Back to top

Történetekkel teli borospalackok Vidáéktól

A szekszárdi családi pincészet és egy spanyol dizájner közös, egyéves munkájával megszületett új címkék, arculat és portfólió egy következő fejezetet nyitnak meg a Vida Borbirtoknál.

A magyar borvilág Vida Péterre figyelt 2011-ben, hiszen abban az évben nyerte el az Év Bortermelője címet. Utána egy csendesebb időszak következett, ami alatt azonban a család nem pihent. A háttérben fontos döntéseket hoztak, és dűlőiket már ennek szellemében telepítették újra.

Így közel három évtized után végre olyan szőlőültetvények állnak rendelkezésükre, melyek segítségével megmutathatják az igazi szekszárdi terroirt.

Ez és az idén befejeződő technológiai fejlesztések lehetővé teszik, hogy kompromisszumok nélkül tudjanak borokat készíteni, amiket a boltok polcaira, a magyar csúcsgasztronómiába, illetve az egyre növekvő nemzetközi piacra szánnak.

Xavier Bas a legismertebb és nemzetközileg is jelentős dizájner Spanyolországban, aki több, mára ikonikussá vált márka létrehozását segítette.

„Munkáinak egytől-egyig lelke van, pont, mint a mi borainknak. Személyes találkozásunk alkalmával dőlt el, hogy Xavier-nek kell megterveznie az új címkéinket. Úgy éreztem, ő az, aki a legjobb partner a boraink történetének elmeséléséhez” – indokolja ifj. Vida Péter, hogy miért esett a választás a spanyol tervezőre. „Azt szeretnénk elérni, hogy mindenki megértse, hogy az elegáns, kedves borok az igazi szekszárdi borok. Ehhez Xavier személyében olyan embert találtunk, aki a saját területén épp olyan elhivatott, mint mi vagyunk.”

Szinte napra pontosan egy évig, januártól januárig tartott a közös munka, ezalatt a grafikus ellátogatott Szekszárdra, hogy személyesen megismerje a Vida családot, bejárja a dűlőket, helyben kóstolja meg a borokat, és megértse a szekszárdiságot.

Új ruhát kaptak a borok, de emellett a teljes Vida-arculat és a logó is megváltozott, valamint felfrissítették a portfóliót. A mennyiség helyett mindig is a minőségre törekedtek, és ez most egy még letisztultabb termékskálában is megnyilvánul.

Az alap, üzletekbe szánt, úgynevezett „tündér-borok” jó ivású, légiesen könnyed, populáris kategóriát képviselnek, amit egyből bárki könnyedén megszeret.

A termőhelyen alapuló, Szekszárd palackba töltött sorozatot tartják az igazi borvidéki üzenetnek, amelyben egy Kadarka, egy Kékfrankos és egy Bikavér kapott helyet, hiszen ezek tükrözik leginkább az eleganciát és a szekszárdi terroirt. A pincészet csúcsborát pedig természetesen továbbra is a kizárólag a legjobb évjáratokban készülő La Vida házasítás jelenti.

A borok közül a Kadarka kapta a legmeglepőbb címkét. Ennek a bornak érdekes története van, és aztán ezt Xavier továbbfűzte a tervezés során. Évekkel ezelőtt a család japán kereskedője látogatott el a birtokra, és a bor kóstolása után az ültetvényt is látni szerette volna; ő nevezte egyből bonsainak a közel 100 éves, göcsörtös törzsű Kadarka tőkéket.

ifjabb és idősebb Vida Péter

„Egy 1920-as Kadarka ültetvény ritka dolog, és önmagában is érték. Szinte le kell térdelni előttük a művelésükhöz, akár szó szerint is, hiszen régi, bakművelésű tőkékről van szó. Az illusztráció – amin egy bonsai fa és egy szőlőtőke keveredik – alapja is az az érzés, hogy a szőlő bölcsessége még akkor is nagyobb, mint az emberé, ha ténylegesen nem is magasodik fölé” – meséli az alapító, idősebb Vida Péter, hogy mi ihlette a kadarka címkéjét.

Xavier Bas

Az 1998-ban alapított, barcelonai székhelyű Xavier Bas Design Stúdió egy márkaépítésre és tervezésre specializálódott vállalkozás, főképp étel- és italszektorból jövő ügyfelekkel, borászatokkal, borokat és söröket forgalmazó cégekkel dolgozik együtt.

Xavier Bass

“Amellett, hogy egy címke beazonosítja a bort, mozgassa meg a képzeletünket, és hasson ránk. Akkor működik, ha a bor értékeit közvetítve szól hozzánk, elvarázsol, és eléri, hogy meg akarjuk kóstolni. A címke és a címkesorozat egy erőteljes kommunikációs platform a márkák bevezetéséhez, megismertetéséhez. El kell érnie, hogy az adott márka a saját piacain versenyképes legyen. - véli Xavier Bass.

Forrás: 
wineglass communication

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Negyedjére is BalatonBor!

Immáron hagyományosan, minden év tavaszán debütál a BalatonBor legújabb évjárata: ezúttal május 21-én, a Société Budapestben lehetett először megkóstolni a 2018-as szüret eredményeként palackba került Olaszrizlingeket. Az eseményhez másodjára csatlakozott Villány közösségi bormárkája, a REDy, de új díszvendéget is köszönthettünk Pannonhalmáról, a PH-Érték Egyesületet.

A rosé legyen veled!

A csillagászok szerint a nyári napforduló június második felében jön csak el, de a rosé-rajongóknak nem kell addig várniuk. A Rosalia Fesztivál május utolsó estéjén belecsap a nyárba: újra pezsegni fog a Liget, zizegnek a szívek, rózsaszínben látjuk a világot, és három napig csak örülünk egymásnak, az ittnek és a mostnak.

Jubileumi borverseny rekord nevezéssel

Az ország legnagyobb ágazati rendezvényén 908 tétellel 262 hazai borászat nevezett. A jubileumát ünneplő borverseny szakmai rangját emeli, hogy az újabb rekord mennyiségű nevezett tételt egy 60 fős hazai és nemzetközi bírálókból álló testület minősítette.

Nyáron indul a bor.hu

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szakmai szervezetekkel együttműködve idén márciusban létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Az egységes, „Magyar bor - Személyesen” üzenetrendszert és a nyáron induló bor.hu egységes borászati webportált az MTÜ országos előadássorozat keretében személyesen népszerűsíti a szakma körében, amelynek első állomása Budapesten volt.

Szőlő és bor a római kortól napjainkig

A szőlő és a bor mindig nagyon fontos volt a Balatonnál, és így van ez ma is – mondja Gyanó Szilvia néprajzkutató, aki ezt a témát kutatja. Nemrég jelent meg publikációja a Borkommunikáció című szakmai kötetben.

Jubileumi borverseny Élesden

Az év egyik legfontosabb borászati eseményének a jubileumi, XX. Erdélyi Szőlőhegyek Borverseny ígérkezett. Idén a Sebes-Körös menti kisváros, Élesd adott otthont a rendezvénynek. Bihar megyében eddig két alkalommal rendeztek Erdélyi Szőlőhegyek-borversenyt: 2003-ban Nagyváradon, illetve 2015-ben Bihardiószegen.

Az egri várvédő és a bor

Dobó Istvánról és vitézi diadaláról mindenki hallott Egerben. De hogy utána mi lett a sorsa, hol élt és hol halt meg az egri hős, arról már alig tud valamit az átlagember.

Születésnapi nyílt borbírálat Pécsen

Az idén 70 éves a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete, amit több szakmai rendezvénnyel tesznek emlékezetessé. Így a kísérleti borok nyilvános bírálatára 70 érdeklődő vendég is jegyet válthatott. Tizenkét kísérlet eredményét mutatta be Hevér László főborász.

Egri csillagok a nyári égen

Nyáron, ha könnyed, friss borokat keresünk, érdemes az Egri borvidék egyik kiemelt borát, az Egri Csillagot választanunk. A laza és trendi fehér házasítás már nem csak a borvidéken hódít.

Szent György-hegy hajnalig másodszor!

Első alkalommal közel 2500-an vettek részt a Szent György-hegy hajnaligon, idén a szervezők még több látogatót várnak, de szeretnék megtartani a rendezvény bensőséges jellegét. A vulkanikus tanúhegy borainak kóstolása "egész estés” programottartogat, hiszen délután 4-től hajnalig 4-ig több mint 20 hely zenei és gasztronómiai programja mellett „csúszhatunk bele” a napfelkeltébe.