Back to top

Milliárdos üzlet az élelmiszer-színezék

Hihetetlen növekedés előtt áll a már most is nagy piacnak számító élelmiszer-színezék szektor. Az egészségtudatos vevők miatt ugyanis a feldolgozók sorra cserélik le a mesterséges színezékeket.

Az egészségtudatos fogyasztók kifejezetten kerülik a mesterséges élelmiszer-színezékeket tartalmazó ételeket és italokat, és előnyben részesítik a természetes színezékkel érkező termékeket. Mindez mára olyannyira jellemző trend lett, hogy

a természetes élelmiszer-színezékek piaca tavaly már 7,5 milliárd dollárt tett ki

– írja a The Guardian Tribune. A lap hozzáteszi: a jelek szerint a természetes élelmiszer-színezékek piaca további nagyon nagymértékű bővülés előtt áll. Ennek hátterében a fogyasztói elvárások állnak, illetve az, hogy az új igényekre reagálva az élelmiszer-feldolgozók a mesterséges színezékeket egyre gyakrabban cserélik természetesre. Az egyre tudatosabb vásárlókkal ugyanis az az iparági szereplő, amely nem alkalmazkodik az elvárásokhoz, könnyen piacot veszíthet.

Mindez a természetes színezékek piacának ad óriási lökést, amely ezekben az években kirívó mértékben növekszik.

Az, hogy a színes élelmiszereket ízletesebbnek és tartalmasabbnak tartjuk, azzal párosulva, hogy egyre inkább megnézzük az összetevők listáját együttesen a természetes színezékek gyártóinak kedvez – teszi hozzá a lap.
Forrás: 
theguardiantribune.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Az allulóz a cukorbetegek napjait is megédesítheti

Az allulóz egy új, alacsony kalóriatartalmú cukor, amely hetven százalékkal édesebb, mint a répacukor, viszont a kalória tartalma csak nagyjából a tíz százaléka.

Méz, de milyen? Fajtaméz, vegyes virágméz, vagy tájjellegű méz?

Minden évben visszatérő kérdés, vajon milyen méz termett az adott évben, adott területen? A fogyasztók szeretik a megszokott küllemű és ízvilágú mézet. Mivel a méz olyan termék, amelyre a biológiai sokféleség a jellemző, ezért a fajtaeredet erősen függ az adott évjárattól,

Biológiai védekezés: darázzsal a foltosszárnyú muslica ellen

Több mint 200 hektáron védekeznek biológiai módszerrel a Drosophila suzukii ellen. A Verona és Vicenza közti dombvidéken több mint 150 cseresznyetermesztő fogott össze, és a Bioplanet kezdeményezésére már március végén kibocsátották a muslica természetes ellenségét, a Trichopria drosophilae fürkészdarazsat.

Svéd gyorsétterem-lánc a méhekért

Május 20-án a Méhek napját ünnepelte a világ. Erre a jeles napra a McDonald’s elkészítette a világ legkisebb éttermét, ami méretei ellenére több ezer vendéget szolgál ki naponta. No nem embereknek épült...

Miért a külföldi húst?

Matej Korpáš, az SPPK sajóosztályának a munkatársa elmondta, hogy az üzletekben minden húsnál fel kell tüntetni, hogy az állatot hol nevelték, hol vágták le és a húsát hol dolgozták fel, valamint hogy hol csomagolták. A kamara ismételten figyelmezteti a vásárlókat, hogy figyelmesen, alaposan olvassák el ezeket az információkat.

Átláthatóbbá tennék az árképzést az élelmiszer-ellátási láncban

Az Európai Bizottság javaslatot terjesztett elő, amely a teljes élelmiszer-ellátási láncban átláthatóbbá tenné az árak alakulását és ezek közlésének a módját - közölte az uniós bizottság.

Csak képzett tanárok vezethetik a vándortáborozó gyerekeket

Mintegy 4000 gyermeket vezetnek majd végig az Erdei Vándortáborok útvonalain azok a pedagógusok, akik az Országos Erdészeti Egyesület és a Testnevelési Egyetem által koordinált gyalogos vándortáborvezető továbbképzésen részt vettek.

A COOP Gazdasági Csoport tavaly növelte árbevételét

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját a kereskedelmi csoport – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén szerdán.

Kétségbeesett európai gazdák - Svájcban sem jobb

Az európai gazdák körében az átlagosnál magasabb az öngyilkossági arány. Bár erről hivatalosan csak francia és svájci adatok állnak rendelkezésre, a helyzet valószínűleg a többi európai országban sem jobb - erre hívja fel a figyelmet az agrarheute.de német agrárhírportál cikke.

Made in Italy – hamisítva

Az olasz élelmiszereket egyre gyakrabban hamisítják és utánozzák az egész világon. A legnépszerűbbek a sajt, a kolbász és az olívaolaj. A hamisítás oka főleg a kereskedelmi konfliktusokhoz vezethető vissza.