok szenvedték meg leginkább az elmúlt év eseményeit, akik vendéglátásra alapozva, azzal egybekötve működnek. A szektor teljes leállása közel megfelezte az ágazatból származó árbevételt, melyet a legtöbb esetben még a nyári időszakban tapasztalható forgalomnövekedés sem tudott ellensúlyozni.

Első Nemzetközi Ezerjó Nap

Az Ezerjó szőlőből készült bor olyan, akár egy virágcsokor! Enyhén illatos, illatában felfedezhetünk akácvirágot, almát, fehér szirmú virágokat, sőt trópusi gyümölcsöket is.

A fagykár jelentősen csökkentheti a franciák idei bortermelését

A francia szőlőültetvényeket ért fagykárok közel harmadával csökkenthetik a bortermelést az elmúlt évekhez képest – közölte a FranceAgriMer mezőgazdasági hivatal a bortermelők első becsléseire hivatkozva.

Kicsit tradicionális, kicsit innovatív - Pályakezdés a hazai agráriumban

Milyen lehetőségei vannak egy fiatalnak a mai magyar mezőgazdaságban? A szakmai gyakorlat vagy az elméleti tudás a fontosabb? A generációváltás generációk közötti ellentétekkel is jár? Az MMG Direkt e heti adásában a MATE hallgatóit kérdeztük, hogyan látják a pályakezdők helyzetét. A beszélgetést már az MMG Gazdahang podcast csatornánkon is meghallgathatja.

Kihirdették az első Interwine díj eredményeit

Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap, lehetőleg webshoppal, ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.