Back to top

Terjed az Uber a szállítmányozásban

Két évvel ezelőtt vezették be az Amerikai Egyesült Államokban az Uber Freight szolgáltatást a közúti szállítmányozás problémáinak megoldására, új lehetőséget teremtve a teljes logisztikai rendszer számára. Most Európát szeretné bevenni a cég, és Hollandiából indul hódító útjára a szolgáltatás a következő hetekben.

Az Uber Freight átlátható, gördülékeny, költséghatékony rendszert kínál a fuvarozóknak
Az Uber Freight átlátható, gördülékeny, költséghatékony rendszert kínál a fuvarozóknak
Az applikáción keresztül összeköttetésben vannak a kisebb-nagyobb szállítmányozási vállalatok, a megrendelők egy gombnyomásra lefoglalhatják és kifizethetik a számukra megfelelő szállítójárművet, és valós időben követhetik nyomon rakományuk útvonalát.

A fuvarozók számára pedig könnyebb és a gyorsabb az előzetes árképzés és a pénzüket is gyorsabban megkapják.

Az Uber Freight az amerikai sikerek után most Európát szeretné bevenni, és honnan máshonnan, mint Hollandiából indul hódító útjára a következő hetekben. A cég közleménye szerint az logisztikai és szállítmányozási iparág az európai gazdaság gerincét adja.

A szárazföldi áruszállítás 400 milliárd dolláros piac Európában, Kína és az USA után a harmadik legnagyobb, ide szeretne most belépni kifinomult eszközrendszerével az Uber.

Ugyanakkor nagyon szétaprózott ágazat. Európában, de a világon másutt is a szállítmányozó cégek 85 százaléka kis és közepes méretű vállalkozás. Alacsony technológiai színvonalon működnek, nehezen tudnak összedolgozni a nagyobb cégekkel. Sokszor több órát, sőt napot vesz igénybe egy-egy fuvar leszervezése, az adminisztráció, nehéz megfelelő fuvarozót találni. A tehergépjárművek az úton töltött idő 21 százalékában üresen közlekednek, ami pénz- és üzemanyag-pazarlás. Mindezek a nehézségek a költségeket is megnövelik, ami aztán az áruk árában jelenik meg.

Az Uber Freight átlátható, gördülékeny, költséghatékony rendszert kínál az európai fuvarozóknak is, és megoldást ígér az ágazat legnagyobb problémájára, a sofőrhiányra, a betarthatatlan vezetési időre is.
Forrás: 
container-news.com/magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Kedvezett az időjárás a kajszinak

Akár 12 százalékkal több kajszibarackot szüretelhetnek a legfrissebb előrejelzések szerint a termesztők Európában, a 2013 és 2017 közötti átlagnál pedig 19 százalékkal lehet több a termés – olvasható a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács összefoglalójában.

A kukorica vitalitási teszt módjai

Közép-Európa néhány északabbra fekvő térségében május elején a hőmérséklet -4 C fok alá süllyedt. A gazdák a közösségi oldalakon cserélnek képet a különböző mértékben károsodott kukoricájukról. Egymást kérdezik, hogy ilyen esetben a kukorica képes-e regenerálódni?

Harc a növényvédő szer hatóanyagokért?

Az unióban sorra tiltanak be növényvédő szer hatóanyagokat, sokszor alternatíva nélkül. Miért lettek az utóbbi időben ellenségek a növényvédőszerek, miért a gyártókat büntetik, miközben sokszor csak helytelen használat okozza a bajokat? Ezekre a kérdésekre is kereste választ A HaszonAgrár által szervezett Fókuszban: a közös agrárpolitika rendezvény növényvédelmi szekciója.

Az EU vámot vet ki az amerikai traktorokra és a ketchupra?

Az Európai Bizottság elkészítette azoknak amerikai termékeknek a listáját, amelyekre vámtarifákat kíván bevezetni. Ez a Brüsszel és Washington közötti kereskedelmi vita része, amely az Airbus és a Boeing vállalatok támogatásával kapcsolatos konfliktussal kezdődött.

Hitelcsomag a mezőgazdaság és a biomassza-alapú gazdaság finanszírozására

Az Európai Beruházási Bank (EBB) és más piaci bankok összesen mintegy 2 milliárd eurós hitelcsomagot indítanak a mezőgazdaság és a biomassza-alapú gazdaság finanszírozására.

Visszatértek a farkasok Hollandiába. Mit tehetnek a gazdák?

Ökológusok bebizonyították, hogy nem pusztán Németországból átkóborló példányokról van szó. 140 év után visszatértek a farkasok Hollandiába. A gazdák féltik az állataikat.

Jelentős áremelés jöhet a fuvarozóknál

A mikro- és kisvállalkozások után már a közepes és a nagyvállalatok is bajban vannak az önköltséget sem fedező alacsony fuvardíjak miatt – mondta az InfoRádiónak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára. Karmos Gábor hozzátette: ezért két számjegyű, körülbelül 10-20 százalékos fuvardíj emelésre lenne szükség.

Villamossal szállíthatják házhoz az élelmiszert?

Az úgynevezett „utolsó mérföldek” mindenkinek feladják a leckét, aki házhoz szállítással foglalkozik. Frankfurtban ígéretes megoldásnak tűnik a villamosközlekedés bevonása a kiszállításba azzal együtt is, hogy pusztán a kötött pályára nem lehet alapozni.

Nagy üzlet a feketególya-tenyésztés

A fekete gólya fenséges megjelenésével sokakat elkápráztat, nem véletlen tehát, hogy díszmadárként is megállja helyét. S mivel az utóbbi években gomba módra szaporodnak Földünkön a madárparkok, nem meglepő, hogy az irántuk való kereslet is jelentősen nőtt. Elsősorban Délkelet-Ázsia dinamikusan fejlődő országai a vásárlók, ott, ahol jelentős a turizmus.

Rekordszinten az európai almakészlet

Idén március elején 12 éve nem tapasztalt mennyiségű almakészlet volt még az európai tárolókban. Az Alma és Körte Világszövetség (WAPA) adatai szerint március elsején közel 3,1 millió tonna alma vár értékesítésre. Ez több mint másfélszer annyi, mint egy évvel korábban ugyanebben az időpontban, amikor csaknem 1,8 millió tonna alma maradt az európai termelők tárolóiban.