Back to top

Újraindul a sertéskampány

Az elmúlt években már növekedett a sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amelyet idén a tavaszi sertéshús-kampány is tovább erősítene. A szakminisztérium, az AMC és a VHT közös programra ellensúlyozhatja az exportkiesést is.

A 2015-ös alig több mint 15 kilogrammról mára 17 kilogrammra nőtt az egy főre jutó sertéshús-fogyasztás Magyarországon, amely örvendetes fejlemény, ugyanakkor további fogyasztásösztönzésre van szükség – jelentette ki Feldman Zsolt csütörtökön Budapesten. Az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára erről a sertéshús-kampány induló sajtótájékoztatóján beszélt.

A szaktárca az Agrármarketing Centrummal (AMC) és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal (VHT) közösen indítja útjára a belföldi fogyasztásélénkítő kampányát. A program keretében nyomtatott és online sajtóban, valamint televíziókban és rádiókban igyekeznek népszerűsíteni a sertéshús fogyasztását.

Az idei tavaszi kampány szlogenje „Mi lesz ma a vacsora?”

Feldman Zsolt az eseményen elmondta: a sertéságazatnak kifejezetten kedvezőtlen volt a sertéspestis hatása, még akkor is, ha hazai házisertésben nem volt jelen a betegség. Az emiatt bevezetett exporttilalmak miatt ugyanakkor a hazai ágazat fontos, elsősorban távol-keleti piacoktól esett el. A kiesést a belső fogyasztás bővülése tudja ellensúlyozni.

Az eseményen elhangzott: a sertéshús jól beilleszthető a változatos és kiegyensúlyozott étrendbe, hiszen eszenciális zsírsavakban és vitaminokban gazdag táplálékról van szó.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Biológiai védekezés: darázzsal a foltosszárnyú muslica ellen

Több mint 200 hektáron védekeznek biológiai módszerrel a Drosophila suzukii ellen. A Verona és Vicenza közti dombvidéken több mint 150 cseresznyetermesztő fogott össze, és a Bioplanet kezdeményezésére már március végén kibocsátották a muslica természetes ellenségét, a Trichopria drosophilae fürkészdarazsat.

Miért a külföldi húst?

Matej Korpáš, az SPPK sajóosztályának a munkatársa elmondta, hogy az üzletekben minden húsnál fel kell tüntetni, hogy az állatot hol nevelték, hol vágták le és a húsát hol dolgozták fel, valamint hogy hol csomagolták. A kamara ismételten figyelmezteti a vásárlókat, hogy figyelmesen, alaposan olvassák el ezeket az információkat.

Átláthatóbbá tennék az árképzést az élelmiszer-ellátási láncban

Az Európai Bizottság javaslatot terjesztett elő, amely a teljes élelmiszer-ellátási láncban átláthatóbbá tenné az árak alakulását és ezek közlésének a módját - közölte az uniós bizottság.

Csak képzett tanárok vezethetik a vándortáborozó gyerekeket

Mintegy 4000 gyermeket vezetnek majd végig az Erdei Vándortáborok útvonalain azok a pedagógusok, akik az Országos Erdészeti Egyesület és a Testnevelési Egyetem által koordinált gyalogos vándortáborvezető továbbképzésen részt vettek.

Nőtt az agrárvállalatok hitelállománya 2018 végén

Az agrárgazdaság mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalkozásainak hitelállománya 2018. utolsó negyedévének végére az előző negyedévhez képest 0,57 százalékkal, míg az előző év azonos időszakához viszonyítva 5,07 százalékkal nőtt, 1124,9 milliárd forint volt - derült ki a kormány.hu-n közzétett jelentésből.

A COOP Gazdasági Csoport tavaly növelte árbevételét

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját a kereskedelmi csoport – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén szerdán.

A következő évtizedek sikerágazatát építik

30 éves jubileumi küldöttgyűlését rendezte meg a Holstein-fríz Tenyésztők Egyesülete. Az ünnepi rendezvény díszvendége Nagy István agrárminiszter volt, aki úgy fogalmazott, fejet hajt az ágazatban tevékenykedők elmúlt 3 évtizedben véghezvitt teljesítménye előtt.

Magyar méz és kolbász Amszterdamban

Idén 13. alkalommal szervez közösségi megjelenést az amszterdami PLMA szakkiállításon az Agrármarketing Centrum. A 2019. május 21-22-én zajló eseményen a kereskedelmi márkás termékek széles skálája tekinthető meg, külön pavilonok állnak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve az egyéb termékek gyártói számára. Az Agrármarketing Centrum standján összesen 16 kiállító jelenik meg.

A takarmányozás kihívásai - jelentős változások jönnek

„A növényi összetevők legújabb generációja a takarmányozás hatékonyságának növeléséért” címmel tartották Herceghalmon idén a Biomin Magyarország Kft. konferenciáját, melyre rangos hazai és külföldi előadók érkeztek. A megnyitón Gerhard Galsterer, a Biomin GmbH regionális igazgatója köszöntötte az egybegyűlteket.

Jobb, ha éjjel nem párologtat a szőlő

Biztató felfedezést tettek az INRA és a Montpellier SupAgro kutatói a szőlő éjszakai transzspirációjával kapcsolatban. Arra jöttek rá, hogy a szőlő éjszakai vízvesztése csökkenthető bizonyos fajták használatával. Ez a terület eddig feltáratlan volt, pedig komoly lehetőség nyílik általa arra, hogy szárazságtűrőbb szőlőfajtákat szelektáljanak.