Back to top

A COOP Gazdasági Csoport tavaly növelte árbevételét

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját a kereskedelmi csoport – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén szerdán.

A COOP piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban.

Mintegy 4 százalékkal tudta növelni árbevételét a COOP Gazdasági Csoport, amely így 627 milliárd forintos árbevételt ért el 2018-ban

– mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cég szerdai budapesti közgyűlésén. A cégvezető az eseményen megjegyezte: „összességében pozitív és stabil környezetben gazdálkodott a COOP Gazdasági Csoport, a legfőbb számok nem változtak, illetve kismértékben javultak tavaly a megelőző évekhez képest. Az üzletlánc így tartani tudta meghatározó, forgalomarányosan mintegy 12 százalékra tehető piaci pozícióját a hazai kereskedelemben. Ennek hátterében a hatékonyságot javító intézkedések állnak, amelyek keretében átstruktúrálódik a kereskedelmi csoport bolthálózata, amely növeli a hatékonyságot.”

A vezérigazgató kifejtette: a korábbi stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a társaság folytatja egyébirányú fejlesztéseit is. A versenyképességet javító, a korszerűsítést szolgáló lépésekként zajlanak a COOP-nál a boltmegújítási program munkálatai, valamint az egyéb technológiai és energiahatékonysági fejlesztések, mint például a napelem-rendszerek telepítése is.

Ezek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektet az üzletlánc, ahogy a környezetbarát intézkedéseit, így a használt étolaj visszagyűjtését is tovább folytatja és kommunikálja a csoport.

A COOP kommunikációja is követi a trendeket, a fiatalokat ugyanis a közösségi oldalak segítségével szólítja meg egyre aktívabban az üzletlánc – tette hozzá Tóth Géza. A vezérigazgató megjegyezte: a logisztikai együttműködésből eredő hatékonyság-javulásban szintén vannak kiaknázandó tartalékok, ezért a COOP folyamatosan újítja meg logisztikai rendszerét, amely a jövőben is folytatódni fog.

A kereskedelmi trendek változásáról szólva a vezérigazgató elmondta: az elmúlt időszakban átalakultak a fogyasztók vásárlási szokásai. Ez a trend ugyan kihívást is jelent a COOP számára, de a lakóhelyközeli boltjai miatt profitál is a változásból az üzletlánc. Ennek érdekében tovább kell folytatni a merchandising-tevékenység megújítását, megfelelve a folyamatosan átalakuló vásárlói igényeknek. Ezen a ponton a legfőbb feladatok között a választék további bővítését, kihelyezését, a frissáru-kínálat terén szükséges előrelépést említette meg Tóth Géza.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen hangsúlyozta:

a kereskedelmi láncok között a COOP lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc jelenleg a legtöbb, közel 1600 településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki.

A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is.

Pekó László leszögezte: a COOP elkötelezett a falvak és az ott élő vásárlók iránt. Ezért a COOP Gazdasági Csoport tárgyalásokat folytat a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással - üzemeltetőtől függetlenül - fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A COOP keresi a kormány partnerségét a megoldásban és nyitott a döntéshozók válaszára, mert úgy véli, hogy szükség van a legkisebb falvak boltjaira – tette hozzá az igazgatóság elnöke.

Forrás: 
COOP sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Főleg kávé és tea tekintetében vagyunk márkahűek

A 8%-os világátlaggal szemben kétszer olyan márkahűek a magyarok: 15 százalékuk ragaszkodik a megszokott termékekhez. Ugyanakkor több mint egynegyedük nyitottabban áll a korábban nem próbált termékek/márkák vásárlásához, mint öt évvel korábban, derül ki a Nielsen piackutató globális, 2019-ben 30.000 fő bevonásával 64 országban végzett online kutatásából.

Egyre több helyen lehet újratölteni

Nagy a hőség, több folyadékra van szükségünk. Amikor járjuk a várost, ügyet intézünk, várost nézünk hamar elfogy a magunkkal hozott ivóvíz. Egyre többen elvből nem vásárolnak PET-palackos vizet, helyette saját kulacsot visznek magukkal. Tudta, hogy sok helyen ingyen feltöltik a vizespalackot?

Elszálltak az árak a cseheknél is

Csehországban tovább drágultak a zöldségek és a gyümölcsök, és a mezőgazdasági termelők nem sok jót ígérnek a jövőre vonatkozóan. Egyes déligyümölcsök olcsóbbak a hagyományos termékeknél.

Jó fizetésért sincs senki, aki dolgozna a Balatonon

Egyre nehezebben találnak munkaerőt a balatoni vállalkozók, akik szerint ennek is szerepe van abban, hogy elszálltak az árak a tóparti üzletekben, ugyanis a vállalkozóknak vonzó bért kellene kigazdálkodniuk - írta szerdai számában a Népszava.

Tejipar: látványos minőségjavulás

Az Agrárgazdasági Kutató Intézet legutóbbi agrárpiaci jelentése szerint az áprilisban felvásárolt nyerstejnek szinte teljes egésze, 99,7 százaléka extra minőségű volt, amire régóta nem volt példa.

Eper reggelire

A klímaváltozás, a kézimunkaerő hiánya, a fogyasztók elvárása alaposan átalakította a hazai szamóca termesztést. Az elmúlt évben nem volt kedvező piaci helyzet, éppen ezért idén jó szezont vártak. Aztán jött a tavasz és nem érkezett meg vele a csapadék, amikor pedig elkezdett esni, hirtelen és nagyon sok lett a víz.

Leépülőben a szerbiai cukoripar

A titói Jugoszlávia Szerbiájában 15, a Vajdaság területén 11 cukorgyár működött. Most, néhány évvel a cukorgyárak magánosítása után ott tartunk, hogy a megmaradt hat cukorgyár közül még kettő leáll.

Meggypiaci latolgatás

Az idén az első termésbecslés szerint 30-40 százalékkal kevesebb meggy terem nálunk, mint tavaly. A tavaszi fagyok még virágzás előtt érték a kerteket, de a hideg károsította a termőt, sok virág nem tudott megtermékenyülni emiatt. A virágzás alatt nagy volt a szárazság és kevés méh járt a gyümölcsösökben, ami tovább rontotta a megporzást.

Válságossá válhat a helyzet Afrikában - korábban érkezett a szárazság

A klímaváltozással együtt járó szárazság nyomán egyre nagyobb hiánnyal és egyre magasabb élelmiszerárakkal kell számolni, de még nincs késő ahhoz, hogy ezeken a kilátásokon egyénenként is változtassunk.

Egy hónap alatt csaknem a duplájára emelkedett a vágómarha-értékeítés

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorstájékoztatója szerint 2019. I-IV. hónapokban - az előző évhez képest - az agrártermékek termelőiár-szintje 7,8 százalékkal nőtt, azáltal, hogy a növénytermesztési és a kertészeti termékek átlagára 11,7 százalékkal, az élő állatoké és az állati termékeké pedig 0,8 százalékkal drágult.