Back to top

BalatonBor, negyedszer!

Kirajzolódni látszik a Balatoni borrégió piramis térképe, amelynek az alsó helyét továbbra is a belépő kategóriájú bor, a BalatonBor foglalja el. A márka egyre keresettebb, a vendéglátósok pedig új motivációt kapnak, hogy miért vegyék fel a borlapjukra. Eldőlt, kik palackozhatják le idén a BalatonBort.

A BalatonBor megalakulása óta évről-évre egyre nagyobb sikert könyvelhet el magának: egyre több termelő küldi el borát bírálatra, egyre többen ismerik meg a márkát és egyre többen keresik a termelőknél és a viszonteladóknál is. Ezzel összhangban a palackszám is évről-évre nő, az idei évben 22 termelőtől 60 ezer palack kerül majd piacra – derült ki a február 21-én Szentantalfán lezajlott BalatonBor bírálaton.

Mi is az a BalatonBor? A Balatoni KÖR és a Rizling Generáció közös terméke, az első termelői összefogásra épülő bormáka.

A Balatonbor kifejezetten a Balatoni borrégió területéről szüretelt Olaszrizlingből készülő könnyed, jóivású reduktív bor.

Az előírt feltételeknek megfelelő Olaszrizlingjét bármely borász benevezheti,  a bíráló bizottság döntése értelmében csak a minőségi, hibátlan borok kerülhetnek lepalackozásra. A bíráló bizottságot maguk a borászok alkotják, a kóstolás vakon történik.

A borok és a felvásárolt szőlő piaci ára is adott: így fognak össze a borászok a szőlő alacsony felvásárlási ára ellen. A jóváhagyott borok egységes címkével és csavarzárral kerülnek lepalackozásra.

„A BalatonBor régiós termék létrehozásával közös célunk a Balaton körüli szőlőterületeken gazdálkodók piaci helyzetének stabilizálása, alkupozíciójuk erősítése. Az általuk termelt jó minőségű szőlő számukra kedvező áron történő felvásárlása, ezáltal egy minden piaci szereplő számára előnyös fair-trade termék létrehozása. Hosszú távon egy alulról szerveződő régiós integrátori rendszer előmozdítása, végső soron a balatoni szőlők megújítása, a borok számára stabil hazai és külföldi piacok kiépítése valamint a tó körüli termőterületek növelése.” (Balatoni KÖR honlapja)

A BalatonBor első évében kizárólag a termelőknél volt elérhető, második évben nyitott a régiós értékesítés és a gasztro felé.

A két egyesület idén az eddigieknél is jobban szeretné motiválni a vendéglátósokat: így aki legalább 60 palackra ír alá szerződést, az első 12 palackot most ingyen kapja meg a termelőtől.

Az összefogás jegyében a BalatonBor negyedik évjáratának premierjére a Csapody Balázs (Kistücsök) nevével fémjelzett Societé bisztróban kerül sor. A hagyományoknak megfelelően ezen a napon derül ki az is, hogy a 2018-as évjáratból mely termelők palackozhatják le BalatonBorukat. A sajtó- és szakma számára zárt körűen tartandó eseményt egy, a nagyközönség számára is nyilvános sétálókóstoló követi majd. Időpont: május 23.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Neves nemzetközi borászati elismerésben részesítették Szepsy Istvánt

Magyar borászként elsőként érdemelte ki Szepsy István a Walter Scheel életműdíjat. A rangos nemzetközi kitüntetés, a magyar bor szempontjából is hatalmas siker.

Olyan kevés gyümölcsöt eszünk, hogy a nemzetgazdaság és az egészségünk is megsínyli

Megalapozó kutatásokat folytattak a zöldségek és gyümölcsök földrajzi eredetének megállapítására a beltartalmuk, illetve a mikrobionjuk alapján, kíméletes minőségellenőrző mérések kifejlesztésére, a fogyasztói értékítélet pontosítására. Mindezekről és további eredményekről számoltak be a SZIE Élelmiszertudományi Karán, a november végén záruló, 390 millió forintos fejlesztést lehetővé tevő VEKOP pályázat zárókonferenciáján.

Magyarország az egyik utolsó nagy hagyományú bortermelő ország

A díjnyertes Exotic Wine Travel borturistáknak szánt kalauzt készül kiadni Magyarországról. A világjáró borszakértők „Fedezd fel a magyar bort: kalauz borturistáknak” című könyve több praktikus szempontból közelíti meg a magyar bor témáját.

Csökkenő hazai pálinkafogyasztás

Januártól a népegészségügyi termékadó – a neta - is utólérte a pálinkát, a szőlő- és borágazatban ugyancsak komoly változásoknak lehettünk tanui. Ezeket a területeket járta körbe a közelmúltban a Parlament Mezőgazdasági bizottság Szőlő-, bor-, pálinka albizottsága.

Dél-Tirol zsongító hangjai

A dél-tiroli VOG konzorcium almamárkája, a Marlene új marketingötlettel állt elő: a termőhelyen fölvett természeti hangokat hallgathatják azok, akik rákattintanak a homeofmarlene.com oldalra. Dél-Tirol hegyei és völgyei mágnesként vonzzák a természet szerelmeseit és a kikapcsolódásra, megnyugvásra vágyókat, nem csoda, hogy az Alpok lányaként kínált Marlene-fajták marketingjét is erre alapozták.

12 millió euróval segítik a magyar borok értékesítését

Az elmúlt évben 10-15 százalékkal emelkedtek az unióban a borkészletek, ami nem könnyíti meg az ágazatban dolgozók helyzetét. A világ borpiaca telített, ezért a magyar borok értékesítésének támogatására 12 millió euró értékben borpromóciós programot indít az agrártárca – jelentette be Feldman Zsolt a Magyar Bor 2019/2020 című kötetet is bemutató sajtótájékoztatón.

Tokajban a kistermelők is hozzáférnek a korszerű technológiához

Közösségi borászatok készültek el a Tokaji borvidéken a kormány 8,2 milliárd forintos támogatásából. Hercegkútra, Bodrogkisfaludra és Tállyára vihetik a szőlőjüket feldolgozásra azok a kistermelők, akik eddig nem tudtak saját maguk bort készíteni. A borvidék hegyközségi tanácsa programjában szerepelt, hogy közösségi megoldásokkal kell segíteni a sok kistermelőt, akiknek nincs elég forrásuk a technológiájuk korszerűsítéséhez.

Gyerekrajzokon a családok kedvenc zöldségei

Idén is nagy sikernek örvendett a Bonduelle óvodásokat és általános iskolásokat megszólító, "A család kedvenc zöldségei" címmel meghirdetett rajzversenye. A díjátadó ünnepséget a Nagykőrösi Arany János Kulturális Központ dísztermében rendezték.

Újabb ötévnyi bizalom

A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) küldöttülése a főtitkárválasztás során újabb öt évre bizalmat szavazott Dr. Brazsil Dávidnak. „Nem az elmúlt négy év folytatása, hanem új öt év indítása a célom” - ígéri Brazsil Dávid, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa újraválasztott főtitkára.

Zongorabillentyűkre váltott a Liszt borcsalád

A Szekszárdi borvidék meghatározó borászata a Twickel Szőlőbirtok, amelynek belépő borcsaládját Liszt Ferencről nevezték el, a zeneszerző családi kötődésére emlékezve. A fiataloknak szánt kilenc tagú borcsalád most arculatot váltott. Ipacs Géza grafikus az új címkéken már csak zongorabillentyűkkel jelezte a zenei kötődést, nagyobb hangsúlyt kapott a pincészet neve a levegős, modern címkén.