Utolsó mérföldeknek szokás nevezni a kiszállításnak azt a szakaszát, ami közvetlenül az ügyfél házáig vezető utat jelenti, és többnyire elég gazdaságtalan, mivel
A Hermes nevű logisztikai cég azt vizsgálja Frankfurtban, hogy
és az első tapasztalatok pozitívak – számol be róla a fruchthandel.de.
„Természetesen nem lehet minden helyzetben a kötött pályás közlekedésre alapozni, de nem is ez a cél, hanem praktikusan mixelni a fenntartható városi közlekedési megoldásokat” – hangsúlyozta a projektben részt vevő Ralf Bogdanski professzor, a nürnbergi műszaki főiskola logisztikaszakértője. A frankfurti tömegközlekedési vállalat pedig partnert a projektben a kísérleti jelleggel áruszállításra is befogott villamosokat illetően.
Jelenleg a villamosok és az e-kerékpárok megfelelő kombinálásához végeznek számításokat és kísérleteket:
Egyrészt azt vizsgálják, hogy gazdaságos-e ez a megoldás, másrészt, hogy megbízható-e a villamos ilyen szempontból, harmadrészt pedig összehasonlítják a két típusú e-kerékpárt, melyik hatékonyabb. Végső soron pedig persze az is kérdés, hogy érdemes-e ebben gondolkozni, vagy maradjunk az elektromos autóknál – foglalta össze Marco Seibert, a Hermes logisztikai cég szakértője.