Back to top

A Starbucks napelem parkokba invesztál

A világ egyik leghíresebb kávézója, a Starbucks zöld energiába fektet be. A multicég, a Cypress Creek vállalattal közösen létrehozott napelem parkok segítségével háromszázhatvan kávézóját látja majd el energiával Texasban.

A Starbucks kávézó multinacionális vállalat a napokban bejelentette, hogy a Cypress Creek megújuló energiaforrásokkal foglalkozó céggel együttműködve két napelem parkot is létrehoznak, amelyek a Starbucks háromszázhatvan kávézóját látják el energiával Houston, Dallas, Forth Worth, Plano, és Arlington területén.

Rebecca Zimmer, a Starbucks globális környezeti hatásokért felelős vezetője közleményében elmondta, hogy a Starbucks-nál büszkék a harminc éves múltra visszatekintő környezetvédelemben betöltött vezető szerepünkre.

"Hosszú távú elköteleződésünk a megújuló energia felé, a zöldebb kiskereskedelem kezdeményezésünket támogatja és a fenntartható kávé iránti törekvésünket demonstrálja."

- mondta Rebecca Zimmer. A Cypress Creek tulajdonában lévő, jelenleg naprakészen működő két solar farmot Texas államban, Wharton és Blossom városában állították fel. Ezen felül, a cég még további hat másik Cypress Creek naperőműbe készül beruházni. Korábban a Starbucks már részt vett egy hasonló üzleti fejlesztésben a U.S. Bancorp Community Development Corporation (USBCD) vállalatával, melynek keretében a franchise Észak-Karolinabán lévő üzleteit látja el energiával.

"A Starbucks egyedülálló megközelítést alkalmaz- magyarázta Chris Roetheli, az USBCDC üzleti fejlesztési tisztviselője. "A napenergia-gazdaságokba történő beruházásokat regionálisan végzi, annak érdekében, hogy az adott térségben lévő üzleteit energiával tudja ellátni." Chris Rothelli hozzátette:

"Ez egy új koncepció, amelyet lehet más vállalatok is alkalmaznak majd a jövőben. Egy érdekes üzleti modell, amely lehetőséget ad a cég számára, hogy a befektetésük hatásairól közvetlenül értesüljenek."

A Starbucks, a bejelentéssel fel akarja hívni ügyfelei figyelmét arra, hogy a cég tulajdonában lévő üzletek az EPS zöld energia partneri kapcsolatnak megfelelően, a kiskereskedelmi ágazat első számú vásárlója a megújuló energiaforrásoknak.

Forrás: 
foodandwine.com

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Emelkedő marhahúskereslet

A világ marhahústermelése az utóbbi időszakban évi 64–66 millió tonna között alakult. A baromfiágazatokat sújtó madárinfluenza és a sertésállományokat tizedelő afrikai sertéspestis betegségek következtében emelkedett a marhahús iránti kereslet.

Új szuperpark Bécsben

Új közparkkal bővül az okosvárosnak is nevezett ultramodern bécsi városrész, Aspern Seestadt. Az északkeleti Am Seebogen kerületben épülő Elinor Ostrom park, mely nevét az első nőként közgazdasági Nobel-emlékdíjban részesülő amerikai politológusról kapta, előreláthatólag 2021-re épül meg.

Tulkok a Hortobágyon - Marhák vadon (2. Rész)

A Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság az utóbbi évtizedekben világ­viszonylatban is kiemelkedő eredményeket ért el az úgynevezett rekonstruált őstulok tenyésztésében. A kutatási eredményeket a park munkatársai örömmel osztották meg velünk, bízva abban, hogy olvasóink is szeretnék jobban megismerni ennek a fajtának érdekes történetét.

Jaj a zengőlegyeknek!

A szürke légykapó egész Európában fészkelő madár, hazánkban is széltében elterjedt, bár állománya az utóbbi évtizedekben megfogyott, jelenleg a becslések szerint Magyarországon nagyságrendileg 50 ezer pár költ. Korábban például rendszeresen láttam a badacsonyi vasút­állomásnál, Budapesten a Múzeumkertben, ahol frissen kirepült fiatalokat is megfigyeltem.

Ritka videón egy újszülött gímszarvas borjú első lépései

Ritkán látható, különleges videó örökítette meg egy nemrég született gímszarvas borjú első lépéseit és lábra állását a Budakeszi Vadasparkban. A felvételen az anya és a kis borjú első közös, meghitt pillanatai is láthatók.

Számos programot és élményt kínálnak az ökoturisztikai bemutatóhelyek a pünkösdi hétvégén

A járvány miatt bevezetett korlátozások enyhítésével ismét megnyithat az ökoturisztikai bemutatóhelyek zöme, így a pünkösdi hosszú hétvégén már kifejezetten változatos programkínálatból választhatnak azok, akik tíz nemzeti parkunk valamelyikét vennék célba az ünnep idején.

Üzlet koronavírus idején – online tartották meg az ötödik AGÓRA konferenciát

A járvány legnagyobb üzleti sikersztorija azé a szegedi fertőtlenítőszer-gyártó cégé, amely megtízszerezte a terméke gyártását. A hazai gazdaság egésze viszont nehézségekkel küzd. Az élelmiszerágazatban ugyan a pánikvásárlások mind az árakat, mind a mennyiségeket felhúzták, de ma már erős áresés tapasztalható. Sikeres mozgalommá vált a hazai munkahelyek védelmét szolgáló #veddahazait akció.

A Pepsi nyert a pánikvásárláson és a home office-on

A PepsiCo a vártnál jobb negyedéves eredményekkel lepte meg a legnagyobb versenytársát, a Coca Colát. Kiderült, hogy a pánikvásárlás és a home office hozta a többletet.

Rétisas fiókák keltek ki a pilismaróti hegyekben

Idén is folytatódik a Pilisi Parkerdő Zrt. és a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság közös madárvédelmi akcióprogramja. Ennek részeként május elején rétisas fiókákat gyűrűztek és madárodúkat telepítettek az erdőgazdaság és a természetvédelem szakemberei a Visegrádi-hegységben.

Húsmarhatartás a számok tükrében - Miként lehet eredményes a gazdaságunk?

Az utóbbi évtizedben láthatólag emelkedett a húsmarhatartók és a húsmarha-állományok létszáma. Ez igen örvendetes tény, hisz’ hazánkban nagyon sok olyan terület van, amit csupán extenzív állattartással tudunk eredményesen hasznosítani. Ezt a létszámemelkedést azonban nem mindig a szakmai elhivatottság, hanem a kényszer szüli.