Back to top

Internetes kihívás indult a tej és a tejtermékek népszerűsítéséért Angliában

Egy brit tejtermelő megelégelte, hogy a tejtermékek marketingje nem elég hatékony. Útjára indította a #milkpintchallenge internetes kihívást, hogy népszerűsítse a tej és a tejtermékek fogyasztását.

„Küldetés a tejért”

Andy Venables, brit tejtermelő és csapata azért indította el a Mission 4 Milk nevű kampányt, hogy segítsenek az embereknek újra felfedezni a tehéntej egészségre gyakorolt jótékony hatásait. Ennek része az internetes tejivó kihívás, a #milkpintchallenge.

A pint jelentése félliteres korsó (egy pint pontosan 0.568 liternek felel meg Angliában). Ennyit kell meginni jóízűen, készíteni róla egy videót vagy fotót, és megosztani az interneten. Barátokat és ismerősöket is ajánlott meghívni, hogy minél nagyobb legyen az összefogás a brit tejtermékekért.

Fontos a marketing?

Andy Venables állítja, nagyon fontos, hogyan reklámozzák a tejtermékeket a (cél)közönségnek, különösen a fiataloknak.

„Az elmúlt húsz évben alig változott valamit a tej csomagolása vagy márkaépítése. Közben megjelentek a piacon a növényi alapú alternatívák, például a szója- vagy mandulaital, melyek egyértelműen feltüntetik a termékcsomagoláson, milyen táplálkozási előnyökkel rendelkeznek, és még a márkamegjelenésük is vonzó.” - mondta.

„Emiatt sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a tehéntej tápanyagértéke meghaladja a növényi alapú italokét, ezért is hagyják inkább a polcon a tejes korsójukat”

- tette hozzá Andy.

Tényleg ki kell venni a tejtermékeket az étrendből?

A brit tejtermelő szerint a „mentes-mozgalmak” és a különböző étel intoleranciák, melyek különösen a fiatalabbakra jellemzőek, egyre inkább az alternatív megoldások felé terelik az embereket, és sokszor nem a megfelelő okok miatt.

„Kétségkívül vannak olyanok, akik szenvednek a tejtermékek vagy a laktóz okozta szövődményektől, de sokan csak azért fordulnak el a tejtől és tejtermékektől, mert ez most trendi, vagy egy öndiagnózis eredményeképp.

Ők nincsenek tudatában annak, milyen sok értékes tápanyagot tartalmaz a tej.

A Mission 4 Milk nevű kampányt azért indítottuk el, hogy eljuttassuk ezt az üzenetet minden korosztályhoz. Célunk, hogy hasznos információval lássuk el őket, mielőtt úgy döntenek, kiiktatják a tejtermékeket az étrendjükből.”

Mission 4 Milk

 

Mik a kockázatok?

A Chews Health ügyvezető igazgatója és gyógytornásza, Jack Chew aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy egyesek úgy térnek át a vegán étrendre, hogy nem tudják pótolni a szükséges tápanyagokat más forrásokból. Nem járnak utána az újfajta étrendnek, és ezek a drasztikus változtatások nem maradnak következmények nélkül.

Ezt tapasztalatból tudja.

Olyan emberek keresték fel, akik stressztörésben szenvednek, és a betegség mindegyiküknél egyértelműen a veganizmusra való áttéréshez, valamint a tejtermékek elhagyásához köthető.

A stressztörés vagy más néven fáradásos törés akkor következik be, ha a csontok nem bírják el a rájuk nehezedő kumulatív terheléseket.

„A vegán étrendet folytató emberek átlagosan alacsonyabb csontsűrűséggel rendelkeznek, mint a nem-vegánok. Erről a tényről sokan nem tudnak. Az internet található információ áradat azt sugallja, hogy a veganizmus fenntartása hihetetlenül egyszerű, holott nem az.” - mondta Jack.

Azt is hozzátette, hogy azok az aktív személyek, akik kivették étrendjükből a húst és a tejtermékeket, lassabban épülnek fel a sérülésekből. Ez különösen a nőknél veszélyes, akiknek egyébként is csökken a csontsűrűségük hormonális tényezők miatt.

„Ezek a problémák természetesen nem csak a vegánoknál jelentkeznek, de mégis bosszantó a tejmentes étrendet hirdető diéták népszerűsítése, melyek következmény nélküli gyors fogyást is ígérnek."

„Mi bizonyítékokon alapuló egészségügyi cég vagyunk, nem hóborton alapuló divatcég, ezért a pácienseimnek biztos, hogy a mindenevő étrendet ajánlom, és támogatom a tej fogyasztását, mert szükséges felépüléshez.” - jelentette ki a gyógytornász.

Forrás: 
fginsight.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Több mint kétmilliárdos fejlesztés a veszprémi sajtgyárban

Több mint kétmilliárd forint értékű fejlesztést hajt végre veszprémi üzemében a Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. - közölte a társaság az MTI-vel.

Tejporgyár épülhet Hajdúnánáson

Kínai forrásból felépülő tejporgyár lehet az első konkrét eredménye annak a stratégiai együttműködési megállapodásnak, amelyet szerdán írt alá a Debreceni Egyetem (DE) rektora és a Morgan Star Group elnöke.

Rosszul áll a tőzsdén a vegán húspogácsát gyártó vállalat

A JP Morgan leminősítette a vegán húspogácsákat gyártó Beyond Meat vállalatot, miután a cég részvényei már 600 százalékot erősödtek a májusi tőzsdére vonulás (IPO) óta, a kezdeti 25 dollárról.

Esőjelző tehéncsorda – jobb mint a barométer?

A tehenek tényleg előre érzik a közelgő esőt? Vajon ezért fekszik le egy egész csorda? Mennyire igaz, ha igaz egyáltalán, és miért teszik ezt a tehenek?

A szívünk látja kárát, ha nem fogyasztunk elég gyümölcsöt és zöldséget

Évente milliók halálát okozhatják a világon olyan szív- és érrendszeri betegségek, amelyek hátterében a zöldségek és gyümölcsök nem elengedő bevitele állhat.

Drága lesz az avokádó

Évenként akár hárommilliárd dollárral is többet fizethetnek az amerikai fogyasztók az avokádóért, a paradicsomért, a mangóért és több más zöldségért, gyümölcsért, ha elnökük, Donald Trump valóra váltja a bejelentett vámemelési elképzelését Mexikóval szemben, figyelmeztet az Amerikai Frisstermék Szövetség.

Ismeri a feketekömény hatását?

A feketekömény olajat a fáraók aranyának is nevezik. Az egyiptomiak nagy becsben tartották az apró fekete magvakat, vele kapcsolatos élményüket a papirusztekercseikben is megörökítették. Manapság az allergia hatékony ellenszerének tartják.

Farkas Sándor: a tejtermelés a magyar mezőgazdaság egyik húzóágazata

Az idei évben a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács június 6-án a MOM Sportközpontban tartotta meg a Tej Világnapját, ahol a tej és a tejtermékek jelentőségére hívták fel a figyelmet, emellett az általános iskolás diákoknak a Terméktanács által meghirdetett „Van itthon tej” című rajzpályázat eredményhirdetésére is sor került.

Megkezdődött „áttelelő” vöröshagyma betakarítása

Országszerte megkezdődött a júniustól jellemzően augusztusig termő „áttelelő” vöröshagyma betakarítása. Már januárban elfogyott a tavalyi magyar hagyma, a következő hónapokban a hazai áru újra megjelenik a piacokon, üzletekben.

Arculatváltáson esik át Magyarország legnagyobb boros franchise-hálózata

A Borhálónál most bevezetett fiatalos arculata a kötelező dizájnfrissítésen túl a márka nyitottságát, rugalmasságát, vevőközeliségét jeleníti meg. A cég exkluzívan készített és forgalmazott borokkal erősít a prémiumszegmensben. Az alternatív kiszerelések megmaradnak, ma a Borháló tartja Magyarország legnagyobb magnumválasztékát.