Back to top

Arculatváltáson esik át Magyarország legnagyobb boros franchise-hálózata

A Borhálónál most bevezetett fiatalos arculata a kötelező dizájnfrissítésen túl a márka nyitottságát, rugalmasságát, vevőközeliségét jeleníti meg. A cég exkluzívan készített és forgalmazott borokkal erősít a prémiumszegmensben. Az alternatív kiszerelések megmaradnak, ma a Borháló tartja Magyarország legnagyobb magnumválasztékát.

A Borháló a Style Communication kreatív csapatának bevonásával megújítja arculatát és jelmondatát. A webes felületeken, a központi rendezvényeken június elejétől már az új dizájnnal találkozhatnak a vásárlók, a franchise-partnerek az egyes üzletekben fokozatosan térnek át az új megjelenés használatára – tájékoztatott Ádám Boglárka, aki 2019 januárjában vette át a cég marketingtevékenységének irányítását.

Ádám Boglárka
Fotó: viniczai
Az új dizájn támaszkodik a régi örökségére, de újradefiniálja a Borháló üzenetét. „A megszakított keret a nyitottságot szimbolizálja, és megadja a lehetőséget a logó kiegészítésére pl. az üzletágak nevével vagy a franchise-partnerek esetében a településnévvel. A két alapszín, a fekete és a fehér mellé bekerült a zöld is, ami a frissességet, a dinamizmust, a természetet, a tudatosságot jelképezi” – mondta a marketingvezető.

„A Borháló üzleteiben a borértő vásárlóktól a borokkal most ismerkedő érdeklődőkig mindenkinek segítséget tudunk adni a választáshoz, hogy megtalálja a személyiségéhez és az alkalomhoz illő tételt.

Az új szlogen – Együtt borozunk – a Borháló boltjainak családias jellegére utal, ugyanakkor kifejezi a vevők, a kereskedők, a franchise-központ és partnerpincészetek szoros együttműködését is” – tette hozzá Ádám Boglárka.

Az arculat és a jelmondat megújítása több, mint ráncfelvarrás. 2013-as indulásakor a márka azzal tört be a piacra, hogy a minőségi borokat a hagyományos 0,75 literes üvegpalack mellett nagyobb kiszerelésekben is forgalmazta, és megtanította vásárlóinak, hogy ugyanahhoz a borhoz minőségi kompromisszum nélkül kedvezőbb áron is hozzájuthatnak. A vevőkkel történő közvetlen és hiteles kommunikációt megkönnyítette a franchise-felépítés, a Borháló kereskedői ugyanis a helyi közösségekből kerülnek ki, törzsvásárlóikat személyesen ismerik. A gazdaságos kiszerelésekre és a közvetlen kapcsolatra helyezte a hangsúlyt a régi dizájn és a jelmondat is: „Nálunk más a mÉrték”.

A márka az elmúlt években sikeresen bővítette tevékenységi körét, növelte szállításait a HoReCa-szektorban, és 2016-tól a Sziget-fesztiválrendezvények beszállítója lett.

A kiskereskedésekben „saját márkás” borok jelentek meg, ami alatt a Borháló esetében nem cégesre címkézett beszállított termékeket kell érteni, hanem olyan exkluzív tételeket, amelyeket az ötletgazda alapító tulajdonos, Kathona Krisztián közösen álmodott meg és készített el a partnerpincészetek borászaival a fogyasztói igények alapján. A boltokban ma a gazdaságos kiszerelésű minőségi tételek mellett – Magyarország legnagyobb magnumpalackos választékát pl. jelenleg a Borháló tartja – gazdag kínálat várja a vevőket a prémiumszegmensben is.

Közel ötven boltjával a Borháló Magyarország legkiterjedtebb bor-kiskereskedelmi franchise-hálózata. Idén új településeken, illetve településen belül új helyen létesülnek Borháló boltok: az újbudai üzlet a Móricz Zsigmond körtéren már áprilisban megnyitott, a közeljövőben Budapesten a Vízivárosban, továbbá Dunakeszin, Budaörsön és Tatán is új egységgel bővül a hálózat.

„Az arculattervezés meghatározó eleme az új, egyszerű, laza, mégis karakteres logó, ami a lehető legtöbb kommunikációs platformon megjelenik majd.

Szabó Ádám
Fotó: viniczai
A keret jelképesen összefogja a Borháló által kínált palettát, választékot, üzletágakat. Mert a Borháló tényleg egy hálózat, ami nagyon sok borfajtát, márkát, ízt foglal magába. Az arculati kézikönyv kialakítása során fontosnak tartottuk, hogy a logó mindig kiegészüljön a Borhálóhoz kapcsolódó különböző csoportok, üzletek neveivel és egy sokatmondó szlogennel, hiszen mi együtt borozunk!” – foglalta össze a dizájn kreatív üzenetét Szabó Ádám, a Style Communication operatív vezetője.

A Borháló idén negyedik éve felel a nagy nyári fesztiválok – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – alap- és prémiumbor-kínálatáért a vendéglátó egységek kizárólagos beszállítójaként. A cég a fogyási adatokból kiindulva folyamatosan monitorozza a fesztiválozók fogyasztási szokásait.

A fröccsben és tisztán is fogyasztható zamatos boroknak mára stabil táboruk van a nyári rendezvényeken.

A rozéból készített különböző fröccstípusok a fesztiválozók egyre nagyobb kedvencei – mondja Kathona Krisztián, a Borháló borbeszerzésért is felelős alapító tulajdonosa.

Kathona Krisztián
Fotó: viniczai

A hidegen csapolt rozéból 2018-ban 14 százalékkal kellett többet a helyszínekre szállítani, mint két évvel korábban; az így kimért közel 15 ezer liter rozé a nagy kiszerelésben beszállított fehér alapbor értékesítését 11 százalékkal haladta meg. A kimért, csapolt fehérek eközben közel 30 százalékkal erősödtek, a prémium fehérborok értékesítése pedig csaknem megtriplázódott három év alatt. Az öt Sziget-fesztiválon a Borháló 2018-ban közel 40 ezer liter bort értékesített kimérésre alkalmas nagy kiszerelésben vagy palackban, ennek a felét tették ki a rozék, míg a másik felét 48 százalékban fehér- és mindössze 2 százalékban vörösborok alkották.

A Borháló az egy látogatóra jutó borfogyasztás növekedését szeretné elérni a nagy nyári fesztiválokon. „A fogyasztók igényeire figyelve jó ivású, karakteres savgerincű fehéreket és kicsit illatosabb, üdébb rozékat viszünk a Sziget-rendezvényekre idén is, a vörösnek pedig reprezentációs feladata is van, hiszen sok fesztiválozó először jár Magyarországon, és ez az első találkozása hazánk minőségi boraival” – mondja Kathona Krisztián.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Sikeresen szerepelnek a magyar kiállítók az élelmiszervásáron New Yorkban

Hasznosnak és sikeresnek minősítette a magyar részvételt a New York-i élelmiszervásáron Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek adott telefoninterjújában.

Az ország borversenye

Május 21-én és 22-én Kecskeméten rendezte a 40. Országos Borversenyt a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT). Az ország legnagyobb ágazati rendezvényén 908 tétellel 262 hazai borászat nevezett. A szőlész-borász szakmai önkormányzat az idei évben a Kunsági borvidéket választotta a verseny házigazdájának, követve azt a hagyományt, mely szerint minden évben más hazai borvidék ad otthont a versenynek.

Főleg kávé és tea tekintetében vagyunk márkahűek

A 8%-os világátlaggal szemben kétszer olyan márkahűek a magyarok: 15 százalékuk ragaszkodik a megszokott termékekhez. Ugyanakkor több mint egynegyedük nyitottabban áll a korábban nem próbált termékek/márkák vásárlásához, mint öt évvel korábban, derül ki a Nielsen piackutató globális, 2019-ben 30.000 fő bevonásával 64 országban végzett online kutatásából.

Baján is a bor beszélt

A Vinalia nem más, mint egy nemzetközi borfesztivál, ahol a bor, gasztro és kultúra hármasa teszi felejthetetlenné az élményt. Ugyanakkor a hétvégi esemény nem egy hagyományos borfesztivál, hanem újszerű, izgalmas megközelítéssel mutatott utat a borok világában, amely mellé természetesen a gasztronómia és a kultúra is odaszegődött.

Új borpiaci intézkedések: zöldszüret és borlepárlás

Európai szinten egy komolyabb borpiaci válság előjelei érzékelhetők, amely elsősorban egy esetleges magasabb idei termés esetén következhet be. A helyzet kezelésére ezért a szaktárca zöldszüreti és borlepárlási támogatási programot indít, és olyan intézkedéseket vezet be, amelyek a minőségi szint emelését segítik.

Egyre több helyen lehet újratölteni

Nagy a hőség, több folyadékra van szükségünk. Amikor járjuk a várost, ügyet intézünk, várost nézünk hamar elfogy a magunkkal hozott ivóvíz. Egyre többen elvből nem vásárolnak PET-palackos vizet, helyette saját kulacsot visznek magukkal. Tudta, hogy sok helyen ingyen feltöltik a vizespalackot?

A világ legöregebb városi szőlőskertje

1907-ben ültették az egy hektáros Marion szőlőskertet, amit ma házak és egy uszoda vesz körül Adelaide-ben, ebben az 1,4 milliós lakosú ausztráliai nagyvárosban. Valószínűleg ez a legrégebbi működő városi szőlőültetvény a világon. A nagyra értékelt Grenache–Shiraz házasításukból évente 3000 palackot készít a Patritti Wines borászat.

Zalai Borünnep kilátással a Kis-Balatonra

Hat zalai borászat hívta életre a 2019. őszén, szeptember 20-21. között az első ízben megrendezésre kerülő fesztivált, amely a Bor.Zene.Zala. nevet kapta. Isteni borok a Zalai dombokról, vadak, dödölle, kerekrépa, csevap és totyogós rétes, remek zenék és a magyar vidék hangulata várja majd a szeptemberben Zalaszabarba látogatókat egy különleges családbarát fesztiválra.

Újragondolt borturizmus

Vas megye országos borászati szakmai súlya elenyésző, a szőlőterületek alig egy százaléka található ott. Ennek ellenére az oszkói Hegypásztor Kör munkája példaként szolgálhat mindazok számára, akik hisznek a szőlőtermesztés kultúrateremtő és tájformáló erejében. A civil egyesület zártkerti revitalizációs munkája nemcsak skanzenné, hanem élő közösségi térré változtatta az oszkói szőlőhegyet és annak térségét.

II. Istvándy FESZtelen - Ízek, élmények és jóbarátok

Az Istvándy család idén - 2019. július 3-7-e között - másodszorra nyitja meg a teljes birtokot több helyszínen a Tóti-hegy (és Badacsony) vonzáskörzetében. Pár nap fesztelen hangulatban, középpontban az Istvándy kúriával: család, csodák, borok, gasztronómia, édes semmittevés!