Back to top

A COOP Gazdasági Csoport tavaly növelte árbevételét

Mintegy 4 százalékos növekedés után 627 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly, ezzel minden változás és az egyre élesedő kereskedelmi verseny nyomása ellenére is őrzi pozícióját a kereskedelmi csoport – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén szerdán.

A COOP piaci részesedése ezzel hosszú idő óta stabil, a magyar tulajdonú üzletlánc továbbra is a második szereplő a kereskedelmi szektorban.

Mintegy 4 százalékkal tudta növelni árbevételét a COOP Gazdasági Csoport, amely így 627 milliárd forintos árbevételt ért el 2018-ban

– mondta el Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója a cég szerdai budapesti közgyűlésén. A cégvezető az eseményen megjegyezte: „összességében pozitív és stabil környezetben gazdálkodott a COOP Gazdasági Csoport, a legfőbb számok nem változtak, illetve kismértékben javultak tavaly a megelőző évekhez képest. Az üzletlánc így tartani tudta meghatározó, forgalomarányosan mintegy 12 százalékra tehető piaci pozícióját a hazai kereskedelemben. Ennek hátterében a hatékonyságot javító intézkedések állnak, amelyek keretében átstruktúrálódik a kereskedelmi csoport bolthálózata, amely növeli a hatékonyságot.”

A vezérigazgató kifejtette: a korábbi stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a társaság folytatja egyébirányú fejlesztéseit is. A versenyképességet javító, a korszerűsítést szolgáló lépésekként zajlanak a COOP-nál a boltmegújítási program munkálatai, valamint az egyéb technológiai és energiahatékonysági fejlesztések, mint például a napelem-rendszerek telepítése is.

Ezek kommunikációjára is nagy hangsúlyt fektet az üzletlánc, ahogy a környezetbarát intézkedéseit, így a használt étolaj visszagyűjtését is tovább folytatja és kommunikálja a csoport.

A COOP kommunikációja is követi a trendeket, a fiatalokat ugyanis a közösségi oldalak segítségével szólítja meg egyre aktívabban az üzletlánc – tette hozzá Tóth Géza. A vezérigazgató megjegyezte: a logisztikai együttműködésből eredő hatékonyság-javulásban szintén vannak kiaknázandó tartalékok, ezért a COOP folyamatosan újítja meg logisztikai rendszerét, amely a jövőben is folytatódni fog.

A kereskedelmi trendek változásáról szólva a vezérigazgató elmondta: az elmúlt időszakban átalakultak a fogyasztók vásárlási szokásai. Ez a trend ugyan kihívást is jelent a COOP számára, de a lakóhelyközeli boltjai miatt profitál is a változásból az üzletlánc. Ennek érdekében tovább kell folytatni a merchandising-tevékenység megújítását, megfelelve a folyamatosan átalakuló vásárlói igényeknek. Ezen a ponton a legfőbb feladatok között a választék további bővítését, kihelyezését, a frissáru-kínálat terén szükséges előrelépést említette meg Tóth Géza.

Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. Igazgatóságának elnöke az eseményen hangsúlyozta:

a kereskedelmi láncok között a COOP lefedettsége kiemelkedő, az üzletlánc jelenleg a legtöbb, közel 1600 településen van jelen, és naponta 1,5 millió vásárlót szolgál ki.

A legkisebb, 2 ezer fő alatti kistelepüléseken azonban rendkívül nehéz gazdaságosan működtetni a boltokat, jóllehet ezek nem csupán az egyetlen kereskedelmi szereplők az adott falvakban, hanem gyakorta az önkormányzatot leszámítva az egyetlen foglalkoztatók is.

Pekó László leszögezte: a COOP elkötelezett a falvak és az ott élő vásárlók iránt. Ezért a COOP Gazdasági Csoport tárgyalásokat folytat a kormánnyal, hogy milyen formában lehetne támogatással - üzemeltetőtől függetlenül - fenntartani a kereskedelmet a kisebb lélekszámú és gyakorta alacsonyabb vásárlóerejű falvakban, és ezzel megtartani a kistelepülési üzleteket. A COOP keresi a kormány partnerségét a megoldásban és nyitott a döntéshozók válaszára, mert úgy véli, hogy szükség van a legkisebb falvak boltjaira – tette hozzá az igazgatóság elnöke.

Forrás: 
COOP sajtóközlemény

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

KSH: nagy különbségeket takar a mezőgazdasági árak szolid emelkedése

Tavaly decemberre a novemberi 5,2 százalékosról 0,6 százalékponttal 4,6 százalékosra szelídült a mezőgazdasági felvásárlási árak éves emelkedése, annak ellenére is, hogy a sertések felvásárlási ára 49,5 százalékkal magasabbra szökött - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján elérhető legfrissebb adatokból. A decemberi drágulás mértéke az egész évi 5,4 százalékos átlagnál is hajszállal alacsonyabb volt.

Két lépésben emeli munkavállalói bérét a Tesco

Két lépésben emeli az idén is munkavállalói bérét a Tesco-Global Áruházak Zrt., a vállalat 3,8 milliárd forintot fordít a kiskereskedelmi dolgozók bérfejlesztésére a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével (KASZ) és a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetével (KDFSZ) kötött megállapodás értelmében.

Rosszabb az élelmiszerpazarlás helyzete, mint gondoljuk

Holland kutatók szerint a globális élelmiszerpazarlás általános becslései alacsonyak, és úgy vélik, hogy a korábban becsült 214 kalória helyett valójában naponta körülbelül 500 kalória élelmet pazarlunk el fejenként.

Cselekvési terv az olcsó kínai méz ellen

Fekete évnek tekintik 2019-et az európai méhészek. Az EU déli és keleti részén található méhészetek méztermelése visszaesett, közben özönlik Európába az olcsó kínai méz.

A szomszéd kertészete mindig zöldebb?

Huszonegy éve kezdte bevezetni a hazai kertészeti termesztésbe a hatékonyságot növelő biostimulátorok használatát a Malagrow Kft. Most gazdasági konferenciát rendeztek, ahol a kelet-európai versenytársaink gyakorlatába nyerhettünk betekintést. A magyar kertészeti ágazatoknak jó adottságai és hagyományai vannak, de a világ változik, amit nekünk is követni kell.

Támogatás és versenyképesség - További fejlesztésekre van szükség

Évek óta kiszámítható és átlátható támogatási feltételek szerint működik a mezőgazdaság és az élelmiszerfeldolgozás is, amely több termékpályán jó eredményeket hozott. A jövőben azonban tovább kell erősíteni a versenyképességet és a hatékonyságot, a támogatás ugyanis elsősorban a fejlesztések erősítésére, megvalósítására szolgál.

MAZARS: Banális hibán múlhat az unión belüli ügyletek áfamentessége

A legtöbb, uniós értékesítésben érintett vállalkozás életében kiemelt adókockázat az áfa, hiszen a magyar áfakulcs kiemelkedően magas, az áfa rendszere pedig rendkívül bonyolult.

Időkapszula a Gabonakutatóban

Február 18-án időkapszulát helyeztek el a szegedi Gabonakutató Nonprofit Kht. új beruházásának alapjában Nagy István agrárminiszter és Gyuricza Csaba, a Nemzeti Agrárkutatási és Innovációs Központ főigazgatója jelenlétében.

Határérték feletti mennyiségben talált káros anyagot a Nébih egy kakaóporban

Határérték felett tartalmaz káros anyagot a Tesco által forgalmazott, saját márkás kakaóporok egyike - olvasható a jogsértések listájában a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal honlapján.

A szakma világtalálkozója

A sokéves hagyományt folytatva, február első hetében újra összegyűlt a berlini vásárközpontban a gyümölcs- és zöldségszakma színe-java: termelők, export- és importőrök, nagy- és kiskereskedők, a nemesítés, a növényvédelem, a csomagolás, szállítás, logisztika, marketing és a tanúsítóhelyek szakértői – ezúttal a fenntarthatóság, az innováció és a jobb kilátások jegyében.