Back to top

Nincs mese: drágább lesz a hús

Elkerülhetetlen a húsárak drágulása a közeljövőben, miután a sertés mint alapanyag is lényegesen drágult, nőttek a munkabérek és drágább lett az energia, valamint a csomagolóanyag is – jelentette ki a Hússzövetség elnöke. Éder Tamás azonban versenyjogi okokból nem kívánt nyilatkozni az áremelés mértékéről.

Jelentős áremelési kényszer jelentkezik a hazai húsfeldolgozóknál, amelyet minden bizonnyal a következő hetek ártárgyalásain fognak érvényesíteni – jelentette ki Éder Tamás kedden Budapesten a Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) által megrendezett hagyományos húsvét előtti sajtókonferencián.

A Hússzövetség elnöke hozzátette: tudja, hogy sem a kereskedelem, sem pedig a fogyasztók körében nem népszerű ilyet mondani, de több objektív ok miatt is indokolt, hogy a hús és a húskészítmények ára növekedjen.

A szakember kifejtette: a kínai sertéspestis miatt az ottani állomány jelentős zsugorodáson megy keresztül. A kínai állomány ritkításáról nincsenek pontos adatok, de annyi valószínűnek tűnik, hogy globális mértékben is jelentős állománykivágásról van szó. Mindezek miatt az egyébként a világ legnagyobb sertéshús-vásárlójának számító Kína a világ minden tájáról nagy mennyiségben szipkázza el a húst. Mindez olyan anomáliákhoz vezetett, hogy a közelmúltban német szereplők akartak Magyarországon sertéshúst venni – miközben hazánk hosszú évek óta nagy mennyiségben vesz húst a németektől és más uniós országoktól.

A szűkösség felfelé viszi az árakat, vagyis a feldolgozók eleve magasabb alapanyag-költségekkel kénytelenek számolni. Erre rakódik továbbá a mintegy 10 százalékkal megnövekedett bérköltség, valamint az egyre dráguló energia- és csomagolóanyag-költség is.

Mindezen okok miatt elkerülhetetlen, hogy a húsipar emelje átadási árait, amely nyilván a fogyasztói árakban is érezhető lesz majd.

Éder Tamás a Hússzövetség elnökeként elhárította a válaszadást arra az újságírói kérdésre, hogy milyen mértékű lehet az áremelkedés. Ennek oka, hogy a Hússzövetség több céget tömörítő szakmai szervezet, amelynek képviseletében konkrét áremelkedési mértéket mondani versenyjogi szabályokba ütközne, és felvetné a kartell gyanúját. Az érintett vállalatoknak maguknak kell meghozniuk azt a döntést, hogy mennyivel emelik áraikat, és milyen összegekről tárgyalnak a kereskedelmi partnereikkel. Az elnök mind a kereskedelmi szereplőktől, mind pedig a fogyasztóktól megértést és empátiát kért.

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Baromfi Világnap: május 10-e a baromfis szakma ünnepe

Magyar kezdeményezésre május 10-én ünnepli a baromfis szakma a Baromfi Világnapot. Az esemény célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a baromfiágazati szereplőkre, akik egyre fontosabb szerepet töltenek be a világ élelmiszer-ellátásában.

Sajtkészítők versengtek Béren

Hagyományteremtő céllal rendezték meg az 1. Nógrád Megyei Sajtvásárt és Sajtversenyt Béren. A versenyre több mint harminc megyei és környékbeli sajtkészítő nevezett, összesen 80 termékkel.

Válaszd a természetet, válaszd a kartont!

A Tetra Pak, az élelmiszer-feldolgozás és -csomagolás egyik vezető vállalata "Válaszd a természetet, válaszd a kartont!" elnevezéssel indított kampányt, amelynek célja, hogy klímasemleges, teljes egészében megújuló vagy újrahasznosított anyagokból készült csomagolásokat hozzon létre.

Oroszország a hajdinaexport korlátozását fontolgatja

Oroszország azt fontolgatja, hogy egy ideig korlátozza a hajdina exportját annak érdekében, hogy stabilan tudja tartani a hazai árakat – közölte az orosz mezőgazdasági minisztérium.

Fiatalok szemléletmódja lehet a vállalatok jövője

Az alma materből kikerülő frissdiplomások agráriumban való elhelyezkedése nem kis kihívás elé állítják a fiatalokat. A cégek többsége elvárja a több éves szakmai tapasztalatot és idegennyelv-ismeretet, ugyanakkor a mai világ megköveteli az ifjúság új szemlélet- és gondolkodásmódját, amit a vállalatok a piaci versenyképességben tudnának kamatoztatni.

Magyar esélyek a növekvő kóser piacon

Magyarország egyik legsikeresebb külgazdasági területe évek óta az élelmiszeripari export, amelynek növelése a magyar kormányzat kiemelt célja. Ennek jegyében szervezett online fórumot a Tel-Avivi Magyar Nagykövetség. Az esemény zárszavát Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára mondta.

Magyarországra került a 300 ezredik SULKY műtrágyaszóró

Az AXIÁL Kft. forgalmazhatta a SULKY 300 ezredik műtrágyaszóróját. Az XT 130 ECONOV-ot Umenhoffer Péter marketingigazgató adta át Bodorics Pálnak, a Répcevölgye 2001 Kft. ügyvezető igazgatójának.

Sikeres kampányok a pandémia idején: aranyat és ezüstöt is elhozott a Magyar Termék a 2020-as promócióversenyről

A Magyar Termék Nonprofit Kft. két 2020-as kampánya is díjat nyert „Az év legsikeresebb promóciója 2020" pályázaton.

COVID-19: eljött a 6 hozzávalóból készült receptek ideje

Leáldozott az ételbloggereknek? Ágazati szakértők szerint a nemzetközi baromfiiparnak a hús mellé egyszerű, könnyen és gyorsan elkészíthető recepteket is célszerű kínálniuk – adja hírül a wattagnet.com. A koronavírus járvány idején ugyanis a közösségi médiát elárasztották a 60 másodpercbe sűrített húsétel-receptek – ez pedig hosszú távra megváltoztatta a főzési szokásokat is.

A Nagykunsági szilvapálinka uniós oltalmat kapott

Az Európai Bizottság május 3-ai döntésével a „Nagykunsági szilvapálinka” védett elnevezés lett az Európai Unióba.