Back to top

Motorcsónak világrekord kombájnmotorral

Fabio Buzzi, a lombardiai comói tavon sebességi világrekor­dot állított fel egy betakarítógépekben és gabonakombájnokban használatos FPT Cursor 16 típusú dízelmotorral meghajtott motorcsónakkal.

Még a múlt évben Fabio Buzzi, a lombardiai comói tavon sebességi világrekor­dot állított fel egy a Case IH AF betakarítógépekben és a New Holland CR gabonakombájnokban, valamint az FR magajáró szecskázókban is használatos FPT Cursor 16 típusú, 16 literes, hathengeres CR dízelmotorral meghajtott motorcsónakkal.

A betakarítógépekben 500–800 LE közötti teljesítménnyel üzemelő motort a versenyző csapata, a Buzzi-team, 1700 LE-re tuningolta fel, amely a sebességi rekordkísérletek során 277,5 km/h maximális sebességgel röpítette a versenyző motorcsónakját.

Jelenleg ez a dízelmotorral meghajtott motorcsónak sebességi világrekordja.

Forrás: 
Magyar Mezőgazdaság
Ezt a cikkünket és a témában további cikkeket a Magyar Mezőgazdaság 2019/17 számában olvashat.

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jövőre változik a drónokra vonatkozó szabályozás

Megváltoztak a drónok használatára vonatkozó szabályozások, amelyek jövő év július 1-jétől lépnek érvénybe.

Munkacsoport a helyspecifikus gazdálkodásért

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarán (NAK) belül megalakult a Digitálisinformáció-szolgáltatók és technológiai fejlesztők, innováció munkacsoport. A grémium az idehaza helyspecifikus gazdálkodást választók számára kíván minőségi támogatást nyújtani a NAK segítségével.

Swarm: a mezőgazdasági gépesítés jövője?

Háromszáz iparági szakértő vett részt a Német Mezőgazdasági Társaság (DLG) fórumán, ahol a fő téma a traktorok jövője, illetve a jövő traktorai volt. Általánosnak látszik a vélekedés, hogy a gumikerekekkel szerelt erőgépek elérték ésszerű határaikat, és a jövőben a rajokban – angolul swarm – együttműködő, autonóm működésre képes gépek meghatározó szerepet játszhatnak a szántóföldi munkákban.

Fagyvédelem légkeveréssel

A globális klímaváltozás hatására gyakoribbak a különböző időjárási szélsőségek, amelyek a gyümölcstermesztésben is erőteljesen éreztetik hatásukat. A legnagyobb pusztítást a tavaszi fagyok okozzák, amelyek ellen csak korlátozottan lehet védekezni. Olyan új fagyvédelmi technológiát mutatunk be, amelyről még nincsenek hazai tapasztalatok, működéséről, hatékonyságáról külföldi szaklapokból tájékozódhattunk.

Emlékezetes lesz az idei szezon Mezőhegyesen

Az idei termelési év rendkívül hosszú aszálya, majd a rég látott mennyiségű csapadékot hozó hetek igencsak feladták a leckét a mezőhegyesi ménesbirtok növénytermesztési ágazatának. Tapasztalataikról és a kilátásokról Isaszegi Norbert, a Nemzeti Ménesbirtok és Tangazdaság Zrt. termelési vezérigazgató-helyettese beszélt lapunknak.

Univerzális orosz robottraktor

Az oroszok bemutatták az első hazai gyártású vezető nélküli robottraktorukat. Az univerzális vezérlőrendszer bármilyen kombájnba, vagy traktorba beépíthető.

Amikor a traktor elromlik… A szerződésszegés következményei

Mit tehetünk, ha traktorunk elromlik, és a javítással megbízott szakember vagy cég nem hárította el a hibát? Korábban már foglalkoztunk a Polgári Törvény­könyvnek a szerződésszegéssel kapcsolatos szabályaival, de az érkező olvasói levelek alapján úgy gondoljuk, ez örökzöld téma, amit nem árt néha feleleveníteni.

Innovatív mezőgazdaság – A KITE Zrt. sorozata, I. rész

Mosonmagyaróvár csodálatos kis városában él és dolgozik dr. Milics Gábor egyetemi docens. Az egyebek mellett a Magyarországi Precíziós Gazdálkodási Egyesület alapító elnökét a digitális agrárium jelenlegi helyzetéről kérdeztük.

Új lengyel bálaszállító pótkocsik uniós engedéllyel

Új bálaszállító mezőgazdasági pótkocsi gyártását kezdték meg Lengyelországban, a gyártó cég megszerezte az Európai Uniós forgalmazási engedélyt, így bármelyik uniós országban használhatók a pótkocsik.

Amit a vadgázolásról tudni érdemes

Sajnálatos, de fennáll a veszélye a vad és a gépjármű találkozásának autópályán, autóúton vagy közúton egyaránt. Nappal kevésbé, éjszaka viszont, mikor a vad aktívabbá válik, bármikor bekövetkezhet a szerencsétlenség. Az esetek többségében a gépjárművezetőnek esélyese sincs elkerülni az ütközést, a vad olyan hirtelen és váratlanul ugrik ki az útra a semmiből, hogy nincs lehetőség lereagálni azt.