Back to top

Februárban többet vásároltunk

Februárban a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 8,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A forgalom növekedése jelentősen felgyorsult a januári 5,4 százalékos ütemről - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Februárban mindhárom fontosabb bolttípus forgalma megélénkült. A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben 10,8 százalékkal nőtt a naptárhatástól megtisztított értékesítés volumene az előző havi 6,4 százalékot követően.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,8 százalékkal nőtt a forgalom a januári 3,9 százalék után.

Az üzemanyag-kiskereskedelemben 7,2 százalékosról 13,8 százalékra gyorsult a forgalom növekedése. A februári kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 820,6 milliárd forint volt, ami értékben 11,2 százalékos éves emelkedést jelez, de 1,3 százalékkal kevesebb a január havinál.

Az év első két hónapjában 6,9 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a múlt év azonos időszakához viszonyítva, ami több, mint a tavalyi egész éves 6,6 százalékos növekedés volt.

Idén februárban az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 17,1 százalékkal, a textil-, ruházati és lábbeli üzletekben 13,6 százalékkal, a bútor és műszakicikk boltokban 10,7 százalékkal nőtt a naptárhatástól megtisztított forgalom volumene éves összevetésben. A számítástechnikai és egyéb iparcikkeket árusító kereskedésekben 8,0 százalékkal, az illatszertárakban 8,2 százalékkal, a patikákban 2,7 százalékkal volt nagyobb forgalom idén februárban, mint egy éve. A könyvet, újságot, papírárut értékesítő üzletekben fél éve csökken a forgalom, februárban 5,0 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben az élelmiszer-kiskereskedelem 77 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2 százalékkal nőtt, ám a gyorsulást az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek hozták, ahol 3,4 százalékkal emelkedett a forgalom az előző havi 0,7 százalékos csökkenést követően.

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,0 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 20,3 százalékkal emelkedett tavaly februárhoz viszonyítva, a használtcikkek eladása 9,7 százalékkal nőtt.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 13,8 százalékkal növekedtek.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 820,6 milliárd forint volt, ami értékben 11,2 százalékos éves emelkedést jelez, de 1,3 százalékkal kevesebb a január havinál.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Magyar méz és kolbász Amszterdamban

Idén 13. alkalommal szervez közösségi megjelenést az amszterdami PLMA szakkiállításon az Agrármarketing Centrum. A 2019. május 21-22-én zajló eseményen a kereskedelmi márkás termékek széles skálája tekinthető meg, külön pavilonok állnak rendelkezésre az élelmiszergyártók, illetve az egyéb termékek gyártói számára. Az Agrármarketing Centrum standján összesen 16 kiállító jelenik meg.

Jelentősen drágulhat a tojás

Nem árulnának ketreces tyúktartásból származó tojást a nemzetközi kiskereskedelmi láncok néhány év múlva, amivel veszélybe sodornák a közép-európai, ezen belül is a kilencven százalékban ketreces tartást alkalmazó hazai tojáságazatot - mondta a Magyar Nemzetnek Pákozd Gergely, a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének alelnöke.

Bírságot kapott a Husqvarna Magyarország Kft. jogsértő ármeghatározás miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 111 millió forintra bírságolta a Husqvarna Magyarország Kft.-t, mert a cég és egyes forgalmazói jogsértő módon határozták meg a Husqvarna, a Gardena és a McCulloch márkájú kertészeti termékek internetes továbbeladási árait - közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.

Büntetni fogják a kettős minőségű élelmiszerek árusítását Csehországban

A cseh kormány hétfői ülésén jóváhagyta az élelmiszertörvény módosítását, miszerint ezentúl tilos lesz az azonos csomagolású, de eltérő minőségű élelmiszerek árusítása Csehországban – közölte a cseh kormányhivatal hétfőn a Twitteren.

Újabb áfacsökkentésre készül Románia

A román kormány úgy döntött, hogy támogatja az egészséges és hazai hagyományos ételek fogyasztását, ezért azok áfáját 9-ről 5 százalékra mérsékli. A cél az, hogy 5-6 éven belül a „Made in Romania” feliratú termékek fogyasztása általános és mindennapos legyen.

A baromfiágazat költött a legtöbbet beruházásra tavaly

Csaknem 168 milliárd forint értékű beruházást hajtottak végre a 19 munkavállalónál többet foglalkoztató élelmiszeripari cégek tavaly - közölte az előzetes adatokat az Agrárgazdasági Kutató Intézet. A legtöbb, 30 milliárd forintot meghaladó beruházás a baromfifeldolgozó ágazatban volt.

Egy farm, ami tisztítja a tengert

Szokatlan gazdaságot vezet egy amerikai anyuka: tengeri moszatot, kagylókat és osztrigát nevel, melyek nemcsak fenntartható élelmiszert szolgáltatnak, hanem hozzájárulnak a szennyezett vizek tisztulásához is.

A becsületes kereskedelem 1,6 milliárd eurót ér Németországban

A Fairtrade teremékek forgalma Németországban az elmúlt évben 22 százalékkal nőtt átlépve az 1,6 milliárd eurós határt.

A hideg krumpli az új csodaszer?

Tudta, hogy egyes felmelegített ételek egészségesebbek, mint a frissek? Ilyen a krumpli, a rizs, a tészta, és a hüvelyesek. Ennek oka egyfajta keményítőben rejlik.

A vállalkozások több mint negyede mezőgazdasági cég

A magyarországi vállalkozások 27 százaléka a mezőgazdaságban tevékenykedett 2018-ban - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) regisztrált gazdasági szervezeteket összegző adataiból.