Back to top

A Tesco kivonja a nem újrahasznosítható csomagolásokat

A Tesco bejelentette, hogy tovább csökkenti a környezetterhelő csomagolóanyagok használatát. Az áruházlánc célja, hogy a sajátmárkás termékei csomagolását 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá tegye, és a működése során általánosságban is csökkentse a csomagolóanyag hulladékot.

A Tesco élére áll a fenntartható csomagolásról folytatott diskurzusnak, ezzel is ösztönözve a kiskereskedelmi, élelmiszer- és csomagolóipar szereplőit arra, hogy együtt tegyenek meg mindent az ún. zárt csomagolóanyag körforgás kiépítéséért.

A csomagolóanyagokkal kapcsolatban a Tesco három fő területre összpontosít:

- 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat a sajátmárkás termékeinek csomagolásából.

- 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi a sajátmárkás termékeinek csomagolását.

- Együttműködést kezdeményez a többi kiskereskedővel, szállítóval, illetve a csomagoló- és a hulladék-feldolgozó ipar szereplőivel a lehető legtöbb műanyag csomagolóanyag újrahasznosításának és újrafelhasználásának érdekében.

Az áruházlánc ez irányú közép-európai törekvéseit Matt Simister, a Tesco Európa vezérigazgatója 2019. február 5-én, a prágai Kiskereskedelmi Csúcstalálkozón erősítette meg. Az eseményen a vezérigazgató elmondta:

„A Tescónál igyekszünk jó minőségű és megfizethető élelmiszert kínálni mindenki számára. Nagyon büszkék vagyunk arra a munkára, amelyet Közép-Európában tettünk az élelmiszer-pazarlás csökkentése érdekében.

2017/18-ban 30%-kal mérsékeltük az összes élelmiszer-hulladékot és összesen 10 639 tonna élelmiszert adtunk az élelmiszerbankoknak és a helyi jótékonysági szervezeteknek.

Mostantól a csomagolóanyag hulladék csökkentése is prioritás a Tesco számára. A szállítóinkkal együtt azon dolgozunk, hogy 2020-ig a sajátmárkás termékeink csomagolását újratervezzük, valamint jelentősen csökkentsük a nehezen újrahasznosítható csomagolóanyagok használatát. Ez egy fontos mérföldkő azon az úton, amely ahhoz vezet, hogy 2025-re a sajátmárkás termékeink csomagolása 100%-ban újrahasznosítható vagy újrafelhasználható legyen. A végső célunk az, hogy a működésünk folyamán ne keletkezzen olyan hulladék, ami hulladéklerakóba kerül. Ennek érdekében együtt fogunk működni más érdekelt szervezetekkel is, hogy növeljük az újrafeldolgozáshoz gyűjtött műanyaghulladék mennyiségét. Ideális esetben egy zárt csomagolóanyag körforgás kiépítése felé szeretnénk elmozdulni.”

A bejelentésre reagálva ugyancsak az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Weingartner Balázs, az ITM fenntarthatóságért felelős államtitkára:

„Úgy véljük, hogy az a jó hulladék, ami nem is keletkezik, hiszen környezetünket így védhetjük meg leginkább. De ha mégis, akkor gyűjtsük szelektíven és hasznosítsuk újra. A műanyagok pazarló használatának visszaszorítását célozza az az uniós szabályozás is, amelynek értelmében

2021-től a tagállamoknak megoldást kell találniuk az újrahasznosítható műanyagok visszagyűjtésére.

Ez pedig megköveteli, hogy a hulladékgazdálkodás új formáját alakítsuk ki. Már dolgozunk azon, hogy szakmailag megalapozott, az iparág érintettjeivel egyeztetett megoldás szülessen, amihez elengedhetetlen egy közös társadalmi és gazdasági konszenzus és szükség van az egyéni preferenciák rugalmas felülvizsgálatára is.”

A Tesco a vásárlóknak is segíteni kíván abban, hogy csökkentsék az egyszer használatos műanyag termékek használatát. A változó EU szabályozással összhangban a Tesco arra törekszik, hogy vásárlóinak fenntartható alternatívákat kínáljon az eldobható műanyagok helyett.

Forrás: 
Tesco Sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kertek természetesen

A természetes kertek alkotói olyan megoldásokat igyekeznek tudatosan alkalmazni, amelyek a természetben is megtalálhatóak. A Kertbarát Magazin korábbi számában már kitértünk a Green City-szellemiségű kertek csapadékvíz-megőrző megoldásaira, illetve honos fajokon alapuló sokszínű növénytársulásaira; ezen a gondolatsoron tovább haladva most vizsgáljuk meg a természetesség jegyében a kert más elemeit is.

Csak a francia fogyasztók harmadának ízlik a fürtös paradicsom

Egy fogyasztói felmérés szerint a francia vásárlók nem igazán elégedettek a nyáron kapható fürtös paradicsom és charentais sárgadinnye minőségével. Mindezt a következtetést az után vonták le, hogy közel 900 fogyasztóval kóstoltattak vakon diszkont áruházakban, szupermarketekben és zöldség-gyümölcs boltokban kínált terméseket.

Méhbarát tojások: a szabadtartású tyúk esete a poszméhekkel

Egy nagyszabású projekt indult a beporzók védelmére: a cél, hogy a gazdák adjanak át a területükből egy kis részt a méheknek. Az eredmény önmagáért beszél, hiszen a méhek száma 55 százalékkal nőtt a korábbi évhez képest.

Többet adnak idén a felvásárlók az almáért

Augusztus 21-én beindulnak az almasűrítmény-előállító üzemek és kilogrammonként nettó 30 forint körüli átvételi árat kínálva kezdhetik meg a feldolgozást - írta pénteki számában a Világgazdaság című napilap.

Nyomás alatt a szőlő felvásárlási ára

Önköltség alatti borszőlő-felvásárlási árakat hirdettek meg a felvásárlók a idei szüret elején, és a mostani kilátások alapján a vártnál kisebb mennyiséget vásárolnának fel - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.

Megtisztítják a szovjet gyakorló- és lőtér területét

Csaknem 600 millió forintból valósul meg az Esztergom Strázsa-hegyi felhagyott szovjet gyakorló- és lőtér területének környezeti kármentesítése – jelentette ki Rácz András környezetügyért felelős államtitkár kedden, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság bemutatóhelyén Esztergomban.

Nagy horderejű változás a láthatáron, célkeresztben az áfacsalók

A következő években uniós szinten több fontos változás is érintheti a cégek áfafizetési gyakorlatát – közölte a PwC adótanácsadó adó- és jogi tanácsadás igazgatója. Farkas Gábor szerint a gazdálkodó szervezeteknek meg kell kezdeni a felkészülést, mert adminisztrációs terheik nőni fognak.

KSH: júniusban tovább gyorsult a mezőgazdasági termelői árak emelkedése

Júniusban a mezőgazdasági termelői árak átlagosan 10,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. A növénytermesztési és kertészeti termékek éves áremelkedése a májusi 3,5 százalékról 10,6 százalékra ugrott, az élőállatok és állati termékeké 10,8 százalékról alig észrevehetően 10,1 százalékra változott - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján kedden megjelent adatokból.

Aki eldobható terméket gyárt, az vegyen részt a takarításban is

Az eldobható, egyszer használatos termékek gyártóit is be kell vonni a köztisztaság fenntartásának finanszírozásába Németországban - hangsúlyozta a szövetségi kormány környezetvédelmi minisztere egy hétfői nyilatkozatában.

A környezetvédelem foghatja vissza a hazai műanyaggyártást

A fogyasztói igényekhez igazodva dinamikusan bővül Magyarországon a PET feldolgozása, de a debreceni BMW és a 3D-nyomtatás is húzhatja a szektort. Az egyszer használatos termékek tilalma viszont lyukat üthet a termelésben.