0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. március 19.

A nejlonzacskó már nem trendi

Ahogy mind több vita folyik a csomagolások körül, úgy nőnek ki a földből a csomagolásmentes boltok Németországban, és egyre nyilvánvalóbb, hogy már nem csak egy szűk társadalmi réteget érdekel a téma.

Nemcsak múló hóbort, szűk társadalmi réteget foglalkoztató részletkérdés, hanem Németországban már nagyon is a fősodorba került a csomagolás témája,

egyre többen szeretnék tudatosan mellőzni az egyetlen használat után hulladékká váló műanyagokat.

Egyebek között a hamarosan megrendezendő európai csomagolási fórumon is lesz majd egy előadás erről Düsseldorfban, de mind több helyen olvashatunk a témával kapcsolatos híreket, számításokat.

A biotermékekre szakosodott Alnatura üzletekben például a minap döntöttek úgy, hogy műanyagzacskót már egyáltalán nem tesznek ki a zöldség-gyümölcs pulthoz, illetve egyszer használatos kávéscsészével sem szolgálnak a vevőiknek – számolt be róla a fruchthandel.de portál. Az előzetes számítások szerint ezzel az üzletlánc évi 20 tonna műanyagtól és 300 ezer darab, bevonatos papírból készült csészétől kíméli meg a környezetet, az ezzel foglalkozó független társaság adata szerint pedig Németország-szerte évi 321 milliárd darab,

fejenként 39 nejlonzacskót vesznek meg az áruházak zöldség-gyümölcs részlegein.

Az Alnatura vevőinek 60 százaléka egyébként már eddig is csomagolás nélkül, vagy otthonról hozott pamutszatyorba, illetve többször használható műanyagzacskóba pakolva tette a kosarába a zöldséget-gyümölcsöt,

de most a többieket is megkérik, hogy kövessék ezt a jó példát.

Aki pedig végképp nem akar lemondani az egyszer használatos csomagolásról, az papírzacskót vehet erre a célra.

Mindeközben a holland Albert Heijn láncnál is célul tűzték ki, hogy a jövőben mind több zöldséget és gyümölcsöt adnak el csomagolatlanul, és az erre kijelölt tesztboltban határozottan pozitív fogadtatásra talált a kezdeményezés. Elsőként a banán, a paprika és a sárgarépa árusítását próbálják megoldani csomagolatlanul, és hogy a frissességük ne szenvedjen csorbát, párásító berendezést működtetnek a zöldségespulton. Az első tapasztalatok biztatók.

Abban mindenesetre egyetért a szakma, hogy az érdemi eredményhez nemcsak a végfogyasztóknál, hanem a teljes értékesítési láncban vissza kell fogni a műanyagok mennyiségét, ez pedig igen széles körű és nagyon átgondolt lépéseket igényel mindenkitől.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu