Back to top

Farmhopper: applikáció és weboldal köti össze a vásárlót és a termelőt

A Farmhopper, az Európai Innovációs és Technológiai Intézet digitális innovációkkal foglalkozó részlege (EIT Digital) által támogatott legújabb innovációs projekt lehetővé teszi, hogy a környezettudatos vásárló könnyen hozzáférhessen friss élelmiszerekhez, és a termelőknek is biztosítja, hogy szélesebb közönségnek mutathassák be kínálatukat, és ezzel megfelelő fizetséget kapjanak az áruért.

A kezdeményezés „early bird” projektként indult 2018-ban, kezdetben a magyar piacra fókuszálva,

vezetője az E-Group Zrt., a projekt további partnerei közé pedig olyan jelentős intézményeket sorolhatunk, mint az OTP Bank és a KTH Royal Institute of Technology.

Számos helyen vásárolhatunk friss élelmiszert, azonban a piacoknak nem egyszerű versenyben maradnia, hiszen a vásárlónak utána kell járnia, hogy hol lesz épp az adott térségben, katalógus pedig általában nem áll rendelkezésre, amelyből a vásárló tájékozódhatna az éppen aktuális kínálatról és kedvezményekről, ráadásul a legtöbb piac csak hetente egy napon vagy rendszertelenül tart nyitva – idézi a közlemény az E-Group projektmenedzserét, Bányai Ágnest.

A Farmhopper digitális megjelenése (weboldal és mobilapplikáció) könnyen áthidalja ezeket az akadályokat, hiszen a rendszer alapjaként szolgáló szoftver platform a mezőgazdasági értéklánc összes folyamatát egy helyen kezeli majd.

Digitális közvetítőként a platformon minden szükséges logisztikai információ és a kedvezményeket is tartalmazó katalógus is elérhető lesz a vásárló számára, melynek segítségével bárki gyorsan és egyszerűen kiválaszthatja kedvenc élelmiszerét,

és leadhatja rendelését egy biztonságos kártyás fizetési megoldás segítségével, melyet az OTP Bank, Közép és Kelet-Európa egyik legnagyobb független pénzügyi szolgáltatója bocsát a projekt rendelkezésére.

A Farmhopper több, mint más weboldalak és applikációk, amelyek csupán összegyűjtik az éppen aktuális ajánlatokat, hiszen mindezek mellett még egy Házigazdát is biztosít, aki részt vesz a termelők és vásárlók közötti hálózat felépítésében, különböző események szervezésében, ahol a termelők és a vásárlók személyesen találkozhatnak, valamint a problémás eseteket is kézben tartja és segít megtalálni a közös nevezőt.

„A folyamat gyors és egyszerű: a vevők online kifizetik a vásárlás összegét, az eseményen pedig átveszik a megrendelt árukat.

Ha probléma adódna a minőséggel, vagy a mennyiség nem megfelelő, a Házigazda azonnal segít megoldást találni, vagy egyszerűen visszatéríti a vásárlás összegét.”

A Farmhopper bevezetésének első lépéseként egy átfogó piackutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy mennyire érdeklődnek a vásárlók az online mezőgazdasági piacterek iránt.

Kiderült, hogy Magyarországon 5,7 millió 18-69 év közötti internethasználóból 800 000 kipróbálná a platformot,

10 százalékuk pedig szívesen vállalná a Házigazda szerepét is.

A platform első próbaüzeme ősszel lesz, amivel egy kisebb közösségen tesztelik a rendszer működését, a Farmhopper 2019 végén pedig egy startup létrehozásával indul útnak kezdetben Magyarországon, de a konzorcium tervei között szerepel a nemzetközi piacralépés.

 

Forrás: 
magyarmezogazdasag.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Gyümölcs- és zöldségautomaták

Az AI gyümölcsautomaták a kínai fogyasztók számára forradalmian új módszert kínálnak a vásárláshoz. Minden automata 24 rekeszes, a különféle típusú frissáru számára.

Brexit: bizakodó kormány, szkeptikus gazdák

A brit kormány az országnak az Európai Unióból történő kiválása után meg kíván válni a közös agrárpolitika keretében kialakított bürokráciától és nagyobb pénzügyi támogatással tervezi elismerni többek között a gazdák környezetbarát kezdeményezéseit. Vannak persze bírálatok és kétségek is, elsősorban az élelmiszer-biztonsággal és a kereskedelemmel kapcsolatban.

Öntözési kísérlet Horgoson

Magyarországon fokozatosan csökken a szabadföldi paprika termesztési területe, ugyanakkor nő a kereslet a kápia típusú bogyók iránt. A frisspiac mellett a feldolgozóipar is Szerbiából próbálja pótolni a hiányzó nyersanyagmennyiséget. Az ipari feldolgozás augusztus 20-tól kezdődik.

Faládák reneszánsza

Manapság fokozott igény mutatkozik a megújuló nyersanyagokból készült csomagolásokra. A komposztálható műanyag és a megújuló forrásból készített műanyag között nem egyértelmű mindenki számára a különbség, annál tisztább azonban a kép a fa esetében.

Január 31-én lejár az élelmiszerlánc-felügyeleti díj befizetésének határideje

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja az érintettek figyelmét, hogy a 2019. évi bevalláshoz kapcsolódó felügyeleti díj második részletének fizetési határideje 2020. január 31. napja. A díj átutalása kizárólag az e célra elkülönített fizetési számlára teljesíthető.

Támogatás a vadvilág fellendítéséért és a klímaváltozás ellen

Az új angol mezőgazdasági törvény szerint a gazdálkodóknak a „közjóért”, például a vadvilág fellendítéséért és a klímaváltozás megakadályozásáért fizetnek.

Tovább drágulhatnak tavasszal a zöldségek

A drágulás oka, hogy több ezer hektáron elmosta a spanyol zöldségtermő területeket a Gloria nevű óriásvihar Spanyolországban.

Még tart a szemléletformálás

Lassan, de változik a magyar fogyasztók hozzáállása, a vásárlók egyre inkább a jobb minőséget képviselő, magyar eredetű, esetenként akár a drágább termékeket keresik – azonban még korántsem ért véget a folyamat, véli Zsigó Róbert.

Online élelmiszervásárlás - új szereplő a piacon

Kifli.hu néven új online szupermarket és piactér nyílt Magyarországon; mivel a már működő cseh rendszert vezették be, így az induláshoz szükséges ráfordítás 5-6 millió euró volt - tájékoztatta a Kifli.hu Shop Kft. kedden az MTI-t.

6,2 milliárd eurós rekordbevétel a holland növény- és virágexportőröknél

A holland növény- és virágexportőrök összesen 6,2 milliárd eurós rekordbevétellel zárták 2019-et, ami elsősorban a kelet-európai országokba irányuló exportnak, valamint az értékesítőhálózat folyamatos bővülésének köszönhető.