Back to top

Több mint kétmilliárdos fejlesztés a veszprémi sajtgyárban

Több mint kétmilliárd forint értékű fejlesztést hajt végre veszprémi üzemében a Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. - közölte a társaság az MTI-vel.

A sajtgyártással és -forgalmazással foglalkozó vállalat a tavalyi év elején új gyárépület, raktár, gyártósorok és regionális kutatás-fejlesztési központ kialakítását kezdte meg Veszprémben. Az új 300 négyzetméteres üzemcsarnok építése decemberben befejeződött, és további mintegy ezer négyzetméteren újították meg a gyár területét a társaság tájékoztatása szerint.

Az európai gyártási kapacitások optimalizálása érdekében

a panírozott termékek gyártósorát a Savencia csoport csehországi egységéből Veszprémbe helyezték át, ezen már megindult a gyártás.

A vállalat nemrég egy új, modern, magas kapacitású gyártósort is vásárolt, amely az idén ősszel kezdheti meg a működést a veszprémi üzemben - tették hozzá.

A gyártósorokkal a vállalat várakozásai szerint a jelenlegi gyártási kapacitás megduplázódik, és a dolgozói létszám is tovább emelkedhet. A közlemény szerint az elősütött és panírozott termékek gyártása és fejlesztése eddig már mintegy harminc új munkahelyet teremtett a vállalatnál.

A Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt.-nél a gyártás mellett termékfejlesztéssel is foglalkoznak, így a gyár a magyar tudásra építve már nemzetközi innovációs és fejlesztési központként is funkcionál. Tájékoztatásuk szerint az új kutatás-fejlesztési központ sikere, hogy

a vállalat történetében először magyar gyártású sajtokkal jelentek meg a francia piacon.

A zalaegerszegi székhelyű Savencia Fromage & Dairy Magyarország Zrt. - korábbi nevén Pannontej Zrt. - több ismert sajtmárka gyártója, ilyen például a Medve, a Tihany Válogatás, a Pannónia, és a Karaván.

A nyilvános cégadatok szerint a társaság értékesítésből származó nettó árbevétele 2017-ben és 2018-ban is 14,3 milliárd forint felett alakult, ebből mindkét évben 3,6 milliárd forint körül volt az exportértékesítés.

A cég adózás előtti eredménye 2018-ban mínusz 125,797 millió forint volt az előző évi 90,405 milliós pozitív eredmény után. A társaság az MTI kérdésére ezt azzal indokolta, hogy a beruházásokkal egy időben megtörtént az üzemi struktúra kiépítése is, amelynek költségei már 2018-ban jelentkeztek. A termelést 2019 és 2020 során futtatják fel - közölték.

Forrás: 
MTI

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jelölés és zárjegy nélküli a pálinkákat talált a Nébih

Egy budapesti, elsősorban zöldséget és gyümölcsöt forgalmazó kiskereskedelmi egységben 24 palack jelöletlen pálinkát találtak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei. Az ellenőrök a tételeket azonnali hatállyal kivonták a forgalomból.

Sikeresen szerepelnek a magyar kiállítók az élelmiszervásáron New Yorkban

Hasznosnak és sikeresnek minősítette a magyar részvételt a New York-i élelmiszervásáron Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az MTI-nek adott telefoninterjújában.

Fekete fokhagyma is kell az unamihoz

Fekete fokhagymával készült salátát is kóstolhattak a Piac Éjszakája vendégei a budapesti Nagybani Piacon. A különleges élelmiszer speciális fermentációs eljárással készül, és a kutatások szerint egészségesebb, mint a friss fokhagyma.

Csakis vegyszermentes

A Coop Italia élelmiszeráruház-lánc kampányt indított a növényvédős-szermaradványok ellen, és mostantól kizárólag szermaradék-mentes zöldséget és gyümölcsöt árusít saját márkája alatt. Május végétől már csak teljesen „mentes” zöldséget és gyümölcsöt forgalmaz mintegy 1100 üzletében.

A kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Az EB szerint nincs bizonyíték a kelet-nyugati kettős élelmiszer-minőségre

Nincsenek bizonyítékok arra, hogy kelet-nyugati megosztottság alakult volna ki az élelmiszeripari termékek minőségében, az eltérő összetételű, de azonos vagy hasonló csomagolású áruk előfordulása nem mutat egyértelmű területi mintázatot - írta hétfői jelentésében az Európai Bizottság.

Főleg kávé és tea tekintetében vagyunk márkahűek

A 8%-os világátlaggal szemben kétszer olyan márkahűek a magyarok: 15 százalékuk ragaszkodik a megszokott termékekhez. Ugyanakkor több mint egynegyedük nyitottabban áll a korábban nem próbált termékek/márkák vásárlásához, mint öt évvel korábban, derül ki a Nielsen piackutató globális, 2019-ben 30.000 fő bevonásával 64 országban végzett online kutatásából.

Marad az orosz élelmiszer-embargó

Vlagyimir Putyin orosz elnök jövő év végig meghosszabbította az Oroszországot szankciókkal sújtó országokra, egyebek között az Európai Unió tagállamaira vonatkozó élelmiszer-behozatali embargót hétfőn aláírt rendeletében.

Magyarország egyik fő gazdasági potenciálja az agrárium és az élelmiszeripar

A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek külkereskedelme évről évre nagymértékben hozzájárul a nemzetgazdaság pozitív egyenlegéhez, ezért makrogazdasági jelentősége meghatározó - mondta Nagy István agrárminiszter a külgazdasági attasék éves értekezletén, Budapesten.

Késéssel indul a dinnyeszezon

A görögdinnyeszüret a hét végén, a jövő hét elején kezdődhet, így július elejére várható nagyobb mennyiségű magyar dinnye a piacokra - ismerteti a hétfői Világgazdaság.