0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 28.

Internetes kihívás indult a tej és a tejtermékek népszerűsítéséért Angliában

Egy brit tejtermelő megelégelte, hogy a tejtermékek marketingje nem elég hatékony. Útjára indította a #milkpintchallenge internetes kihívást, hogy népszerűsítse a tej és a tejtermékek fogyasztását.

„Küldetés a tejért”

Andy Venables, brit tejtermelő és csapata azért indította el a Mission 4 Milk nevű kampányt, hogy segítsenek az embereknek újra felfedezni a tehéntej egészségre gyakorolt jótékony hatásait. Ennek része az internetes tejivó kihívás, a #milkpintchallenge.

A pint jelentése félliteres korsó (egy pint pontosan 0.568 liternek felel meg Angliában). Ennyit kell meginni jóízűen, készíteni róla egy videót vagy fotót, és megosztani az interneten. Barátokat és ismerősöket is ajánlott meghívni, hogy minél nagyobb legyen az összefogás a brit tejtermékekért.

Fontos a marketing?

Andy Venables állítja, nagyon fontos, hogyan reklámozzák a tejtermékeket a (cél)közönségnek, különösen a fiataloknak.

„Az elmúlt húsz évben alig változott valamit a tej csomagolása vagy márkaépítése. Közben megjelentek a piacon a növényi alapú alternatívák, például a szója- vagy mandulaital, melyek egyértelműen feltüntetik a termékcsomagoláson, milyen táplálkozási előnyökkel rendelkeznek, és még a márkamegjelenésük is vonzó.” – mondta.

„Emiatt sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a tehéntej tápanyagértéke meghaladja a növényi alapú italokét, ezért is hagyják inkább a polcon a tejes korsójukat”

– tette hozzá Andy.

Tényleg ki kell venni a tejtermékeket az étrendből?

A brit tejtermelő szerint a „mentes-mozgalmak” és a különböző étel intoleranciák, melyek különösen a fiatalabbakra jellemzőek, egyre inkább az alternatív megoldások felé terelik az embereket, és sokszor nem a megfelelő okok miatt.

„Kétségkívül vannak olyanok, akik szenvednek a tejtermékek vagy a laktóz okozta szövődményektől, de sokan csak azért fordulnak el a tejtől és tejtermékektől, mert ez most trendi, vagy egy öndiagnózis eredményeképp.

Ők nincsenek tudatában annak, milyen sok értékes tápanyagot tartalmaz a tej.

A Mission 4 Milk nevű kampányt azért indítottuk el, hogy eljuttassuk ezt az üzenetet minden korosztályhoz. Célunk, hogy hasznos információval lássuk el őket, mielőtt úgy döntenek, kiiktatják a tejtermékeket az étrendjükből.”

youtube://v/7ab2FAqhQPk

 

Mik a kockázatok?

A Chews Health ügyvezető igazgatója és gyógytornásza, Jack Chew aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy egyesek úgy térnek át a vegán étrendre, hogy nem tudják pótolni a szükséges tápanyagokat más forrásokból. Nem járnak utána az újfajta étrendnek, és ezek a drasztikus változtatások nem maradnak következmények nélkül.

Ezt tapasztalatból tudja.

Olyan emberek keresték fel, akik stressztörésben szenvednek, és a betegség mindegyiküknél egyértelműen a veganizmusra való áttéréshez, valamint a tejtermékek elhagyásához köthető.

A stressztörés vagy más néven fáradásos törés akkor következik be, ha a csontok nem bírják el a rájuk nehezedő kumulatív terheléseket.

„A vegán étrendet folytató emberek átlagosan alacsonyabb csontsűrűséggel rendelkeznek, mint a nem-vegánok. Erről a tényről sokan nem tudnak. Az internet található információ áradat azt sugallja, hogy a veganizmus fenntartása hihetetlenül egyszerű, holott nem az.” – mondta Jack.

Azt is hozzátette, hogy azok az aktív személyek, akik kivették étrendjükből a húst és a tejtermékeket, lassabban épülnek fel a sérülésekből. Ez különösen a nőknél veszélyes, akiknek egyébként is csökken a csontsűrűségük hormonális tényezők miatt.

„Ezek a problémák természetesen nem csak a vegánoknál jelentkeznek, de mégis bosszantó a tejmentes étrendet hirdető diéták népszerűsítése, melyek következmény nélküli gyors fogyást is ígérnek.”

„Mi bizonyítékokon alapuló egészségügyi cég vagyunk, nem hóborton alapuló divatcég, ezért a pácienseimnek biztos, hogy a mindenevő étrendet ajánlom, és támogatom a tej fogyasztását, mert szükséges felépüléshez.” – jelentette ki a gyógytornász.

Forrás: fginsight.com