A sofőrök kiküldetésének, és a pihenőidejének módosításáról határozott az Európai Parlament képviselői. Emellett és az ún. „kabotázsról” , – azaz amikor a külföldi fuvart követően a fuvarozó a visszaúton a külföldi országban helyi fuvarokat teljesítésére vonatkozó szabályok jobb betartatásáról – alakítottak ki véleményt, amelyet a Parlament tárgyalódelegációja beterjeszt a szakminisztereket tömörítő Tanáccsal folytatott intézményközi egyeztetés során.
A Parlament a szabályt megszegő fuvarozók egyszerűbb kiszűrése érdekében a kabotázs keretében elvégzett fuvarokra jelenleg érvényes számszerű korlátot három napos időkorláttal szeretné felváltani, és kötelezővé tenné a határátlépés rögzítését a jármű tachográfjában. Azt javasolják, hogy a rendszerszerű kabotázs elkerülése érdekében kamionoknak 60 órát saját országukban kelljen tölteni, mielőtt újabb kabotázsra indulnak.
A sofőrök kiküldetésére vonatkozó uniós szabályok a rendkívül mobil szállítmányozási ágazatban is egyértelműsítik a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályokat.
A képviselők a sofőrök munkájának megkönnyítése és a közúti ellenőrzések ritkítása céljából digitális technológiák alkalmazását sürgetik. A Parlament szerint a vizsgálatokat és ellenőrzéseket a nagy kockázatot jelentő vállalkozásokra kell összpontosítani, csökkentve a törvénytisztelő cégekre nehezedő adminisztratív nyomást.
A képviselők emellett olyan változásokat is elfogadtak, amelyek javítanák a sofőrök pihenési körülményeit. A különösen hosszú fuvarok visszaszorítása érdekében a vállalatoknak úgy kell összeállítaniuk a menetrendeket, hogy a sofőrök rendszeresen, de legalább négyhetente otthon tölthessék el a heti pihenőt. A heti pihenőt pedig a kamionon kívül kell eltölteni.