Back to top

Farmhopper: applikáció és weboldal köti össze a vásárlót és a termelőt

A Farmhopper, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet digitális innovációkkal foglalkozó részlege (EIT Digital) által támogatott legújabb innovációs projekt lehetővé teszi, hogy a környezettudatos vásárló könnyen hozzáférhessen friss élelmiszerekhez, és a termelőknek is biztosítja, hogy szélesebb közönségnek mutathassák be kínálatukat, és ezzel megfelelő fizetséget kapjanak az áruért.

A kezdeményezés „early bird” projektként indult 2018-ban, kezdetben a magyar piacra fókuszálva,

vezetője az E-Group Zrt., a projekt további partnerei közé pedig olyan jelentős intézményeket sorolhatunk, mint az OTP Bank és a KTH Royal Institute of Technology.

Számos helyen vásárolhatunk friss élelmiszert, azonban a piacoknak nem egyszerű versenyben maradnia, hiszen a vásárlónak utána kell járnia, hogy hol lesz épp az adott térségben, katalógus pedig általában nem áll rendelkezésre, amelyből a vásárló tájékozódhatna az éppen aktuális kínálatról és kedvezményekről, ráadásul a legtöbb piac csak hetente egy napon vagy rendszertelenül tart nyitva – idézi a közlemény az E-Group projektmenedzserét, Bányai Ágnest.

A Farmhopper digitális megjelenése (weboldal és mobilapplikáció) könnyen áthidalja ezeket az akadályokat, hiszen a rendszer alapjaként szolgáló szoftver platform a mezőgazdasági értéklánc összes folyamatát egy helyen kezeli majd.

Digitális közvetítőként a platformon minden szükséges logisztikai információ és a kedvezményeket is tartalmazó katalógus is elérhető lesz a vásárló számára, melynek segítségével bárki gyorsan és egyszerűen kiválaszthatja kedvenc élelmiszerét,

és leadhatja rendelését egy biztonságos kártyás fizetési megoldás segítségével, melyet az OTP Bank, Közép és Kelet-Európa egyik legnagyobb független pénzügyi szolgáltatója bocsát a projekt rendelkezésére.

A Farmhopper több, mint más weboldalak és applikációk, amelyek csupán összegyűjtik az éppen aktuális ajánlatokat, hiszen mindezek mellett még egy Házigazdát is biztosít, aki részt vesz a termelők és vásárlók közötti hálózat felépítésében, különböző események szervezésében, ahol a termelők és a vásárlók személyesen találkozhatnak, valamint a problémás eseteket is kézben tartja és segít megtalálni a közös nevezőt.

„A folyamat gyors és egyszerű: a vevők online kifizetik a vásárlás összegét, az eseményen pedig átveszik a megrendelt árukat.

Ha probléma adódna a minőséggel, vagy a mennyiség nem megfelelő, a Házigazda azonnal segít megoldást találni, vagy egyszerűen visszatéríti a vásárlás összegét.”

A Farmhopper bevezetésének első lépéseként egy átfogó piackutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy mennyire érdeklődnek a vásárlók az online mezőgazdasági piacterek iránt.

Kiderült, hogy Magyarországon 5,7 millió 18-69 év közötti internethasználóból 800 000 kipróbálná a platformot,

10 százalékuk pedig szívesen vállalná a Házigazda szerepét is.

A platform első próbaüzeme ősszel lesz, amivel egy kisebb közösségen tesztelik a rendszer működését, a Farmhopper 2019 végén pedig egy startup létrehozásával indul útnak kezdetben Magyarországon, de a konzorcium tervei között szerepel a nemzetközi piacralépés.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Laborhús után itt a labortej

A tejből származó fehérjékből készült termékek éves kereskedelme több millió dollárra rúg. Mi lenne, ha ezeket a termékeket tehenek nélkül is elő lehetne állítani?

Emelkedtek a bérek az agráriumban

Az első negyedévben 15 százalékkal emelkedtek a nettó átlagkeresetek a mezőgazdaságban, miközben a foglalkoztatottak száma csaknem 6 százalékkal csökkent éves összevetésben – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) első negyedéves nemzetgazdasági összesítéséből.

Univerzális orosz robottraktor

Az oroszok bemutatták az első hazai gyártású vezető nélküli robottraktorukat. Az univerzális vezérlőrendszer bármilyen kombájnba, vagy traktorba beépíthető.

Bock: élelmiszeriparba is fektet a borász

Élelmiszeripari jellegű beruházásokat hajt végre a villányi Bock Borászat Kft. amely 1,6 milliárd forintot költ erre 2020 végéig. Egyebek között prémium minőségű borok, szőlőlé, valamint hidegen szárított gyümölcstermékek piacra hozatala a cél. 

Egyre kelendőbbek a "fenntartható" termékek Németországban

Évről-évre népszerűbbek Németországban az egészséges és fenntartható gazdálkodásból származó élelmiszerek, az elmúlt öt évben 18-ról 31 százalékra nőtt a fogyasztók körében azok aránya, akik nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, hogy egészséges és fenntartható életet folytassanak - jelentette a ZDF német közszolgálati televízió kedden.

Orosz "alma razzia" Fehéroroszországban

Az orosz állami élelmiszer-biztonsági hivatal munkatársai Fehéroroszországban ellenőrzik, hogy nem lengyel származású almát akarnak-e belorusz exportőrök átcsomagolva továbbszállítani az orosz boltokba.

Kismértékben csökken a világ ipariparadicsom-termelése

A Világ Ipari Paradicsom Tanácsa (WPTC) a globális termés-előrejelzését 300 000 tonnával csökkentette, mégpedig a kiültetés ideje alatt az évszakra nem jellemző – néhány jelentős termesztő országot érintő – hőmérséklet-csökkenés miatt.

Ellepték a Balaton partját a hatóság emberei

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal ezen a héten ismét átfogó ellenőrzést kezdett a tó környéki településeken.

Agrárkamara: tovább nőhet a sertéshús ára

Tovább nőhet a sertéshús és a belőle készülő készítmények ára az elkövetkező hónapokban, mivel a sertések felvásárlási ára szárnyal az afrikai sertéspestis miatt - közölte a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-vel.

Az Egyesült Királyságban is felbukkant az ASP

Az erősen fertőző, és a disznókra nézve halálos afrikai sertéspestis vírussal fertőzött húst foglaltak le Észak-Írországban. Ez az első eset, hogy a betegség az Egyesült Királyság területén is felbukkant.