Az Olasz Mezőgazdasági Termelők Szövetsége (Coldiretti) és a Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Tanács (Filiera Italia) szerint az állítólagosan eredeti olasz étel értékesítési értéke a világon 70% -kal nőtt az elmúlt tíz évben. ez több mint 100 milliárd eurót jelent összességében
vagy a fogyasztót megtévesztő és félrevezető nevekkel, fotókkal, helységnevekkel és tartalmakkal jelölik, amelyek az eredeti olasz termék benyomását keltik.
A divatszektortól eltérően a hamisítás gyakorlata nem a szegényebb országokban jellemző, hanem a gazdagabb magas életszínvonallal rendelkező helyeken, mint például az Egyesült Államok, Ausztrália, valamint a feltörekvő piacok államaiban. A Coldiretti szerint
Sok utánzat megtalálható a leghíresebb kolbászok, szűz olívaolajak és borok és szeszes italokok között is. Az olasz mezőgazdasági élelmiszeripar azt feltételezi, hogy a külföldi utánzások miatt 300 000 munkahelyet veszített el az ország.
A mezőgazdasági szervezetek szerint az olasz élelmiszerek iránt nagy igény mutatkozik világszerte,
Példaként említik Oroszországot, ahol a nyugati országokból származó mezőgazdasági termékekre és élelmiszerekre embargó van érvényben, és ez fellendülést okozott a „Made in Italy” hamisított termékek előállításában is.